آموزش بازی دیسنترالند (Decentraland)

خانهآموزش هاآموزش بازی دیسنترالند...

آنچه می‌خوانید...

بازی دیسنترالند (Decentraland) یک پلتفرم بازی آنلاین واقعیت مجازی غیرمتمرکز است. مسلماً بازی آنلاین یکی از بهترین موارد استفاده از یک فناوری مبتنی بر بلاک چین است. امکان اختصاص حق مالکیت و ردیابی آیتم‌های داخل بازی به کمک فناوری بلاک چین، قابلیت‌های فوق العاده‌ای را برای کاربران این پلتفرم رقم می‌زند.

شاید بتوان گفت که دیسنترالند یکی از اولین بازی‌هایی است که در این زمینه محبوبیت بسیار زیادی دارد و در این زمینه پیشگام بوده است. در این مقاله از فکت کوینز آموزش جامع این بازی و نحوه راه اندازی آن را خواهیم داشت.

دیسنترالند چیست؟

در اصل، این بازی یک پلتفرم واقعیت مجازی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم است. شما به عنوان کاربر می‌توانید به حساب خود وارد شوید، یک آواتار بسازید و فعالیت‌هایی مثل خرید زمین و ساخت انواع ساختمان‌ها و سینماها و گالری‌های مجازی در زمین‌های بازی را انجام دهید.

کسانی که صاحب زمین هستند می‌توانند محتوای ایجاد شده در زمین خود را کنترل کنند. این محتواها می‌توانند از سیستم‌های تعاملی مانند بازی‌ها تا صفحات سه بعدی ثابت مانند نقاشی‌ها را شامل شوند.

یکی از چیزهایی که بازی Decentraland را از با سایر بازی‌های محبوب مبتنی بر بلاک چین متمایز می‌کند این است که توسط یک نهاد متمرکز کنترل نمی‌شود. در عوض، یک سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) وجود دارد که بر سیاست‌های ایجاد شده برای تعیین نحوه عملکرد در دنیای این بازی نظارت می‌کند.

در زمان نوشتن این مطلب، در حال حاضر مکان‌های جالب زیادی وجود دارد که کاربران می‌توانند در دنیای بازی دیسنترالند از آن‌ها بازدید کنند، و اطلاعات بیشتری نیز در مورد این مکان‌ها در بخش نحوه بازی وجود دارد.

فضای بازی دیسنترالند

DAO در دسنترالند

هدف DAO از ساخت این بازی، ایجاد اولین دنیای مجازی غیرمتمرکز بوده که می‌توان این موضوع را در دیدگاه اصلی توسعه دهندگان بازی هم مشاهده کرد. دائو، شامل مهم‌ترین قراردادهای هوشمند، مانند قرارداد زمین، پوشاک، سرورهای محتوا، قراردادهای مربوط به املاک و بازار، و همچنین دارایی‌هایی است که دیسنترالند را تشکیل می‌دهند.

این دائو دارای بسیاری از توکن‌های بومی بازی به نام MANA است که به این پلتفرم اجازه می‌دهد مستقل باشد و همچنین به آن امکان می‌دهد تا به عملیات‌ و ابتکارات مختلف یارانه پرداخت کند. کسانی که در دائو مشارکت می‌کنند (که البته شامل همه دارندگان زمین و یا توکن MANA) می‌توانند در مورد موضوعات مختلفی از جمله موارد زیر تصمیم گیری کنند:

  • اضافه کردن و جایگزین کردن سرورهای محتوا
  • ارتقاء سرزمین برای افزودن ویژگی‌های بیشتر
  • مشخصات و تاریخ مزایده‌ی زمین‌ها
  • هزینه‌های فروش اولیه
  • اضافه شدن پوشاک جدید و …

تیم پشت بازی دیسنترالند

Decentraland در گزارش رسمی مفصلی که توسط استپان اوردانو، اریل میلیک، یمل جاردی و منوئل آرائوز نوشته شده بود، مفهوم ‌سازی شد. همچنین شایان ذکر است که آنها از کارشناسان برجسته‌ای مانند مایکل باسورث از گوگل، جان چوی از دراپ باکس، جیک بروکام از کوین فاند و غیره کمک گرفتند.

چشم انداز تیم در 20 فوریه 2020 زمانی که دیسنترالند به صورت زنده به عموم مردم معرفی شد، به واقعیت تبدیل گشت. راه اندازی این پلتفرم، شامل راه اندازی DAO Decentraland، و همچنین تمرکززدایی کامل زیرساخت‌های جهانی و دسترسی عموم به آنچه که ارائه می‌کرد، بود.

این اتفاق یک لحظه بسیار مهم در نقشه راه توسعه دیسنترالند بود، زیرا پس از آن، دیگر هیچ نهاد واحدی به تنهایی قادر به تغییر قوانین کدنویسی شده (code stack) نبود. در حالی که هنوز هیچ منبع اطلاعاتی تایید شده‌ای وجود ندارد که پایگاه فعلی این بازی را آشکار کند، این واقعیت که اکنون این پلتفرم توانسته است به یکی از بازی‌های واقعیت مجازی مبتنی بر متاورس پیشرو در صنعت بلاک چین تبدیل شود، غیرقابل انکار است.

بسیاری از این فعالیت‌ها به لطف افراد بزرگی که پا به سرزمین دیجیتال دیسنترالند گذاشتند، ممکن شد.

از سامسونگ تا AO (رقابت‌های استرالیا) 2022: همکاری های مهم در دیسنترالند

در بحث شراکت، یکی از قابل توجه‌ترین دستاوردها در این زمینه مطمئناً مشخص شدن اقدامات شرکت سامسونگ برای مشارکت در دنیای ابری از طریق Decentraland بود. این اقدامات شامل کلکسیون‌های انحصاری از آیتم‌های ویژه سامسونگ است که کاربران می‌توانند برای سفارشی کردن آواتارهای درون بازی خود آنها را خریداری کنند.

همچنین یکی از چهار تورنمنت تنیس گرند اسلم، یعنی اوپن استرالیا، اعلام کرد که با شراکت با پلتفرم دیسنترالند به دنیای مجازی متاورس خواهد پیوست. یکی از حامیان معروف این پروژه و پیشرو در صنعت، Digital Currency Group است که توسط حامی معروف دنیای رمز ارزها، باری سیلبرت (Barry Silbert)، رهبری می‌شود.

در ژوئن 2021، حراج خانه ساتزبیز (Sotheby’s)، قدیمی‌‌ترین مرکز حراجی دنیا نیز سهم خود را در این سرزمین متاورس مطالبه کرد. این مجموعه اولین گالری مجازی را افتتاح و بازی دیسنترالند را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کرد. نمای این خانه از درون بازی اینگونه به نظر می‌رسد:

قدیمی‌ترین مرکز حراجی در دیسنترالند

اقتصاد توکن‌های دسنترالند: توضیحی درباره توکن‌های LAND و MANA

خود بازی از بخش‌های زیادی تشکیل شده است و پیچیدگی‌های آن هم بسیار زیاد است. با این حال، درک اقتصاد توکن‌های داخل آن برای اینکه بتوانید در این مجموعه به خوبی بازی کنید بسیار مهم است. دو توکن اصلی در دسنترالند، LAND و MANA نام دارند.

توضیح توکن LAND

زمین در دنیای متاورس Decentraland بواسطه توکن‌های ان‌اف‌تی LAND نمایش داده می‌شود. در اصل، این توکن‌های غیرقابل تعویض هستند که مالکیت زمین در بلاک چین اتریوم را مشخص می‌کنند. توکن‌های LAND بر اساس استاندارد پروتکل ERC721 ساخته شده‌اند که آن را به یک دارایی دیجیتال تبدیل می‌کند که می‌تواند درست همانند هر NFT دیگری با سایر کاربران معامله شود.

به عنوان مثال، یکی از تفاوت‌های اصلی بین توکن LAND و سایر NFT ها مانند مجموعه Bored Ape Yacht Club، این است که بازیکنان می‌توانند از توکن LAND در دسنترالند برای ساخت فضاها و برنامه‌های سه بعدی مانند مثال زیر استفاده کنند:

ساخت فضاهای سه بعدی در دیسنترالند

اندازه هر قطعه زمین، 16 متر در 16 متر است. ارتفاع نیز بر اساس یکسری محدودیت ها مشخص می‌شود. علاوه بر این، توکن LAND یک توکن دیجیتالی کمیاب است و مقدار آن با مقدار کل توکن‌های MANA مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: ایپ کوین (APE Coin) چیست؟

مختصر حقایق جالب:

  • در 24 نوامبر 2021، TokensCom مبلغ 618000 توکن MANA (به ارزش 2.4 میلیون دلار در آن زمان) برای خرید یک قطعه زمین در دسنترالند پرداخت کرد. این قطعه گران‌ترین ملک مجازی تا ژانویه 2022 است.
  • در ژوئن 2021، شخصی یک قطعه زمین مجازی را به قیمت 1 میلیون دلار خریداری کرد.
  • جی جی لین خواننده مشهور چینی سه قطعه زمین مجازی در دسنترالند خریده است.

چگونه توکن LAND بخریم؟

چند راه وجود دارد که کاربران می‌توانند دارایی‌های مجازی، مانند توکن LAND، را در متاورس بازی دیسنترالند خریداری کنند. اولین مورد شرکت در مزایده‌های به موقعی است که هر از چند گاهی توسط تیم اعلام می‌شود و زمین‌های بدون صاحب را میفروشند.

روش محبوب‌تر این است که وارد بازار Decentraland شوید و توکن LAND را از آنجا بخرید. هنگامی که وارد بازار شدید، از شما خواسته می‌شود که یک کیف پول تحت وب را به اکانت خود وصل کنید و توصیه می‌کنیم از محبوب‌ترین آن‌ها، یعنی متامسک استفاده کنید (مگر اینکه کیف پول دیگری داشته باشید که به استفاده از آن عادت کرده باشید.) اگر کیف پول نصب شده ندارید، از وب سایت رسمی بازدید کنید، افزونه گوگل کروم کیف پول را نصب کنید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

نکته مهم: در صورتی که کیف پول خود را برای اولین بار نصب می‌کنید، از خطر کلاهبرداری‌های اینترنتی آگاه باشید و مجدداً بررسی کنید که URL وب سایت صحیح را مشاهده کنید.

هنگامی که کیف پول خود را به Marketplace متصل کردید، می‌توانید روی گزینه “Land” در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و نقشه زیر را مشاهده خواهید کرد:

اتصال کیف پول به دیسنترالند

مربع‌های کوچک واحدهای توکن LAND هستند و می‌توانید روی هر یک از آنها کلیک کنید تا جزئیات آنها را بررسی کنید و به صاحب آن پیشنهادی بدهید (در صورتی که مالک آن شخص حقیقی باشد، مانند بسیاری از آنها)، برای خرید LAND باید یک پیشنهاد قانع کننده ارائه دهید.

درباره توکن MANA

توکن دیگری که برای اقتصاد بازی دیسنترالند ضروری است، توکن MANA نام دارد. برخلاف توکن LAND، توکن MANA یک ارز دیجیتال قابل تعویض ERC20 است که می‌تواند در ازای خرید توکن LAND، سوزانده یا خرج شود. همچنین می‌توان آن را در بازار دسنترالند برای خرید چیزهای مختلفی که بازی ارائه می‌دهد خرج کرد.

چگونه توکن MANA بخریم؟

برخلاف توکن LAND، توکن MANA به صورت آزاد در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال پیشرو مانند Binance معامله می‌شود. می‌توانید در هر یک از آنها یک حساب کاربری ایجاد کنید و مقداری از آن را از بازار صرافی ها خریداری کنید. اگر می‌خواهید از آنها در بازی استفاده کنید، باید آنها را به کیف پولی که در خود بازی استفاده می‌کنید منتقل کنید.

اکنون که همه موارد بالا توضیح داده شد، بهتر است به توضیح نحوه انجام این بازی بپردازیم.

چگونه دسنترالند را بازی کنیم؟

پس از ورود به وب سایت رسمی بازی، یک دکمه قرمز بزرگ در وسط آن مشاهده خواهید کرد که برای شروع باید روی آن کلیک کنید. سپس، از شما خواسته می‌شود یا با استفاده از کیف پول خود بازی کنید یا به عنوان مهمان ادامه دهید:

شروع بازی دیسنترالند

برای این راهنما، ما یک کیف پول متامسک را به حساب خود متصل می‌کنیم و دسترسی‌های لازم را به سیستم می‌دهیم. پس از بارگیری بازی دیسنترالند، می‌توانید آواتار خود را بسازید. این همان شخصیتی است که تمام طول بازی را با آن پیش می‌برید، پس آن را تا جای ممکن مناسب طراحی کنید:

شخصیت سازی در بازی دسنترالند

یک سری خصوصیات وجود دارد که می‌توانید از بین آنها ظاهر کاراکتر خود را انتخاب کنید، مانند بدن، سر، بالا تنه، پایین تنه، کفش، لوازم جانبی و اضافه کردن کلکسیون‌های مختلف. همچنین علاوه بر این‌ موارد شما می‌توانید آیتم‌های دیگری را با استفاده از Marketplace خریداری کنید. در زیر در مورد این قسمت اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

هنگامی که آواتار خود را آماده کردید، دکمه ” done” را در پایین سمت چپ فشار دهید. حالا شما باید این آواتار را نام گذاری کنید، با شرایط و ضوابط موافقت کنید و دیگر آماده هستید تا آن را به نمایش بگذارید. شما در محلی به نام Genesis Plaza در کنار همه بازیکنان جدیدی که سفر خود را به تازگی آغاز کرده‌اند قرار می‌گیرید:

لابی بازی

توجه داشته باشید که یک کادر آموزشی در پایین صفحه نمایش شما وجود دارد. به شدت توصیه می‌کنیم که مطالعه موارد گفته شده در آن تا زمانی که هنوز به بازی عادت نکرده‌اید ادامه دهید، زیرا اصول اولیه در مورد نحوه صحیح بازی کردن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هنگامی که در Genesis Plaza هستید، می‌توانید شروع به کنترل آواتار خود با استفاده از کلیدهای مرسوم «W, A, S, D» کنید. درست مانند اکثر بازی‌های کامپیوتری در سبک MMO. در اطراف Genesis Plaza، چند ستون پیدا خواهید کرد که هر یک از آنها دارای لیستی از فعالیت‌های مختلفی است که می‌توانید انجام دهید:

از طرف دیگر، می‌توانید در وسط یک حفره شبیه به یک گرداب غول‌پیکر بپرید و مسیرهای دیگر را کشف کنید:

انتخاب مسیر بازی Decentraland

نکته جالب دیگر این است که وقتی دکمه M را فشار می‌دهید، نقشه را از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر می‌دهید. در این قسمت، می‌توانید مکان‌های مختلف روی نقشه را جستجو کرده و بدون نیاز به قدم زدن در بین آن‌ها، مستقیماً به نقطه مورد نظر خود منتقل شوید.

در سمت راست پایین، مکان فعلی خود را پیدا خواهید کرد. در بالا، یک منوی جهت یابی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر دکمه ” explore” را فشار دهید، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید مکان‌ها، رویدادها و موارد مختلف دیگری را پیدا کنید.

به یاد دارید که قبلاً در این راهنما ذکر کردیم که Sotheby’s یک گالری در دسنترالند افتتاح کرد؟ خب، بیایید این مورد را بررسی کنیم.

گشت و گذار در بازی دیسنترالند

هنگامی که روی گزینه Explore در بالای صفحه کلیک کنید، دکمه Places را نیز خواهید یافت و به محض زدن آن، برخی از مکان‌های محبوب در دسنترالند ظاهر می‌شوند. ما گالری  Sotheby’s را انتخاب کردیم و به آنجا منتقل شدیم. این جایی است که در پایان به آن رسیدیم:

و نکته جالب این است که Sotheby’s در واقع برخی از آثار هنری واقعی را برای بررسی به نمایش گذاشته است. به عنوان مثال، این یکی از آثار Banksy  است:

همچنین می‌توانید روی خود نقاشی کلیک کنید و به صفحه رسمی Sotheby’s که حاوی جزئیات کامل هنری آن اثر است هدایت شوید.

چه کارهای دیگری را می‌توانید در دسنترالند انجام دهید؟

مهم است به خاطر داشته باشید که Decentraland احتمالاً آن نوع بازی‌هایی نیست که بسیاری از افراد به آن عادت داشته باشند، یعنی شما مجبور نیستید با بازیکنان دیگر بجنگید یا در شرایط سخت محیطی قرار بگیرید. در عوض، این بازی به نحوی طراحی شده است تا یک جایگزین مجازی پیکسلی برای دنیای ما با تمام رنگ و لعاب‌هایش باشد.

کسانی که زمین می‌خرند می‌توانند با استفاده از ابزار سازنده که از منوی جهت یابی بالایی نیز موجود است، روی آن زمین ساخت و ساز کنند:

واضح است که امکانات مجازی این کار تقریباً بی پایان هستند. برای مثال، سفر کوتاه ما را به Sotheby’s در نظر بگیرید. فقط به عنوان یک ایده، می‌توانید یک گالری هنری چشمگیر بسازید، و اگر بازیکنان برای بازدید از آن بیایند، می‌توانید کارهای هنری را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر یک مالک Bored Ape NFT بخواهد آن را بفروشد، ممکن است در نظر داشته باشد که اگر بخواهد اثرش در معرض دید کافی قرار بگیرد، برای نمایش آن به شما پولی بپردازد تا در گالری قرار بگیرد. درست همان کاری که Sotheby’s برای هنرمندان خود انجام می‌دهد.

راه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توان آنها را جستجو کرد. همچنین می‌توانید به پارک‌های مختلف تفریحی با یک تم خاص بروید، سوار اتوبوس شوید یا فقط بدوید و در دسنترالند بگردید، که در حال حاضر نسبتاً محیط بزرگی شده است، و در آن چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.

بازار بازی دیسنترالند

بازار بخشی جدایی ناپذیر از بازی است. این محل به کاربران امکان خرید و فروش اقلام مختلف مانند لوازم کلکسیونی، پوشاک و … را می‌دهد.

برای دسترسی به این بازار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت رسمی مراجعه کرده و روی گزینه “marketplace” در بالای صفحه کلیک کنید. همچنین می‌توانید در درون بازی با زدن دکمه M و یافتن آن در منوی جهت یابی بالای صفحه بازی، جایی که نقشه و نوار ابزار سازنده قرار دارند، به آن دسترسی پیدا کنید.

بازار به این شکل است:

می‌توانید آیتم‌های مختلفی را بررسی کنید و با استفاده از ارزهای درون بازی، همانند توکن MANA، آنها را خریداری کنید.

مروری بر دیسنترالند

دسنترالند دارای یک تجربه متاورس کامل است که بسیاری آن را تصور می‌کردند. این بازی یک جایگزین دیجیتالی کامل از زندگی ما در یک فضای خالی است که در آن کاربران می‌توانند همه چیز را از پایه بسازند، و برخی نیز قبلا دست به کار شده‌اند.

این واقعیت که Decentraland یک پلتفرم غیرمتمرکز است و از طریق DAO اداره می‌شود، آن را از سایر نسخه‌های محبوب در این صنعت متمایز می‌کند.

ما چند روزی را صرف کاوش در جهان این بازی کردیم و به جرات می‌توان گفت بازی به شدت در حال توسعه است. سازه‌های عظیمی در محیط این بازی در حال ساخت هستند، مانند گالری‌ها، موزه‌ها، پارک‌های بازی و حتی یک دانشگاه (البته هنوز کاملاً به پایان نرسیده است). این موضوع نشان می‌دهد که علاقه زیادی به این بازی در بین کاربران وجود دارد.

اگرچه این محیط به ظاهر غیرقابل اتکا به نظر می‌رسد، اما هرچه پیش می‌رود این بازی محبوب‌تر می‌شود. البته، اگر به انجام بازی‌هایی با سه معیار، تجربه کاربری و داستان خوب، گرافیک بی عیب و نقص و گیم پلی زیبا، عادت دارید، بازی دیسنترالند برای شما مناسب نیست. این بازی در حال حاضر یک تجربه بسیار ساده مبتنی بر مرورگر است که از نظر طراحی گرافیکی واقعاً کسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

با این حال، این یکی از اولین تلاش‌ها برای ایجاد یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن تراکنش‌ها روی بلاک چین انجام می‌شود و کاربران مالکیت قانونی و قابل تأییدی بر آیتم‌های داخل بازی خود را دارند. به این ترتیب، توسعه دهندگان، کار تحسین برانگیزی انجام داده اند و به نظر می‌رسد آینده بسیار روشنی در پیش رو این صنعت قرار دارد.

تجربه خودتان از بازی دیسنترالند را با ما در میان بگذارید.

دیسنترالند چیست؟

دیسنترالند (Decentraland) یک بازی متاورس آنلاین مبتنی بر بلاک چین است که در آن میتوانید فعالیت‌هایی مثل خرید و فروش زمین و ساخت انواع ساختمان‌ها و سینماها و گالری‌های مجازی را انجام دهید.

توکن‌ LAND چیست؟

زمین در دنیای متاورس دیسنترالند بواسطه توکن‌های LAND نمایش داده می‌شود. توکن‌های LAND بر اساس استاندارد پروتکل ERC721 ساخته شده‌اند که آن را به یک دارایی دیجیتال تبدیل می‌کند که می‌تواند درست همانند هر NFT دیگری با سایر کاربران معامله شود.

توکن MANA چیست؟

توکن دیگری که برای اقتصاد بازی دیسنترالند ضروری است، توکن MANA نام دارد. برخلاف توکن LAND، توکن MANA یک ارز دیجیتال قابل تعویض ERC20 است که می‌تواند در ازای خرید توکن LAND، سوزانده یا خرج شود. همچنین می‌توان آن را در بازار دسنترالند برای خرید چیزهای مختلفی که بازی ارائه می‌دهد خرج کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان