پلتفرم XGo Superfluid؛ نسل بعدی استیکینگ

خانهمقالاتپلتفرم XGo Superfluid؛...

آنچه می‌خوانید...

XGo پا به میدان گذاشته تا بتواند مشکلات بالقوه استیکینگ نسل 1 و استیکینگ نقدینگی را حل کند. راه های کسب درآمد غیر فعال از حوزه ارز دیجیتال نباید تنها مختص نهنگ ها و سرمایه داران بزرگ باشد. عوام و سرمایه گذاران کوچک هم باید بتوانند از استیکینگ به کسب درآمد برسند.

پلتفرم XGo Superfluid راهیست تا افراد بتوانند از یک سیستم مالی متمرکز گذشته و به بلاکچین غیرمتمرکز برسند. محصول جدید XGo یک پل وب 2.5 است که افراد جدید را به اقتصاد غیرمتمرکز انتقال می‌دهد. پلتفرم Xgo این کار را با حذف اصطلاحات پیچیده و وارد کردن افراد عادی در جامعه‌ای از سازندگان و رویاپردازان میسر می‌کند.

گروه XGo وقت خود را به ایجاد زیرساخت برای یک سیستم جدید اختصاص داده است تا پایه‌های یک اقتصاد غیرمتمرکز را ایجاد کند. این اقتصاد غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهد تا تصمیمات مالی خود را بگیرند و پتانسیل کامل فناوری‌های بلاکچین را درک کنند. با فکت کوینز بمانید تا این انقلاب در عرصه استیکینگ را مورد بررسی قرار دهیم.

ایجاد نوآوری با استیکینگ فوق سیال

کاربران با Superfluid این امکان را دارند تا درآمدهای ارز دیجیتال خود را با امکان به دست آوردن پاداش‌های پروتکل در حین معاملات لحظه ای به حداکثر برسانند. پلتفرم XGo بسیار هیجان‌زده است که در انقلاب انحصاری استیکینگ فوق سیال پیشگام می‌شود. استیکینگ فوق سیال یعنی ایکس جی او پاداش‌های روزانه به کاربران خود را بدون قفل کردن دارایی آن‌ها و بر اساس درصد عملکرد سالانه (APY) ارائه می‌دهد.

XGo محصول جدیدی را توسعه داده است که قصد دارد یکی از بزرگ‌ترین اشکالات استیکینگ معمولی یعنی کاهش میزان نقدینگی در چرخش را برطرف کند. استیکینگ فوق سیال این امکان را فراهم می‌کند تا پاداش‌های استیکینگ را در حین معامله اسپات ارزهای دیجیتال نیز به دست آورید. این کار به حل مشکل عدم نقدینگی می‌انجامد که بسیاری از سرمایه‌گذاران را در زمان رکود شدید بازار ارزهای دیجیتال درمانده کرده است. برای درک اینکه چرا استیکینگ فوق سیال مهم است، ابتدا باید دوره تکامل پدیده استیکینگ را مورد بررسی قرار دهیم.

ایجاد نوآوری پلتفرم XGo Superfluid

تکامل استیکینگ

صنعت استیکینگ از زمان آغاز به کار خود رشد قابل توجهی داشته است. ارزش کل بازار اثبات سهام (POS) هم اکنون به 152 میلیارد دلار می‌رسد. نرخ بهره معیار سهامداری نیز 8.73 درصد است و ارزش سهام جهانی نیز از 100 میلیارد دلار فراتر می‌رود. رشد سهامداران فعال در شبکه‌های اصلی اثبات سهام نیز در دو سال گذشته به طور مداوم در حال رشد بوده است. این امر نشان می‌دهد که یک روند صعودی قوی دارد و احتمالا ادامه هم خواهد داشت.

البته فناوری استیکینگ نیز تاکنون به عنوان بخشی از منحنی رشد طبیعی در هر فناوری با پیشرفت‌ها یا نسخه‌های مختلفی روبرو شده است. داشتن درک خوب از این پیشرفت می‌تواند به درک بهتر نیاز به استیکینگ با ایکس جی او را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید : معرفی برترین کوین های استیکینگ

1. نسخه یکم؛ استیکینگ و پاداش

اشتراک در شبکه‌های اثبات سهام سنتی بخشی جدایی‌ناپذیر از مکانیسم اجماع است و برای حفظ یکپارچگی شبکه ضروری خواهد بود. اولین نسخه استیکینگ شامل کاربرانی است که ارز دیجیتال خود را به اعتبارسنجی‌ها واگذار کرده و سهمی از جوایز استیکنیگ را در ازای آن دریافت می‌کنند. این روش هنوز هم اصلی‌ترین مدلی است که کاربران برای به اشتراک‌گذاری ارز دیجیتال خود از آن استفاده می‌کنند و اکثر دارایی‌های دیجیتال اثبات سهام را شامل می‌شود.

با این حال، استیکینگ نسخه 1 مشکلات عمده ای دارد. مثلا در استیکینگ نسخه 1 شاهد دوره‌های طولانی‌مدت قفل شدن سرمایه‌ها هستیم. این امر به خودی خود منجر به بروز مشکلات متعدد در عدم نقدینگی می‌شود. به همین دلیل و مشکلات نسخه 1 است که توسعه نسل بعدی فناوری استیکینگ در دستور کار قرار گرفت.

تکامل استیکینگ پلتفرم XGo Superfluid

2. نسخه دوم؛ لیکویید استیکینگ

مشتقات لیکویید استیکینگ (LSDs) برای حل مشکلات نسخه یکم توسعه داده شدند که با ضرب کردن یا مینت ارز دیجیتال نشان‌دهنده کوین‌های استیکینگ شده عمل می‌کند. این ارز دیجیتال می‌تواند مانند هر کوین دیگری استفاده شود. این موضوع به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا پاداش‌های استیکینگ را کسب کنند. در عین حال قادر به انتقال، ذخیره، تجارت و کسب سود در محصولات مالی غیرمتمرکز باشند.

مشتقات لیکویید استیکینگ ممکن است راه‌حل کاملی به نظر برسد. زیرا مشکلات اصلی مربوط به استیکینگ معمولی را با ارائه نسخه لیکویید از دارایی سهام خود به کاربران حل می‌کند. با این حال، با توجه به اینکه LSD ها مشتقات یک ارز دیجیتال بومی هستند و به طور دقیق، نیازی به معامله 1 به 1 با کوین قفل شده را ندارند. بنابراین آن‌ها در معرض نیروهای بازار و کشف قیمت هستند که می‌تواند منجر به انحراف یا تخفیف قیمت 1 واحد ارز دیجیتال استیکینگ شده شود. این انحرافات قیمتی می‌تواند برای کاربران معاملات اهرمی مقیاس بزرگ در قالب نقدینگی یا تعادل مجدد موقعیت‌های تجاری مشکلاتی ایجاد کند. این مشکلات درنهایت می‌تواند تاثیری آبشاری در سراسر اکوسیستم کریپتو داشته باشد.

لیکویید استیکینگ پلتفرم XGo Superfluid

3. نسخه سوم؛ استیکینگ فوق سیال

پروتکل پاداش‌های فوق سیال را می‌توان جدیدترین نوآوری برای بلاکچین‌های اثبات سهام به حساب آورد. کاربران اکنون می‌توانند بازدهی استیکینگ را از طریق ترکیب مکانیسم‌های پاداش فعال در زنجیره و خارج از زنجیره روی کوین‌های خود ایجاد کنند. در عین حال کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را آزادانه و از طریق کیف پول خود معامله نمایند.

این فناوری می‌تواند سطح جدیدی از نقدینگی را برای کاربران به ارمغان آورد و قرار است شیوه تجارت ارزهای دیجیتال را به‌کلی متحول کند. گروه خلاق XGo پس از توسعه و بررسی‌های دقیق خود این نوآوری را XGo Superfluid نامیدند. از جمله ویژگی‌های نسخه فوق سیال استیکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بدون دوره‌های طولانی‌مدت قفل و باز کردن سرمایه
  • عدم قفل شدن ارز دیجیتال در هنگام برداشت
  • کارمزد صفر
  • بدون ایجاد مشتقات استیکینگ یا سند تایید بدهی (IOU)
  • پرداخت پاداش‌ها به صورت روزانه
  • ترکیب پرداخت نسبت به درصد عملکرد سالانه
استیکینگ فوق سیال پلتفرم XGo Superfluid

نیاز به استیکینگ فوق سیال

استیکینگ شامل دوره‌هایی است که دارایی‌های دیجیتال شما قفل می‌شوند و غیرقابل معامله هستند. دوره قفل بین شبکه‌های مختلف اثبات سهام (POS) متفاوت است و معمولا از چند روز تا یک ماه متغیر خواهد بود. برخی از صرافی‌های متمرکز یا CEX ها حتی دارایی‌های شما را برای مدت زمان طولانی‌تری قفل می‌کنند. در عین حال برای انجام این کار بازدهی بالاتر از حد استاندارد به شما ارائه می‌دهند.

اخیرا چشم‌انداز بازار نزولی شد و بادهای مخالف اقتصاد کلان شروع به وزیدن کردند. در این هنگام نیاز به نقدینگی در صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر شد. زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد در معرض دوره‌های قفل شدن قرار گرفتند. خطرات کلیدی چنین وضعیتی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید : آموزش جامع استیک در بایننس (staking) برای مبتدیان

1. عدم نقد شوندگی

بازار ارزهای دیجیتال غیر قابل پیش‌بینی است و معمولا برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار ایده خوبی نیست که دارایی‌های خود را برای مدت زمان طولانی قفل کنند. معمولا بازده بالاتری به سرمایه‌گذاران برای قفل کردن توکن‌ها در بازه‌های زمانی طولانی‌تر پیشنهاد می‌شود. اما در عین حال ریسک و سرعت رکود بازار در نظر گرفته نمی‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذارانی که ارز لونا خود را به اشتراک گذاشتند، به‌طور مستقیم این خطر را تجربه کردند و درس سختی را در مورد سرعت تغییر همه چیز یاد گرفتند.

ویژگی های پلتفرم XGo Superfluid

2. هک یا سو استفاده

استیکینگ در زمان سو استفاده یا هک مانع از فروش دارایی‌های سرمایه‌گذاران می‌شود که به زیان‌های فراوانی منجر خواهد شد. اما استیکینگ با XGo Superfluid می‌تواند در برابر خطرات مربوط به حملات هکری از شما محافظت کند. همچنین این آزادی را به شما می‌دهد که در صورت نیاز از استخر نقدینگی خارج شوید.

XGo Superfluid کاتالیزور پذیرش ارزهای دیجیتال

وب 3 هنوز برای پذیرش انبوه آماده نیست و رابط کاربری اکثر دی اپ‌ها نیز هنوز به سطوح نسبتا بالایی از دانش فنی نیاز دارد. بنابراین بیشتر مردم هنوز برای ذخیره ایمن کلیدهای خصوصی خود سرگردان هستند، چه رسد به اینکه از استیکینگ یا LSD های معمولی استفاده کنند. کلید پذیرش انبوه وب 3 در این است که کاربران با دی اپ‌ها به شیوه‌ای مشابه با تجربه وب 2 تعامل داشته باشند، بدون اینکه آن‌ها حتی متوجه شوند که در بک‌اند چه اتفاقی می‌افتد.

XGo Superfluid به‌عنوان راه‌حلی کامل برای رفع اشکالات معمولی استیکینگ و ال‌اس‌دی (LSD) توسعه یافته است، آن هم در حالی که یک رابط کاربری آشنا برای کاربران فراهم می‌کند. در این پلتفرم هیچ چیز واقعا از دیدگاه کاربر تغییر نمی‌کند و درواقع همان تجربه معاملاتی است که مردم به آن عادت کرده‌اند. اما اکنون کاربران می‌توانند با ارزهای دیجیتال استیکینگ شده در کیف پول خود معامله کرده و هم‌زمان برای ایمن کردن بلاکچین اثبات سهام مورد علاقه خود نیز پاداش دریافت کنند.

پلتفرم XGo Superfluid کاتالیزور پذیرش ارزهای دیجیتال

سود XGo Superfluid چگونه است؟

پاداش‌های ارائه‌شده توسط استیکینگ فوق سیال XGo در مقایسه با سود استیکینگ معمولی که می‌توانید از دارایی‌های خود کسب کنید، متفاوت است. درواقع نسل بعدی استیکینگ را باید نقطه مقابل نسل قبلی دانست و سرمایه‌گذاران باید آن را با سود نقدینگی ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید : سود آن چین (on-chain yield ) ؛ برای استیک به چه مواردی توجه کنیم ؟

سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب پاداش‌های استیکینگ هستند، باید موارد ریسک سرمایه خود را بررسی کنند. همچنین باید قوانین پروتکل هر بلاکچین اثبات کار را بدانند تا بتوانند دارایی‌های خود را با خیال راحت در آنها ذخیره کنند. سهام‌داری بومی بسته به پروتکل می‌تواند سرمایه‌گذاران را در معرض ریسک‌هایی نظیر دوره عدم پیوند بیش از 20 روز با سرمایه و حتی تاخیر در پرداخت پاداش‌ها قرار دهد.

در مقابل، XGo Superfluid به رفع تمامی عناصر ریسک موجود در استیکینگ فعلی می‌پردازد. با این حال، پیشنهاد Superfluid یعنی بازار اسپات و کسب درآمد سالانه به طور هم‌زمان فقط برای پرتفوهای با ارزش تا سقف 10.000 دلار در دسترس خواهد بود. البته طبق گفته گروه XGo این محدودیت سقف سرمایه احتمالا در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

بازده پلتفرم XGo Superfluid چگونه است؟

نحوه شروع کار با XGo Superfluid

برای ثبت‌نام در نسل بعدی استیکینگ باید به وبسایت XGo.com مراجعه کنید. پس از ایجاد نمایه کاربری خود در این وبسایت می‌توانید مقداری از ارز دیجیتال خود را در پلتفرم سپرده‌گذاری کنید. سپس می‌توانید تجارت خود را مانند هر صرافی متمرکز (CEX) دیگری آغاز نمایید. کاربران پس از افتتاح حساب می‌توانند استیکینگ فوق سیال XGo را فعال کرده و شروع به دریافت جوایز استیکینگ روزانه در حین معاملات اسپات کنند.

جمع‌بندی

XGo Superfluid یک پیشنهاد قانع‌کننده برای کاربران خرده‌فروشی دارد، پیشنهادی که می‌تواند به یک راه‌حل اصلی در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال تبدیل شود. کاربران اکنون می‌توانند از طریق ترکیب مکانیسم‌های پاداش فعال درون زنجیره‌ای و خارج از زنجیره، پاداش استیکینگ سالانه بگیرند. آن هم در حالی که از معاملات اسپات در کیف پول‌های خود لذت می‌برند.

1. آیا محدودیتی برای واریز در حساب معاملاتی وجود دارد؟

بله. در حال حاضر محدودیتی در حداکثر میزان پاداش دریافتی از سوی کاربر XGo وجود دارد. در حال حاضر، پلتفرم XGO فقط برای پورتفولیوهایی تا سقف 10.000 دلار پاداش ارائه می‌کند.

2. چه کسی واجد شرایط پاداش‌های XGo Superfluid  است؟

همه کاربران XGo که حساب خود را تأیید کرده‌اند و احراز هویت دومرحله‌ای را تکمیل کرده باشند.

3. برای دریافت پاداش‌های XGo چه هزینه‌هایی اخذ می‌شود؟

در حال حاضر برای شرکت در برنامه کسب پاداش XGo هیچ هزینه‌ای وجود ندارد.

4. پاداش‌های استیکینگ فوق سیال XGo هر چند وقت یک‌بار پرداخت می‌شود؟

پاداش‌های XGo به صورت روزانه اما بر اساس درصد عملکرد سالانه پرداخت خواهد شد.

5. نحوه ایجاد پاداش توسط XGo بر روی ارزهای دیجیتال به چه شکل است؟

پلتفرم XGo پاداش‌ها را از طریق ترکیب کردن مشارکت جوایز خارج از زنجیره و درون زنجیره ایجاد می‌کند.

6. تفاوت بین پاداش‌های خارج از زنجیره یا On-Chain و درون زنجیره یا Off-Chain چیست؟

پاداش‌های درون زنجیره از طریق سهام‌داری ارز دیجیتال بومی شبکه اثبات سهام ایجاد می‌شوند. پاداش‌های Off-Chain نیز از طریق دارایی‌های خارج از زنجیره تامین خواهند شد.

7. پلتفرم XGo با صندوق‌های خارج از زنجیره چه می‌کند؟

پلتفرم XGo در مورد وجوه خارج از زنجیره خود جزئیات بیشتری را در شرایط خدمات‌دهی این پلتفرم ارائه می‌دهد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان