پیتر شیف: قیمت بیت کوین هیچگاه به 69000 دلار بازنخواهد گشت

خانهاخبارپیتر شیف: قیمت...

آنچه می‌خوانید...

پیتر شیف، استراتژیست ارشد بازار و یکی از منتقدان سر سخت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا اخیرا اشاره داشته است که قیمت بیت کوین هیچگاه دوباره به 69000 دلار نخواهد رسید. به نقل از  زی‌کریپتو، شیف در یک پست توییتری این موضوع را مطرح کرد و دلیلش را نیز ارائه داد.

از نظر وی حرکت به سمت 69000 دلار یک کلاهبرداری بوده که با تبلیغات بی‌سابقه ارزهای دیجیتال و خریدهایی که با اهرم‌های مالی تامین می‌شد، تسهیل شد. وی برای حمایت از ادعای خود به ورشکستگی FTX اشاره کرد و گفت و دوره BTC تمام شده است:

«یک سال پیش بیت کوین به 69000 دلار رسید. یکی از مهم‌ترین دلایل آن خریدهای بی‌سابقه‌ و با استفاده از اهرم‌های مالی بود که به دلیل تبلیغات گسترده این حوزه صورت گرفته بود. ورشکستگی صرافی FTX ثابت می‌کند که رالی صعودی این ارز کلاهبرداری بوده و هیچگاه تکرار نخواهد شد.»

- Advertisement -

باید اشاره داشت که این اولین باری نیست که پیتر شیف به انتقاد سخت از بیت کوین می‌پردازد. وی همچنین اعتقاد دارد که در بلند مدت قیمت این ارز به سمت صفر حرکت خواهد کد. در پی اعلامیه بلاک فای مبنی بر متوقف کردن امور برداشت وجه در پلتفرم شبف به سرمایه گذاران هشدار داد که اگر می‌توانند بیت کوین‌های خود را به فروش برسانند.

گفتنی است که وی در ماه اوت نیز پیش بینی کرده بود قیمت BTC به زودی سطح 10000 دلاری را خواهد دید و از کاربران خواست تا همچنان در سود هستند از بازار خارج شوند. باید اشاره داشت که دیدگاه منفی وی تنها به بیت کوین ختم نمی‌شود و اتریوم و دیگر ارزهای بازار نیز از گزند انتقادات شیف در امان نیستند.

مطلب مفید: چانگ پنگ ژائو: سقوط FTX صنعت ارزهای دیجیتال را چندین سال عقب انداخت

سقوط بیت کوین از اوج قیمتی

صحبت‌های شیف زمانی صورت گرفته که قیمت بیت کوین با اوج تاریخی خود فاصله‌ای 75.5 درصدی گرفته است. در زمان نگارش این مطلب قیمت در محدوده 16800 دلاری معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته افزایش 1.8 درصدی را تجربه کرده است.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

پس از رسیدن قیمت به کف دو ساله خود در محدوده 15702 دلاری، بیت کوین کمی با اصلاح همراه شد اما پس از آن، اخبار ورشکستگی FTX و نیاز مبرم این پلتفرم به 8 میلیارد دلار دوباره باعث سقوط قیمت شد. سقوط صرافی‌ها و پروژه‌های رمز ارزی بر بازار کریپتو تاثیرگذار بود و ارزش این بازار به زیر 900 میلیارد دلار رسید.

باید اشاره داشت که علیرغم ریزش 75 درصدی، BTC همچنان بهترین دارایی مالی در یک دهه خیر محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های Case Bitcoin، پلتفرمی که میزان سود دارایی‌های مختلف را اندازه گیری می‌کند، BTC در دهه اخیر رشد 154890 درصدی داشته و در همین مدت طلا رشد 3 درصدی را تجربه کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان