top banner adv

آیا اتریوم اثبات کار (ETHW) پس از هارد فورک شبکه اتریوم موفق خواهد شد؟

آیا اتریوم اثبات کار (ETHW) پس از هارد فورک شبکه اتریوم موفق خواهد شد؟
0
بازدید : 9436

شبکه اتریوم کاملا آماده است تا در ماه آینده شاهد به روزرسانی مرج باشد. با این وجود عده ای همچنان علاقه دارند تا با نسخه اثبات کار این شبکه تحت نام ETHW کار خود را ادامه دهند. در همین راستا، گری اسکیل، بزرگ ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان گفته است که دلایل زیادی وجود دارد که باعث شکست اتریوم اثبات کار یا همان ETHW می‌شود. این شرکت در ادامه شرایط فعلی را با هارد فورک شبکه اتریوم در سال 2016 مقایسه کرد که منجر به شکل گرفتن اتریوم کلاسیک شد.

با این حال باید گفت که تفاوت زیادی میان شبکه اتریوم در آن سال و شبکه امروزی وجود دارد. در طول این شش سال، اتریوم به یک اکوسیستم قدرتمندتر و باثبات برای کاربران، برنامه های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و دیفای تبدیل شده است. گری اسکیل در این باره گفت:

بیشتر بخوانید : در بازار صعودی سولانا عملکرد بسیار بهتری از اتریوم خواهد داشت

«فورک ETHW در شبکه فعلی باعث به وجود آمدن یک نسخه تکراری از تمامی توکن های شبکه خواهد شد که چالش های زیادی را برای فعالان بازار و توسعه دهندگان ایجاد می‌کند. در حقیقت، پیچیدگی تعدادی از توکن های قفل شده در پروتکل های دیفای یک ریسک فاجعه آمیز را برای قیمت ETHW ایجاد می‌کند.»

بیشتر بخوانید : سرنوشت ماینرهای اتریوم پس از اتریوم 2.0 چه خواهد شد؟

در سال 2016، اکوسیستم دیفای اتریوم تقریبا وجود خارجی نداشت، اما امروز بیش از 530 پروتکل دیفای و 40 میلیارد دلار سرمایه در قراردادهای هوشمند این شبکه قفل شده است. اگر فورک ETHW راه اندازی شود، کاربران این پروتکل ها تصمیم به لیکوئید کردن موقعیت های خود در توکن های دارای پشتوانه قبلی با توکن های ETHW می‌گیرند. در همین زمان، هولدرهای اتریوم نیز به سرعت دارایی های ETHW که دریافت کرده‌اند را به اتریوم تبدیل خواهند کرد. چنین اتفاقی منجر به فشار فروش سنگینی در ETHW می‌شود.

حمایت زیادی برای فورک اثبات کار اتریوم وجود ندارد

بیشتر بخوانید : عقب‌نشینی از پیش بینی 1 میلیون دلاری شدن بیت کوین؛ هدف بالاجی از شرط‌بندی چه بود؟

برخی از بزرگ ترین فعالان حوزه بلاک چین مانند چین لینک، استیبل کوین هایی مانند تتر و دیگر پروتکل ها از به روزرسانی مرج حمایت کرده و مخالف فورک ETHW هستند. ویتالیک بوترین نیز در این رابطه گفت که وی و تیم توسعه او به هیچگونه چالش فنی در رابطه با اتریوم اثبات کار پس از به روزرسانی مرج اشاره نخواهند کرد. از سویی دیگر نیز، قیمت اتریوم اثبات کار همواره در برابر اتریوم در حال کاهش بوده است.

مطلب مفید: معاملات مشتقات چیست؟ بررسی مفهوم Derivatives

بیشتر بخوانید : درآمد 33 میلیون دلاری هکرها از حملات باج افزار در سال 2021

نمودار اتریوم به ETHW
نمودار اتریوم به ETHW

گری اسکیل همچنین معتقد است که ETHW تهدید بزرگی برای اتریوم کلاسیک نیز نخواهد بود. این شرکت گفت که صرف نظر از موفقیت ETHW، اتریوم کلاسیک به روند عادی خود ادامه خواهد داد. همچنین کاربران و حامیان فورک اثبات کار ممکن است در ادامه متوجه شوند که پیچیدگی های ETHW ارزش وقت و تلاش آنها را ندارد و بدین ترتیب به اتریوم کلاسیک روی بیاورند.

با نزدیک شدن به مرج اتریوم، در هفته های اخیر استیک اتریوم در قراردادهای واریزی اتریوم 2.0 به شدت افزایش داشته است و کالین وو، گزارشگر و تحلیلگر مطرح حوزه بلاک چینی در این باره گفت که تعداد آرس های قراردادهای واریزی اتریوم 2.0 به 13343768 و نرخ استیکینگ نیز به 11.17 % رسیده است. همچنین به صورت هفتگی 36 هزار اتریوم به تعداد استیک شده ها اضافه شده و از ابتدای ماه اوت حدود 153 هزار اتریوم استیک شده است.

بیشتر بخوانید : صرافی رمز ارزی بیت گت (Bitget) از همکاری با لیونل مسی خبر داد

بیشتر بخوانید : افزایش تقاضا موسسات و ETF بیت کوین

اتریوم استیک شده
اتریوم استیک شده

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x