فردی برای انتقال 4 بیت کوین، 200 دلار کارمزد تراکنش پرداخت کرد

خانهاخبارفردی برای انتقال...

آنچه می‌خوانید...

یک کاربر به تازگی بیش از 200 دلار برای انجام یک تراکنش در شبکه بیت کوین کارمزد پرداخت کرده، مبلغی که به طرز قابل توجهی بیش از میانگین کارمزد تراکنش شبکه بوده است. به گزارش کوین تلگراف، در تراکنشی که در بلاک 760077 بیت کوین وارد شد، کاربری با پرداخت 113600 هزار ساتوشی یا به عبارتی 220 دلار، 3.8 بیت کوین به ارزش 63 هزار دلار را انتقال داد.

این کارمزد پرداختی 1000 برابر بیشتر از کارمزدی است که وی باید برای چنین تراکنشی پرداخت می‌کرد. بر اساس داده‌ها در زمان انجام این تراکنش، میانگین کارمزد شبکه 0.20 دلار بوده است. QnA، کاربر فضای توییتری، اولین کسی بود که متوجه اینن تراکنش غیرعادی شد. این آموزش دهنده بیت کوین در مصاحبه با کوین تلگراف گفت که دلیل این اقدام مشخص نیست اما می‌توان به چند دلیل احتمالی برای آن اشاره کرد:

«اولین دلیل می‌تواند استفاده از کیف پولی با تخمین افتضاح کارمزدها باشد. دلیل دوم می‌تواند اشتباه تایپی کاربر هنگام وارد کردن میزان کارمزد باشد. سومین دلیل نیز می‌تواند پردازش فوری تراکنش توسط صرافی باشد. در این موارد معمولا کارمزد بیشتری از کاربر گرفته می‌شود اما چنین مقداری تاکنون بی‌سابقه بوده است.»

بلاک 760077
بلاک 760077

در نهایت QnA معتقد است که خود کاربر مقصر اصلی چنین اشتباهی بوده و احتمالا با نحوه عملکرد کارمزد ماینرها آشنایی و یا درک درستی از آن نداشته است.

گفتنی است که کارمزد تراکنش‌های بکه بیت کوین بسته به ازدحام ممپول شبکه و همچنین سایز تراکنش از چند پنی تا چند صد دلار متغیر است. کارمزد تراکنش‌ها بر حسب ساتوشی به ازای هر واحد داده تعیین می شود و به اختصار به صورت sats/vByte نشان داده می‌شود.

مطلب مفید: سختی استخراج بیت کوین افزایش یافت؛ ریزش سنگین درآمد ماینرها

نرخ ساتوشی به داده در حجم تراکنش ضرب شده و کارمزد پرداختی کاربر مشخص می‌شود. به صورت کلی، هرچه مبلغ یا داده بیشتری ارسال شود، کارمزد نیز سنگین‌تر می‌شود.

اگر کاربری عجله داشته باشد می‌تواند انتخاب کند که نرخ ساتوشی به حجم داده بیشتری پرداخت کند تا ماینرها تصمیم بگیرند تراکنش وی را سریع‌تر پردازش کنند. نتیجه این رفتار لاکچری پرداخت کارمزد بیشتری است. گفتنی است که کمترین کارمزد پرداختی 1 sats/vByte است و هر کارمزدی بالاتر از 7 sats/vByte رقمی بالا محسوب می‌شود. اکنون کاربر مذکور نرخ 8042 sat/vByte را پرداخت کرده است.

گفتنی است که این کیف پول کمی قبل تر از این تراکنش، در حرکتی مشابه 4.28 بیت کوین به ارزش 83 هزار دلار را با پرداخت کارمزد 109 دلاری منتقل کرده است. ماینرها در  این تراکنش 4022 sat/vB را به راحتی دریافت کرده و تراکنش وی را در بلاک شماره 760073 پردازش کردند.

با توجه به ماهیت شبکه بیت کوین مشخص نیست که چرا کاربر چنین کارمزدی را برای تراکنش خود پرداخت کرده و سپس دوباره آن را تکرار کرده است. QnA در صحبت خود به شوخی گفت شاید وی فردی ثروتمند است که این هزینه‌ها برایش بی‌اهمیت است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان