ایلان ماسک: تورم به زودی کاهش می‌یابد و رکود اقتصادی نیز ملایم خواهد بود

خانهاخبارایلان ماسک: تورم...

آنچه می‌خوانید...

در جریان جلسه سهام داران شرکت تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر این مجموعه درباره مشکلات اقتصادی حال حاضر و پیش روی آمریکا صحبت کرد. گفتنی است که برای مقابله با بیشترین نرخ تورم در 40 سال گذشته، فدرال رزرو نرخ بهره را چندین مرتبه افزایش داد. این اقدام فدرال رزرو صنعت های بسیاری را از جمله ارزهای دیجیتال تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر تورم، از مسائل مهم و تاثیرگذار دیگر بر اقتصاد آمریکا نیز می‌توان به درگیری های روسیه و اوکراین و افزایش تنش ها در تنگه تایوان اشاره داشت.

تمامی این اتفاقات باعش شده تا اقتصاد دان های مختلف معتقد باشند و پیش بینی کنند که اقتصاد آمریکا به زودی وارد یک دوره رکود خواهد شد. با این وجود به نظر می‌رسد که ایلان ماسک دیدگاه دیگری درباره آینده اقتصاد آمریکا دارد.

- Advertisement -

ایلان ماسک نسبت به آینده اطمینان دارد

ایلان ماسک تاکنون هشدارهایی درباره اتقافات آینده داده است و در بیانیه ای گفته بود که احتمالا تا پایان سال 2023 شاهد بحران اقتصادی گسترده و ورشکستگی های زیادی خواهیم بود. با این حال، وی اطمینان دارد که این سناریو به بدی که بسیاری معتقدند نخواهد بود. علیرغم آن که ماسک معتقد است پیش بینی اتفاقات اقتصاد کلان می‌تواند آغاز کننده یک فاجعه باشد اما پیش بینی کرده است که بحران اقتصادی پیش رو ملایم خواهد بود.

یکی از دلایلی که وی چنین باوری دارد بدهی کم بیشتر شرکت های فعال در آمریکا است. ایلان ماسک در این باره افزود:

«وام و بدهی های اکثر شرکت ها به شدت کم است و به همین دلیل می‌گویم که احتمالا رکود ملایمی را در 18 ماه و یا دو سال آینده تجربه خواهیم کرد.»

مطلب مفید: مهمترین الگوهای کندل استیک که هر تریدری باید بشناسد

تورم کاهش خواهد یافت

در رابطه با تورم نیز مدیرعامل تسلا گفت که وی و تیمش چشم انداز خوبی از مسیر حرکتی قیمت ها در طول زمان دارند. از نظر وی دلیل به وجود آمدن چنین دیدگاهی آن است که این شرکت سازنده خودروهای برقی نیازمند محصولات مختلفی از سراسر جهان است و چنین چیزی باعث بینش بهتری نسبت به قیمت کالاهای مختلف شده است. ایلان ماسک در ادامه افزود:

«ما اطلاعات زیادی در مورد اینکه قیمت کالاها در طول زمان به کدام سمت می‌روند به دست می‌آوریم، چرا که وقتی میلیون ‌ها خودرو می‌سازید، باید کالاها را ماه‌ ها زودتر از زمان مورد نیاز بخرید، زیرا این یک زنجیره تامین طولانی با اینرسی زیاد است و چنین چیزی به ما ایده هایی می‌دهد که قیمت ها در طول زمان به کدام سمت حرکت می‌کنند. نکته قابل توجه که اکنون ما میبینیم آن است که بیشتر کامودیتی های ما، بیشتر کالاهایی که در تسلا قرار می‌گیرند با کاهش قیمت در 6 ماه آینده همراه هستند.»

به دلیل آن که قیمت کامودیتی های مورد استفاده تسلا در حال سقوط است، ماسک انتظار دارد که این روند حداقل برای شش ماه آینده ادامه داشته باشد و بدین ترتیب کاهش سریع تورم را در پیش داشته باشیم. گفتنی است که برای بسیاری از تحلیلگران، بازگشت و بهبود اقتصاد جهانی امری بسیار مهم برای بازار کریپتو ورود دوباره آن به چرخه صعودی است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان