شرکت سلسیوس قصد دارد در زمینه خدمات حضانتی ارزهای دیجیتال فعالیت کند

خانهاخبارشرکت سلسیوس قصد...

آنچه می‌خوانید...

سلسیوس، پلتفرم وام دهی در حوزه ارزهای دیجیتال، در ماه ژوئن و به دلیل شرایط بحرانی بازار خبر از متوقف کردن برداشت ها و واریزی های کاربران خود داد و پس از چند هفته اعلام ورشکستگی فصل 11 کرد. اکنون اما پلتفرم سلسیوس که در فرایند ورشکستگی به سر می‌برد، قصد دارد شرکت خود را حول محور خدمات حضانتی ارزهای دیجیتال بازسازی و دوباره احیا کند.

روز گذشته نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد و در آن اشاره داشت که الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل و اورن بلونشتاین (Oren Blonstein)، مدیر نوآوری پلتفرم سلسیوس قصد دارند با پروژه ای به نام کلوین شرکت را دوباره احیا کنند. بر اساس جزئیات منتشر شده این پروژه، پلتفرم سلسیوس ارزهای دیجیتال کاربران را ذخیره کرده و در عوض برای تراکنش های مشخصی از آنها کارمزد می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ماشینسکی چنین ایده ای را روز 8 سپتامبر و در جلسه ای با کارکنان شرکت سلسیوس اعلام کرده است. در این جلسه مدیرعامل و اعضای شرکت به بررسی سناریوهای احتمالی و آینده این پروژه پرداختند. در همین زمینه، یک نهاد قانونی به نمایندگی از طلبکاران پلتفرم سلسیوس از شرکت خواسته تا به ارائه خدماتی مانند وام ها، استیکینگ و حضانت ادامه دهند.

گفتنی است که ماشینسکی وضعیت شرکت و بازگشت احتمالی آن را با اپل و شرکت خطوط هوایی دلتا مقایسه کرده است. این دو شرکت در سال های 1997 و 2005 در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند و هر دو درخواست فصل 11 ورشکستگی در دادگاه را داشتند.

مطلب مفید: امضای آستانه (TSS) چیست ؟ بررسی اهمیت آن در امنیت بلاک چین

تحت مدل تجاری فعلی، سلسیوس گفته است که از کاربران هیچ کارمزدی را برای تراکنش ها، برداشت ها، واریزها و یا برداشت های زودتر از موعد دریافت نکرده است. نیویورک تایمز در گزارش خود به شخصی نزدیک به موضوع اشاره داشته است که وی گفته نهاد نماینده طلبکاران پلتفرم سلسیوس درباره دخالت داشتن ماشینسکی در پلتفرم و پروژه کلوین نگران است. بنابر گزارش ها، بونشتاین در جلسه با کارکنان شرکت گفته است:

«اگر بنیاد تجاری ما حضانت است و مشتریان ما باید کارهایی مانند استیک کردن و یا معامله دارایی را انجام دهند یا وامی را در ازای وثیقه دریافت کنند؛ باید این قابلیت را داشته باشیم که از آنها کمیسیون دریافت کنیم.»

گفتنی است که در حین طی شدن فرایند ورشکستگی پلتفرم سلسیوس در دادگاه، قانون گذاران به این شرکت اتهام هایی زده‌اند. دپارتمان قوانین دارایی ورمانت به تازگی ادعا کرده است که پلتفرم و ماشینسکی هر دو درباره وضعیت سلامت مالی شرکت و همچنین انطباق آن با قوانین اوراق بهادار به قانون گذاران دروغ گفته‌اند. علاوه بر آن، کاربران به دنبال راه حل های حقوقی هستند تا بتوانند 22.5 میلیون دلار سرمایه ای که توسط پلتفرم مسدود شده را بازگردانند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان