پیش بینی وضعیت بازار در ماه دسامبر؛ شاهد چه اتفاقاتی در حوزه کریپتو خواهیم بود؟

خانهاخبارپیش بینی وضعیت...

آنچه می‌خوانید...

ماه نوامبر برای بازار ارزهای دیجیتال تغییرات زیادی را به همراه داشت و با سقوط FTX بسیاری درباره آینده این صنعت دچار شک و تردید شده‌اند و پیش بینی بازار در وضعیت فعلی کار دشواری شده است. به نقل از بین‌کریپتو، ارزش بازار به کف 730 میلیارد دلار رسیده اما موفق شده با روند بازگشتی ملایمی در این ماه همراه شود. قیمت بیت کوین، اتریوم و اکثر آلت کوین‌ها نیز پس از فروپاشی FTX به کف‌های سالانه خود رسید.

با این حال، روندهای صعودی کوتاه مدتی نیز وجود داشت که سرمایه گذاران را وسوسه کرد دوباره وارد بازار شوند. بسیاری از حامیان حوزه کریپتو معتقدند که قیمت بیت کوین و و آلت کوین‌ها در حراج جمعه سیاه با تخفیف بسیار خوبی عرضه شده بوده است.

- Advertisement -

با این حال همانطور که اشاره شد رفتارهای نوسانی قیمت‌ها و چالش‌های مختلف کار تحلیلگران را برای پیش بینی بازار و آینده این صنعت دشوار کرده است. علاوه بر آن نگرانی‌هاییی نیز درباره ورود قانون گذاران به این حوزه و دیدگاه آنها وجود دارد.

در ادامه به بررسی برخی از بزرگ‌ترین و واقع بینانه‌ترن پیش بینی‌های بازار ارزهای دیجیتال برای ماه دسامبر خواهیم پرداخت.

پیش بینی بازار و قیمت ارزهای دیجیتال

علیرغم سقوط بیت کوین به کف 15000 دلاری و روند نزولی بلند مدت، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این ارز به کف قیمتی خود رسیده و دیگر بیش از این سقوط نخواهد کرد. بنابر نظر یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت، شاهد سقوط بیت کوین به زیر 15000 دلار نخواهیم بود.

وی به این موضوع اشاره کرد که به زودی شاهد تقاطع مرگ در نزدیکی کف قیمتی بیت کوین خواهیم بود. بر اساس تئوری این تحلیلگر، زمانی که دامیننس کوتاه مدت UTXO به زیر دامیننس بلند مدت سقوط کند (تشکیل تقاطع مرگ) قیمت بیت کوین با رشد قابل توجهی همراه خواهد شد. با توجه به نزدیک بودن این الگو، تحلیلگر کریپتو کوانت اشاره داشت که به احتمال فراوان به کف قیمتی بیت کوین رسیده‌ایم و به زودی شاهد رشد قیمت خواهیم بود.

تحلیل بیت کوین
تحلیل بیت کوین

کریپتو کالئو، یکی دیگر از تحلیلگران مطرح، در پیش بینی خود از وضعیت بازار اشاره داشت که پیش از اتمام سال ممکن است لایت کوین یکی از ارزهایی باشد که با حرکت‌های صعودی قابل توجهی همراه شود.وی با اشاره به نمودار LTC/BTC اشاره داشت که این ارز مدت‌ها است که در انتظار یک پامپ قیمتی مناسب است.

وی در رابطه با قیمت لایت کوین اشاره داشت که این ارز معمولا به نحوی حرکت می‌کند که برای مدت‌ها ممکن است شاهد روند نزولی آهسته یا خنثی آن باشیم. این صحبت‌ها در حالی صورت گرفته که با وجود روند نزولی بازار، قیمت لایت کوین به 0.02 بیت کوین رسیده است.

توییت کالئو

در همین حین، رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار درباره بیت کوین و آلت کوین‌ها به سرمایه گذاران هشدار داده است. در پیش بینی بازار وی اشاره داشت که بسیاری از  آلت کوین‌ها حمایت‌های خود را به مقاومت تبدیل کرده‌اند. وی افزود تا زمانی که این سطوح توسط رمز ارزها پس گرفته نشده‌اند، سرمایه گذاران باید مراقب معاملات خود باشند.

مطلب مفید: استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

توییت و پیش بینی بازار توسط رکت کاپییتال

آیا سم بنکمن فرید به زندان می‌رود؟

یکی از مشکلاتی که در ماه نوامبر برای صنعت ارزهای دیجیتال پیش آمد، صرافی FTX و صحبت‌های مربوط به مدیرعامل آن سم بنکمن فرید بود. سقوط FTX تنها بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار نداد و باعث ایجاد ایده‌هایی در میان طرفداران افراطی امور مالی سنتی نیز شد. با ایجاد شایعات و نظرات مختلف پیرامون این اتفاق و ارزهای دیجیتال، یکی از پیش بینی‌های صورت گرفته بازار برای ماه دسامبر به زندان رفتن سم بنکمن فرید است.

Fortune در مقاله‌ای توضیح داد که با وجود صحبت‌های مبنی بر زندان رفتن فرید، وی ممکن است به دلیل آنکه ساختمان مرکزی FTX خارج از آمریکا و در باهاماس است از زندان رفتن در امان باشد. از آنجایی که FTX برای کاربران آمریکایی خدمات فراهم نمی‌کرد، وکیل مدافعان می‌توانند ادعا کنند که اقدامات این صرافی خارج از حوزه قضایی آمریکا است و بدین ترتیب دست وزارت دادگستری و کمیسیون بورس آمریکا به فرید نخواهد رسید.

با این وجود وکیلی به تازگی اشاره داشته که اقدامات فرید و صرافی وی، نشانه‌های زیادی مبنی بر کلاهبرداری دارد و چنین چیزی می‌تواند او را مدتی به زندان بیاندازد. هرچند با نگاهی به وضعت دو کوان در پرونده ترا می‌توان انتظار داشت که سم بنکمن فرید با مجازات سنگینی به جز زندان مواجه شود.

پیش بینی‌های مربوط به قانون گذاری

شاید در پیش بینی‌های سال گذشته از بازار کسی فکر نمی‌کرد در 2022 شاهد سقوط دو پروژه عطیم ترا و FTX در این صنعت باشیم. اکنون با رخ دادن این اتفاق به نظر نگرانی‌های میان قانون گذاران از آینده ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. سر جان کانلیف، معاون رئیس بانک مرکزی انگلستان با فشار بر قانون گذاران اشاره داشته که پس از فروپاشی FTX این حوزه نیاز به قوانین و نظارت بیشتری دارد.

باید اشاره داشت که مرجع نظارت مالی بلژیک به تازگی گفته است که بیت کوین و اتریوم را به عنوان اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد. سیستم خدمات مالی و نظارت بر بازارهای مالی این کشور همچنین در مقاله‌ای توضیح داد که حوزه ارزهای دیجیتال به قانون گذاری بیشتر نیاز دارد و در آینده باید شاهد چنین اتفاقی باشیم.

با توجه به بینی‌های بازار برای ماه دسامبر که به آنها اشاره شد، بسیاری از  تحلیلگران معتقدند که با در نظر گرفتن شرایط نامشخص اقتصاد کلان، ارزهای دیجیتال ممکن است ماه آینده را نیز با مشکل و سختی‌های زیادی سپری کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان