علیرغم احتمال سقوط بیشتر قیمت، به روزرسانی مرج می‌تواند برگ برنده ای برای اتریوم باشد

خانهاخبارعلیرغم احتمال سقوط...

آنچه می‌خوانید...

در بازار نزولی هیچ گونه استراحتی در بازار وجود ندارد و شاخص ترس و طمع نیز اکنون برای 70 امین روز متوالی در محدوده ترس شدید قرار گرفته است. در حالی که بازار به دنبال کاتالیزوری برای یک تغییر روند است، نشانه های صعودی بسیار کمی در بازار وجود دارند که یکی از مهم ترینشان، به روزرسانی مرج شبکه اتریوم است. اگر چنین سناریویی در حال اجرا باشد، ممکن است تا 19 سپتامبر و راه اندازی مرج شاهد روند خنثی یا نزولی قیمت اتریوم باشیم.

داده های تریدنیگ ویو نشان می‌دهد که قیمت اتریوم از 13 جولای تاکنون در یک ناحیه معاملاتی بسیار فشرده قرار گرفته و در حال حاضر به مقاومت سطح 1240 دلاری خود نزدیک می‌شود. با توجه به فاصله چند ماهه مرج و وجود نداشتن به روزرسانی یا توسعه مهمی برای اتریوم در کوتاه مدت، در ادامه به پیش بینی تحلیلگران از حرکات احتمالی قیمت اتریوم در آینده می‌پردازیم.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

اتریوم در بالای میانگین های متحرک قرار دارد

پیتر برنت، یکی از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو، با به اشتراک گذاشتن تصویر زیر به قرار گرفتن قیمت در بالای میانگین متحرک آن هم در زمان برخورد به چنین مقاومت سنگینی اشاره کرد.

تحلیل برنت
تحلیل برنت از اتریوم

در ادامه و برای تکمیل بیشتر دیدگاه برنت، Albert III، تحلیلگر مطرح بازار در توییتر تصویر زیر را به اشتراک گذاشت و از قرار داشتن قیمت بالای چند میانگین حیاتی صحبت کرد. وی در ادامه افزود که شاهد تقاطع صعودی میان میانگین های 200 و 50 روزه در نمودار 4 ساعت اتریوم هستیم که نشان از حرکت صعودی بیشتر برای قیمت این ارز دارد.

تحلیل Alber III
تحلیل Alber III

به روزرسانی مرج یک عامل غیرقابل پیش بینی در بازار

یکی دیگر از تحلیل های مربوط به روند حرکتی قیمت اتریوم در آینده را شرکت تحقیقاتی جارویس لبز در گزارشی با نام دیدگاهی از روند حرکتی اتریوم در 30 روز آینده منتشر کرد. این شرکت با استفاده از شاخص نرخ بازگشتی 30 روزه به اندازه گیری میانگین سود و زیان تریدرهای کوتاه مدت در زمان فعلی پرداخت.

شاخص نرخ بازگشتی 30 روزه اتریوم
شاخص نرخ بازگشتی 30 روزه اتریوم

همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، اتریووم در حال حرکت به سمت محدوده 0 % این شاخص است. این در حالی است که ماه آوریل تاکنون، اتریوم در ناحیه منفی قرار داشته است و به معنای دیدگاهی صعودی تر به دلیل نزدیک شدن به به روزرسانی مرج است.

مطلب مفید: تاریخچه سقوط قیمت بیت کوین بین سال‌های 2009-2022

بر اساس داده های جارویس لبز، زمانی که در بازارهای صعودی، این شاخص به زیر 0 % می‌رسد به معنای فرصت های خرید خوب در بازار است و هنگام عبور از 0 % به معنای فروش در بازارهای نزولی است.

زمانی که رفتار قیمت اتریوم را با 3 ماه آخر سال 2018 مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت در محدوده 200 دلاری قرار داشت و سپس در ماه دسامبر به 82 دلار سقوط کرد، اگر دوباره شاهد تکرار چنین حرکت فراکتالی در قیمت اتریوم باشیم، سطح 400 دلاری هدف این ارز در دسامبر 2022 خواهد بود.

جارویس لبز در این باره گفت:

«اگر چنین حرکت فراکتالی رخ دهد، تمامی حرکات صعودی با هدف 1700 دلاری از بین رفته و شاهد روند نزولی برای یک سال آینده خواهیم بود. از سویی دیگر عبور از مقاومت 1700 دلاری می‌تواند مانند تبدیل شدن مقاومت 350 دلاری به حمایت در سال 2020 عمل کند و سیگنالی برای یک رالی صعودی بلند مدت در بازار باشد.»

در پایان نیز جارویس لبز اشاره داشت که احتمال حرکت صعودی به محدوده 1400 تا 1700 دلار در کوتاه مدت وجود دارد اما تریدرها باید دقت داشته باشند که در این سطوح با فشار فروش سنگین در بازار مواجه خواهند شد.

ناحیه عرضه در 1420 دلار

دیدگاهی برای حرکت قیمت اتریوم در کوتاه مدت را تحلیلگر مطرح بازار کریپتو تونی ارائه داد. وی تصویری از نمودار اتریوم را به اشتراک گذاشت و به تحلیل ناحیه مقاومتی بعدی که باید به آن توجه داشت، پرداخت. وی در این رابطه گفت که با حرکت به سمت ناحیه عرضه در 1420 دلار منتظر است تا گپ موجود در تصویر پر شود.

تحلیل کریپتو تونی
تحلیل کریپتو تونی

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان