پیشنهاد توسعه‌دهندگان هارمونی برای جبران خسارت هک پل هورایزن؛ ۴.۹۷ میلیارد واحد ONE مینت شود

خانهاخبارپیشنهاد توسعه‌دهندگان هارمونی...

آنچه می‌خوانید...

تیم توسعه بلاک چین هارمونی پیشنهاد داده است تا 4.97 میلیارد توکن بومی این شبکه یعنی ONE مینت شود تا خسارت قربانیان هک 100 میلیون دلاری پل هورایزن این شبکه جبران شود. این پیشنهاد هرچند با انتقادات زیادی نیز در میان اعضای جامعه همراه بوده و بسیاری ابزار نگرانی کردند که چنین اتفاقی منجر به فشار تورمی در این دارایی و کاهش ارزش آن خواهد شد.

توییت هارمونی

تیم توسعه هارمونی در طرح پیشنهادی خود در روز گذشه گفت که 65 هزار کیف پول از طریق 14 دارایی مختلف تحت تاثیر حمله هکر به هورایزن قرار گرفتند و این تیم از آن زمان همواره در تلاش بوده تا بهترین راه حل برای جبران خسارت های آنها را پیدا کند. تیم هارمونی گفته است که نمی‌تواند راهکاری را ارائه کند که در لحظه زیان کاربران را جبران کند به همین منظور دو پیشنهاد را عنوان کرده که شامل مینت کردن چندین میلیارد توکن ONE از طریق هارد فورکی در شبکه می‌شود.

- Advertisement -

گزینه اول برای کاربران شامل بازگشت 100 درصدی سرمایه های از دست رفته با مینت شدن 4.97 میلیارد توکن می‌شود و پیشنهاد دوم بر اساس تخمین ها، 50 % از سرمایه های به سرقت رفته را جبران خواهد کرد و در آن، شاهد مینت شدن 2.48 میلیارد توکن در یک بازه سه ساله خواهیم بود.

تیم توسعه هارمونی در حال حاضر منتظر بازخوردهای اعضای جامعه نسبت به این دو پیشنهاد است تا بر اساس آن مسیر خود را پیش ببرد. با این حال باید گفت که بازخوردهای اولیه به این طرح اصلا مثبت نبوده و اکثر اظهار نظرات در صفحه توییتری هارمونی با ابرز نگرانی درباره این ایده ها همراه بوده است.

توییت mcone

اعضای جامعه به این نکته اشاره کردند که اکوسیستم ترا نیز پس از سقوط 40 میلیارد دلاری خود از چنین روشی برای جبران خسارات استفاده کرد. یکی از اعضای جامعه درباره پیشنهاد هارمونی اظهارنظری بسیار صریح و تند داشت و گفت که این تصمیم مزخرف است و تیم توسعه باید این پیشنهاد خود را پس گیرد. یکی دیگر از اعضای جامعه هارمونی نیز گفت که پس از چند هفته سکوت اکنون با پیشنهادی مانند هارد فورک لونا و یک دوره سه ساله جلو آمده‌اید؟

مطلب مفید: پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت (Long and Short) را بشناسید!

یکی از کاربران توییتری نیز در این باره گفت که تصمیم هارمونی باعث فاصله گرفتن سازندگان و توسعه دهندگان از  این اکوسیستم خواهد شد. وی در ادامه افزود:

«شما کاملا مسیر عقب گرد را در پیش گرفته‌اید. برای آن که بتوانید خسارت کاربران را جبران کنید ابتدا باید یک اکوسیستم پایدار را ایجاد کنید یا جایگزینی داشته باشید تا پروژه های مختلف دلیلی برای ادامه فعالیت در این اکوسیستم داشته باشند.»

گفتنی است که در ماه ژوئنف پل هورایزن شبکه هارمونی هک شد و 100 میلیون دلار از سرمایه های کاربران آن به سرقت رفت. در همان ماه، تیم شبکه پیشنهاد جایزه 1 میلیون دلاری را به هکر داد تا انگیزه ای برای بازگرداندن سرمایه باشد اما این مبلغ به چشم هکر نیامد و وی تصمیم به نگه داری 100 میلیون دلار گرفت.

در زمان نگارش این مطلب قیمت ONE در محدوده 0.02 دلاری قرار گرفته است و موجودی کل این توکن نیز در حال حاضر 13.5 میلیارد است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان