top banner adv

اسکات ملکر: در کوتاه مدت قیمت بیت کوین و بازار کریپتو سقوط بیشتری را تجربه می‌کند

اسکات ملکر: در کوتاه مدت قیمت بیت کوین و بازار کریپتو سقوط بیشتری را تجربه می‌کند
0
بازدید : 9295

صحبت ها درباره بازار کریپتو در روزها و هفته های اخیر به یکی از بحث های اصلی فضای مجازی و رسانه های مختلف تبدیل شده است. در همین حین رسانه های غیر کریپتویی نیز به انتقاد از سرمایه گذاران بیت کوین و دیفای پرداخته و می‌گویند این افراد در دارایی هایی بدون ارزش ذاتی سرمایه گذاری کرده‌اند. در همین زمان تحلیلگرانی مانند ملکر (Melker) با نگاه کردن به نمودارها و تحلیل بیت کوین به دنبال نشانه هایی مبنی بر بازگشت روند قیمتی هستند.

سرمایه گذاران تازه کار نگران شده و پیش بینی می‌کنند که پایان کار دارایی های دیجیتال به زودی فرا خواهد رسید، اما در نظر آن دسته از افرادی که تاکنون چندین چرخه قیمتی مختلف را تجربه کرده‌اند، این ریزش ها تنها یکی دیگر از بازارهای نزولی است که در نهایت به سلامت اکوسیستم کمک خواهد کرد.

در همین راستا و درباره اتفاقاتی که ممکن است در آینده بازار شاهد آن باشیم، کریپتو جب، یکی از تحلیلگران بازار با اسکات ملکر، تحلیلگر مطرح حوزه کریپتو مصاحبه ای انجام داد و در آن به حرکات احتمالی قیمت بیت کوین در روزهای آتی پرداختند.

تریدرهای بسیاری تمرکز خود را روی قیمت بیت کوین گذاشته‌اند و این ارز مطابق وعده های بسیار زیادی که شاهد آن بودیم به عنوان ابزار مقابله با تورم استفاده نمی‌شود. با این حال ملکر معتقد است که عملکرد بیت کوین تا حد بسیار زیادی به کشور وضعیت اقتصادی آن منطقه بستگی دارد.

ممکن است که قیمت بیت کوین در مقابل دلار آمریکا افت شدیدی را تجربه کرده باشد، اما در مقایسه با کشورهایی که در حال تجربه ابر تورم هستند، بیت کوین در حقیقت فرصتی برای حفظ ارزش سرمایه مردم فراهم کرده است. از نظر ملکر، یکی از مهم ترین قابلیت های ارائه شده توسط بیت کوین برای مردم آن است که این ارز اولین دارایی است که به مردم سراسر جهان این فرصت را داده است تا در صورت کار نکردن سیستم مالی فعلی از آن خارج شوند.

بنابر صحبت های کریپتو جب، بیت کوین ترمودینامیک است، بدان معنا که این دارایی از انرژی که وارد سیستم می‌شود تغذیه شده و اتفاقاتی مانند تورم نمی‌تواند باعث نابودی و کنار رفتن آن شود.

بیشتر بخوانید : پشت پرده‌ی تعطیلی پلتفرم آلگوفای، بزرگترین پلتفرم شبکه الگوراند

بازار چه جهتی به خود خواهد گرفت

در رابطه با آینده بازار، ملکر خاطرنشان کرد در حالی که پذیرش کریپتو با سرعت دلخواه آن دسته از افراد قدیمی در بازار پیش نمی‌رود اما باید توجه داشت که سرعت پذیرش بیت کوین حتی از اینترنت نیز بیشتر است. جب و ملکر هر دو معتقد هستند که تغییر الگوی سرمایه گذاری میان مردم و روی آوردن به کریپتو تنها نیازمند زمان بیشتری است. چرا که بسیاری از مردم تاکنون در چیزهایی مانند Roth IRA و … سرمایه گذاری می‌کردند و تعلیم دیده‌اند تا از ریسک کردن پرهیز کنند.

مطلب مفید: نقدینگی متعلق به پروتکل (Protocol Owned Liquidity) چیست؟

بیشتر بخوانید : مایکروسافت استخراج ارز دیجیتال از طریق سرویس‌های ابری خود را ممنوع کرد

در پاسخ به انتقادات احتمالی افرادی که نوسانات قیمتی بیت کوین را دلیلی برای سرمایه گذاری نکردن در کریپتو می‌دانند، ملکر به مشکلات و کشمکش های اخیر بازارهای سهام و عملکرد دارایی های شرکت هایی مانند نتفلیکس، پی پال، فیسبوک و … اشاره کرد. وی در این رابطه افزود:

بیشتر بخوانید : ایلان ماسک: اگر من نبودم OpenAI وجود نداشت

«فکر می‌کنم ماه گذشته اولین باری بود که پلتفرم تحقیقاتی مساری گزارشی منتشر کرد و در آن نوشته بود هیچ بازار یا مکانی وجود نداشته است که با گذاشتن پول خود در آن سود بدست می‌آوردید. همچنین اگر می‌خواستید پول خود را به صورت نقد در خانه نیز نگه دارید، 8 % از قدرت خرید شما کاهش پیدا می‌کرد.»

بیشتر بخوانید : ایلان ماسک از هولدرهای دوج کوین خواست تا از صرافی های متمرکز دوری کنند

روند نزولی بیت کوین در کوتاه مدت

بنابر صحبت های ملکر، وضعیت فعلی بازار ضعیف است و در کوتاه مدت روند غالب بر بازار حرکت نزولی و ریزش های بیشتر است. با گفتن این موارد، ملکر در ادامه گفت اتفاقاتی نیز وجود دارد که می‌‌تواند به خارج شدن بازار و بیت کوین از شرایط بد فعلی کمک کند.

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین: با خروج فرصت‌طلبان از اکوسیستم سولانا، آینده درخشانی در انتظار آن است

مهم ترین این اتفاقات چرخه سیاست انقباضی فدرال رزرو است که به صورت تاریخی فشار زیادی را بر قیمت دارایی ها در 9 ماه اول سال وارد می‌کند و پس از آن بازارها خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند. ملکر در ادامه افزود:

«بهترین حدس من آن است که در طول تابستان یک بازار کم حجم و نوسانی خواهیم داشت. شاید حتی به سمت کف های قیمتی جدیدی نیز حرکت کنیم و یا شاید شاهد واکنش بیت کوین به 17500 دلاری و نوسان قیمت میان این محدوده تا 23000 دلار باشیم. با این حرکات قیمتی در نهایت خواهیم دید که بازار در پایان سال به چه سمتی حرکت خواهد کرد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x