top banner adv

فیفا در آستانه جام جهانی یک بازار NFT در شبکه الگوراند راه‌اندازی می‌کند

فیفا در آستانه جام جهانی یک بازار NFT در شبکه الگوراند راه‌اندازی می‌کند
0
بازدید : 9975

فیفا، فدراسیون جهانی ورزش فوتبال قصد دارد در آستانه جام جهانی یک بازار NFT راه اندازی کند. این پلتفرم بر بستر شبکه الگوراند راه اندازی خواهد شد تا همچنان شاهد همکاری فیفا و الگوراند در آینده باشیم. چند وقت پیش و به صورت رسمی این نهاد ورزشی اعلام کرد که الگوراند یکی از اسپانسرهای رسمی رویداد جام جهانی قطر خواهد بود و اکنون با راه اندازی این پلتفرم به نظر الگوراند یک گام محکم دیگر را در زمینه همکاری با فیفا برداشته است.

اعلامیه همکاری این دو در اواسط هفته گذشته منتشر شد و فیفا اشاره ای به قابلیت ها و هدف خود از راه اندازی این پلتفرم داشت.

FIFA + Collect: اولین ورود واقعی فیفا به حوزه NFT ها

نام این پلتفرم قرار است FIFA + Collect باشد و با رویکردی از برترین و جذاب ترین لحظات ورزش فوتبال خود را معرفی خواهد کرد. برترین لحظه ها را فیفا از NBA، NFL و حتی UFC وام گرفته تا به وسیله آن شاهد تبدیل شدن لحظات حساس و جذاب داخل بازی به عنوان NFT باشیم. فیفا قصد دارد این لحظات را شکار کرده و آنها را با هنر و تصویر پردازی ترکیب کرده تا یک اثر NFT منحصر به فرد را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : برد گارلینگهاوس: روسیه نمی‌تواند برای دور زدن تحریم ها از رمز ارزها استفاده کند

انتظار می‌رود که این پلتفرم در ماه سپتامبر راه اندازی شود و تمرکز خود را نیز روی مقرون به صرفه بودن، همگانی و قابل دسترس بودن برای تمامی طرفداران فوتبال در سراسر جهان گذاشته است. در بیانیه ای که توسط رومی گای (Romy Gai)، مدیر تجاری فیفا در این باره منتشر شد، آمده است:

«این اعلامیه هیجان انگیز، NFT های فیفا را برای تمامی طرفداران فوتبال قابل دسترسی خواهد کرد و به صورت دموکراسی گونه اجازه و توانایی مشارکت داشتن در جام جهانی را به طرفداران خواهد داد. درست همانند لحظات یادگاری و برچسب های ورزشی، این NFT ها فرصتی با قابلیت دسترسی برای طرفداران ایجاد می‌کنند که بتوانند با بازیکنان مورد علاقه و لحظات خاص مسابقات ارتباط برقرار کنند.»

بیشتر بخوانید : غلامرضا مرحبا: قانون‌گذاری رمزارزها نباید فعالیت صرافی‌های داخلی را محدود کند

مطلب مفید: آموزش صفر تا صد ثبت‌نام و ورود به اکانت بایننس

بیشتر بخوانید : بلومبرگ: بیت کوین رفتاری مشابه طلا و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا خواهد داشت

در ماه مه، الگوراند خبر از همکاری با فیفا در زمینه اتفاقات جام جهانی و به عنوان یکی از بزرگ ترین همکاران خود تا به امروز داد. این همکاری شامل جام جهانی بانوان نیز واهد شد که قرار است سال آینده برگزار شود و به نظر این رویداد نیز جایگاهی در پلتفرم جدید فیفا و الگوراند خواهد داشت. گفتنی است که این بلاک چین به وضوح رویکرد محدود و معینی را برای قراردادهای مشارکتی خود اتخاذ کرده است و برخلاف ایجاد شبکه ای گسترده و امیدواری به ماندگاری یک موضوع در حال پیشروی است چرا که سال 2022 نسبتا سال آرامی برای همکاری های جدید حداقل در حوزه ورزش  بوده است.

به جز فیفا، شاهد دوره آرامی در زمینه همکاری پلتفرم ها و نهادهای ورزشی با اکوسیستم های بلاک چینی بودیم و تنها تعداد محدودی همکاری در زمینه ورزش های غیرسنتی مانند شطرنج و یا مسابقات پهبادها بوده‌ایم. اکنون و با جذب مخاطب های زیاد توسط پلتفرم جدید فیفا، ممکن است به زودی این پلتفرم تبدیل به رهبری در این حوزه شود و شاهد رقابت و همکاری های زیادی میان شبکه های بلاک چینی و بازیکنان، نهادهای ورزشی و فضای سرگرمی باشیم.

بیشتر بخوانید : خسارت بیش از ۹۰ درصد از هولدرهای ورلد کوین

بیشتر بخوانید : صرافی بایننس در آمریکا به دنبال عرضه اولیه سهام است

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x