پروتکل Sovryn هک شد و بیش از 1 میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارپروتکل Sovryn هک...

آنچه می‌خوانید...

پروتکل سروین (Sovryn)، پروتکل دیفای مبتنی بر بیت کوین روز سه‌شنبه با استفاده از یک اکسپلویت و دستکاری قیمت‌ها، قربانی حملات هکرها شد و بیش از 1 میلیون دلار از وجوه آن به سرقت رفت.

در این حمله هکرها موفق شدند بیش از 1 میلیون دلار ارز دیجیتال، از جمله 44.93 واحد RBTC و 211045 واحد تتر به سرقت ببرند.

بر اساس پست وبلاگی سروین، این حملات به طور خاص پروتکل وام‌دهی قدیمی Sovryn را هدف قرار داده است که منجر به اختلال در استخرهای وام‌دهی RBTC و تتر شده است.

تتر استیبل کوینی است که به دلار آمریکا پگ شده است و توکن RBTC نیز با قیمت بیت کوین ارتباط دارد. پروتکل Sovryn به منظور استفاده از بیت کوین در فضای دیفای، در شبکه جانبی روت استاک (Rootstock) پیاده‌سازی شده است. روت استاک شبکه‌ای جانبی برای بلاکچین بیت کوین است که به منظور گسترش قراردادهای هوشمند و بهبود مقیاس‌پذیری این شبکه طراحی شده است.

بررسی حمله انجام شده نشان می‌دهد ظاهرا هکر با دسترسی به تابع مبادله بازارساز خودکار پروتکل Sovryn موفق شده تا به تعداد زیادی از توکن‌های موجود در این پروتکل دست یابد. تلاش برای بازیابی وجوه همچنان ادامه دارد.

در پست بلاگی این پروتکل آمده است:

با توجه به رویکرد امنیتی چند لایه‌ای اتخاذشده، توسعه‌دهندگان موفق شدند وجوه مسروقه را شناسایی و بازیابی کنند. در این مرحله، ما نیمی از مبلغ مسروقه را بازیابی کرده‌ایم.

ادان یاگو، یکی از کارکنان ارشد پروتکل سروین خاطرنشان کرد این نخستین حمله موفقیت آمیز به Sovryn طی 2 سال فعالیت آن است. وی خاطرنشان کرد این پروتکل، یکی از بهترین سیستم‌های دیفای است که به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته است و برای یافتن مشکلات و باگ‌های احتمالی، پاداش خوبی به افراد می‌دهد.

ظاهرا این حمله با دستکاری قیمت توکن iToken در پروتکل سروین صورت گرفته است. این توکن بهره‌دار نشان‌دهنده سهم هر فرد از یک استخر وام‌دهی است و قیمت آن، با تغییرات صورت گرفته در استخر به‌روز می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان