استخراج ارز دیجیتال با نصب پنل خورشیدی در اتوبوس‌های اصفهان

خانهاخباراستخراج ارز دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ملی ایران از نصب تعدادی پنل خورشیدی با امکان استخراج ارز دیجیتال در سقف اتوبوس‌های اصفهان به صورت آزمایشی خبر داد.

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ملی ایران در گفت‌وگو با آنا با تاکید بر اهمیت انرژی و به‌کارگیری انرژی‌های نو در کشور با توجه به بحران انرژی، از اختراع پنل خورشیدی با قابلیت نصب روی سقف اتوبوس‌ها خبر داد و گفت:

اتوبوس خورشیدی یا اتوبوس شارژ خورشیدی یک اتوبوس است که سوخت مورد نیاز آن به طور انحصاری یا عمده توسط انرژی خورشیدی تامین می‌شود. این اتوبوس‌ها به عنوان «سرویس اتوبوس خورشیدی» نامیده می‌شوند و استفاده از اصطلاح «اتوبوس خورشیدی» به طور معمول به این معنی است که انرژی خورشیدی نه تنها برای تامین انرژی تجهیزات الکتریکی در اتوبوس، بلکه برای پیشرانه خودرو نیز استفاده می‌شود. مانند دیگر وسایل نقلیه خورشیدی، بسیاری از اتوبوس‌های خورشیدی دارای سلول‌های فتوولتائیک موجود در صفحات خورشیدی در سقف خودرو هستند که انرژی خورشید را به صورت مستقیم به انرژی الکتریکی که توسط موتور استفاده می‌شود، تبدیل می‌کنند.

- Advertisement -

محمدی کوشکی ادامه داد:

اتوبوس‌های خورشیدی از نظر ظاهری مشابه اتوبوس‌های معمولی هستند و وجه تمایز آن‌ها با اتوبوس‌هایی که از سوخت فسیلی برای حرکت استفاده می‌کنند، سقف آن‌ها است که دارای پنل‌های خورشیدی بوده و از این طریق قابلیت تبدیل انرژی خورشیدی به برق را پیدا می‌کنند تا نیروی مورد نیاز پیشرانه را برای فعالیت اتوبوس تامین کنند و راننده نیز می‌تواند وضعیت شارژ را از محلی مانیتورینگی که در داخل تعبیه‌شده است، مشاهده کند.

به گفته او نصب این پنل‌های خورشیدی روی سقف اتوبوس‌های یاد شده، علاوه بر منبعی برای حرکت اتوبوس در سطح شهر، می‌تواند با ذخیره منبع انرژی برای شارژ تلفن همراه یا منبع سرمایش و گرمایش در اتوبوس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر این، استخراج ارز دیجیتال از محل پنل‌های خورشیدی نیز یکی دیگر از کاربردهایی است که می‌توان به طور جدی به آن پرداخت، زیرا با توجه به شرایط بحرانی انرژی در کشور می‌تواند جایگزین خوبی برای کمبود برق باشد.

به گفته سرپرست تیم اختراعات و نوآوری ملی ایران، نصب این پنل‌های خورشیدی روی سقف اتوبوس‌های اصفهان به صورت آزمایشی آغاز شده و به زودی در سایر استان‌ها نیز به کار خواهد رفت. کسب ده‌ها میلیارد تومان درآمد ارزی حاصل از استفاده این پنل‌ها در کشور و خارج از کشور از جمله مزایای این طرح است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان