top banner adv

رییس پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری رمزارزی با پیامک «سلام عمان» هشدار داد

رییس پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری رمزارزی با پیامک «سلام عمان» هشدار داد
0
بازدید : 9464

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا، نسبت به کلاهبرداری رمزی ارزی با پیامکی تحت عنوان سلام عمان هشدار داد.

بیشتر بخوانید : تفاوت قیمت اتر استیک شده با اتریوم بیشتر شد؛ آیا بحران دوباره در راه است؟

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دریافت پیامکی تحت عنوان سلام عمان از سوی شماری از کاربران تلفن همراه اظهار کرد:‌

بیشتر بخوانید : دسترسی پالیگان به سرویس نود گوگل کلود چه مزایایی برای این شبکه دارد؟

بیشتر بخوانید : مدیرعامل تسلا باری دیگر در توییتر بیت کوین را به سخره گرفت

این روزها پیامک‌هایی به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمزارز است. در این پیامک‌ها که موجودی حساب در آن نوشته شده است، از کاربری با نام مشخص خواسته شده به حساب خود که به‌روزرسانی شده است مراجعه کند.

وی با بیان اینکه همه این پیام‌ها برای کلاهبرداری از کیف پول‌های ارز دیجیتال شهروندان هستند، بیان کرد:

اگر پیامکی دارای لینک است، به هیچ وجه نباید به آن لینک وارد شد و اگر نرم‌افزاری معرفی کرده است، نباید آن را بر روی تلفن همراه نصب کرد. همچنین کاربران باید توجه داشته باشند که هیچ‌گونه اطلاعاتی نباید به سامانه‌هایی که در این پیامک‌ها معرفی شده است، فرستاده شود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا تاکید کرد:

بیشتر بخوانید : پادشاه ارزهای دیجیتال رقبا را یکی پس از دیگری کنار می زند

مدتی قبل نیز پیامکی مشابه با عنوان سلام ریحان برای کاربران ارسال شده بود که این پیامک نیز مشابه همین پیامک سلام عمان و با هدف کلاهبرداری رمزارزی است.

بیشتر بخوانید : دلیل نوسان قیمت تتا چیست؟

رجبی ادامه داد:‌

در مواردی مشاهده شده که پیامک‌هایی جعلی مبنی بر به‌روزرسانی حساب کاربری یک پلتفرم معاملاتی رمزارز، به برخی از کاربران ایرانی ارسال شد که شناسه و رمز عبور ورود به پلتفرم، به همراه موجودی حساب مثلا با مبلغ تقریبی ۲۰۰ هزار دلار در آن ذکر شده بود. در ابتدا به نظر می‌رسد که حساب کاربری شخصی به نام ریحان یا عمان به‌روزرسانی شده و اطلاعات ورود جدید وی، به اشتباه به شماره‌ شما ارسال شده است. این درحالی است که در صورت مراجعه و ورود به وب‌سایت جعلی usdtpky.com و اقدام به برداشت بخشی از تتر موجود در حساب، ممکن است موجودی قربانی در کیف پولی که قصد انتقال تتر از این حساب جعلی به آن را داشته‌، توسط مهاجم سرقت شود.

وی در پایان از شهروندان خواست به این نکته توجه داشته باشند که این روش کلاهبرداری در بین کاربران ایرانی زیاد شده و مهاجمان با ارسال پیام‌های مشابه در پیام‌رسان‌های مختلف، قصد سرقت موجودی رمزارز کاربران را دارند.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x