top banner adv

کنگره آمریکا پیش‌ نویس لایحه قانون‌ گذاری استیبل کوین‌ها را منتشر کرد

کنگره آمریکا پیش‌ نویس لایحه قانون‌ گذاری استیبل کوین‌ها را منتشر کرد
0
بازدید : 6733

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا روز 19 آوریل جلسه‌ای برگزار خواهد کرد که در آن به بررسی و صحبت درباره پیش‌نویس لایحه استیبل کوین‌ها پرداخته خواهد شد. باید اشاره داشت که این پیش‌نویس لایحه روز 14 آوریل درباره قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال که دارای ارزشی برابر با یک دارایی دیگر هستند، منتشر شد.

پیش‌ نویس لایحه قانون‌ گذاری استیبل کوین‌ها

به نقل از فورکست، لایحه پیشنهادی که به دنبال اعمال نظارت بیشتر بر استیبل کوین‌ها و تشویق تحقیق در مورد توسعه دلار دیجیتال است از صادرکنندگان استیبل کوین می‌خواهد که ذخایر و پشتوانه‌ای را که حداقل یک به یک از استیبل کوین‌هایشان پشتیبانی می‌کند، حفظ کنند. این پشتوانه می‌تواند دلار آمریکا، سپرده‌های تقاضای بیمه شده، اوراق خزانه‌داری، قراردادهای بازخرید و سپرده‌های ذخیره بانک مرکزی باشد.

پیش‌نویس لایحه استیبل کوین‌ها علاوه بر موارد اشاره شده، فدرال رزرو را مسئول صادرکنندگان غیر بانکی می‌کند. این در حالی است که موسسه‌های سپرده‌گذاری بیمه شده و اتحادیه‌های اعتباری که مایل به صدور استیبل کوین‌ها هستند توسط قانون‌گذاران بانکی فدرال مربوطه یا اداره ملی اتحادیه اعتباری مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین موسسه‌هایی که بدون تأیید قانون‌گذاران اقدام به صدور استیبل کوین کنند، با مجازات 5 سال زندان و 1 میلیون دلار جریمه نقدی مواجه می‌شوند.

لایحه پیشنهادی همچنین به دنبال آن است که یک مهلت دو ساله بر آنچه استیبل کوین‌های وثیقه دار درون‌زا می‌نامد اعمال کند. باید اشاره داشت که در زمان تصویب این لایحه چنین چیزی وجود خارجی ندارد. منظور از این نوع کوین، دارایی‌های دیجیتالی است که به طور کامل بر ارزش دارایی دیگری متکی هستند که توسط صادر کننده خود استیبل کوین و با هدف ثبات قیمت دارایی ایجاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید : پلتفرم لجر ۱۲ درصد از کارمندان خود را اخراج کرد

مطلب مفید: صرافی تریدر جویی (Trader joe) چیست؟ آشنایی با توکن JOE

پیش‌نویس لایحه همچنین از فدرال رزرو می‌خواهد تا بر تأثیرات دلار دیجیتال بانک مرکزی و تأثیر آن بر ابزار سیاست مالی این نهاد، سیستم مالی کشور و اکوسیستم‌های پرداختی بین‌المللی تحقیق و مطالعه کند. مدیرعامل شرکت سیرکل در این باره گفت که زمان جالبی درباره آینده دلار، اینترنت و ارزهای مختلف در جهان است. وی افزود که نیاز مشخصی برای پشتیبانی دو حزبی از قوانین وجود دارد که از صدور ایمن دلار دیجیتال در اینترنت اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید : ماجرای جمع آوری آی‌پی‌ها توسط کیف پول متامسک چه بود؟

بیشتر بخوانید : پروتکل مولتی چین، زنجیره جانبی روت استاک را به شبکه خود اضافه کرد

باید اشاره داشت که پیش‌نویس لایحه استیبل کوین‌ها در حالی منتشر شده است که در ماه‌های منتهی به سال 2023 شاهد بی‌ثباتی و از دست رفتن برابری استیبل کوین‌های زیادی با دلار یا دیگر دارایی‌های وابسته آن‌ها بودیم. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سقوط و از دست رفتن برابری استیبل کوین UST شبکه ترا با دلار آمریکا اشاره کرد که درنهایت منجر به سقوط این شبکه نیز شد.

بیشتر بخوانید : آیا پای مالیات به معاملات رمزارزها در ایران باز می‌شود؟

در آخرین اتفاق نیز، یو اس دی سی، دومین استیبل کوین برتر بازار ماه گذشته و پس از سقوط بانک سیلیکون ولی دچار بی‌ثباتی شد و ارزش آن نسبت به دلار آمریکا برابری خود را از دست داد. باید اشاره داشت که دلیل آن قرار داشتن بخشی از پشتوانه این استیبل کوین در بانک SVB بود.

بیشتر بخوانید :  رشد 60 درصدی اتریوم در آستانه‌ی ارتقاء دنکن (Dencun)

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x