فدرال رزرو نیویورک با پروژه سدار (Cedar) آزمایش دلار دیجیتال را آغاز کرد

خانهاخبارفدرال رزرو نیویورک...

آنچه می‌خوانید...

دفتری در شعبه فدرال رزرو نیویورک آزمایشی بر ارز دیجیتال بانک مرکزی را با اهدافی مانند عمده فروشی، تراکنش‌های برون مرزی و مبادله دلار دیجیتال آمریکا با ارزهای خارجی در بلاکچین‌های جداگانهرا به اتمام رسانده است. به نقل از رسانه بلاک، این آزمایش پروژه سدار (Cedar) نام دارد.

فاز یک این پروژه تمرکز خود را روی تراکنش‌های بزرگ خارجی گذاشته است. با این وجود باید اشاره داشت که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر اعضای مدیریتی این نهاد توضیح داده‌اند که علیرغم آزمایش‌های صورت گرفته، ساخت دلار دیجیتال یک اتفاق قطعی نیست.

- Advertisement -

قابل توجه است که پروژه سدار موفق شده مدت زمان قرارگیری و تسویه تراکنش را از 2 روز در حالت عادی به 15 ثانیه برساند. همچنین این آزمایش تراکنش را در سطح اتمی تکمیل کرده است که باعث از بین رفتن ریسک معاملات برون مرزی می‌شود. کشورهای زیادی در حال حاضر از سیستم‌های پرداختی آنی و غیربلاکچینی استفاده می‌کنند اما باید اشاره داشت که آنها معمولا تنها از یک ارز برای عملیات‌های خود استفاده می‌کنند.

مطلب مفید: نومد (Nomad) چیست؟

فدرال رزرو نیویورک در پروژه سدار، پرداخت‌هایی را بین دلار دیجیتال و 8 ارز آزمایشی در بلاکچین‌های جداگانه و با سرعتی بسیار سریع آنی تکمیل کرد. علیرغم نتیجه مثبت این آزمایشات، مقاله منتشر شده از سمت فدرال رزرو مبنی بر اطلاع رسانی این آزمایش اشاره داشت که نتیجه بدست آمده از پروژه برای تصمیم گیری قطعی و راه اندازی پروژه کافی نیست.

با این حال در ادامه مقاله، تیم توسعه دهنده اشاره داشت که ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به سیستم پرداخت‌های برون مرزی با حجم سنگین کمک زیادی کند. پیر وون زلویتز، مدیر تحقیقات این آزمایشات توضیح داد که فاز اول پروژه سدار کاربردهای امیدوار کننده فناوری بلاکچین را در نوسازی زیرساخت پرداخت‌های مهم نشان داد. همچنین آزمایش اولیه ما برای تحقیق و توسعه بیشتر در مورد آینده پول و پرداخت‌ها از سمت آمریکا سکوی پرتاب استراتژیکی را فراهم می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان