top banner adv

چرا بازار نزولی بیت کوین به اتمام نمی‌رسد؟ تحلیلگران کریپتوکوانت پاسخ می‌دهند

چرا بازار نزولی بیت کوین به اتمام نمی‌رسد؟ تحلیلگران کریپتوکوانت پاسخ می‌دهند
0
بازدید : 9414

بازار ارزهای دیجیتال در وضعیتی قرار گرفته که رمز ارزها در محدوده های ثابتی در حال معامله شدن هستند که نمود آن را می‌توان به وضوح در قیمت بیت کوین مشاهده کرد. به نقل از کریپتوپوتیتو، به نظر می‌رسد بیت کوین در چند ماه گذشته بین محدوده 18000 دلاری تا 24000 دلاری در نوسان بوده و خریداران و فروشندگان هیچکدام در کنترل کردن بازار موفق نبوده‌اند.

نتیجه آن باعث حرکات خنثی قیمتی برای مدت طولانی شده است. نشانه ای که در بازارهای نزولی به خصوص هنگام روندهای ریزشی شاهد آن هستیم. اکنون تحلیلگران پلتفرم تحلیلی و مطرح کریپتوکوانت در گزارشی به بررسی وضعیت بیت کوین پرداخته‌اند و دلایلی را ارائه کرده‌اند که چرا هنوز با پایان یافتن بازار نزولی فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید : کیف پول بیت کوینی مربوط به 7 سال پیش فعال شد؛ آیا BTC ها مربوط به سرقت Crypsty است؟

کمبود تقاضا

بیشتر بخوانید : توصیه رابرت کیوساکی به سرمایه گذاران برای کسب سود از تورم

یکی از دلایلی که باعث شده تا بیت کوین قدرت لازم برای رشد را نداشته باشد، عدم وجود تقاضا است. تحلیلگر کریپتوکوانت در این باره گفت که فاندینگ ریت بازار آتی با سقوط قیمت به زیر محدوده 19000 دلاری از سطح 22000 دلاری  منفی شده است. وی در ادامه افزود که با این حال، ارزش این شاخص به طور قابل توجهی نسبت به سال های 2019 تا 2021 پایین است که نشان از عدم وجود تقاضا در بازار و همچنین کمبود فعالیت در بازار آتی دارد. چنین چیزی معمولا باعث ایجاد دوره ای از روند ثابت و خنثی می‌شود.

بیشتر بخوانید : لیدو فایننس به فعالیت خود بر بستر سولانا پایان می‌دهد

فاندینگ ریت بیت کوین
فاندینگ ریت بیت کوین

این تحلیلگر همچنین اشاره داشت که باید با دقت زیادی و به خصوص در کوتاه مدت این شاخص را زیرنظر گرفت. از نظر وی، منفی شدن زیاد این شاخص می‌تواند احتمال فروش استقراضی در کوتاه مدت را افزایش دهد و به واسطه آن شاهد تغییر روند در قیمت بیت کوین باشیم.

احساسات نزولی سرمایه گذاران بیت کوین

بر اساس گزارش یکی دیگر از تحلیلگرهای کریپتوکوانت، احساسات کوتاه مدت سرمایه گذاران در روندی نزولی قرار دارد. بر اساس داده های درون زنجیره ای و با توجه به اندیکاتور SOPR که ارزش آن زیر 1 قرار گرفته، احساسات سرمایه گذاران در حالت فعلی نزولی است. وی همچنین اشاره داشت که در پی بسته شدن کندل روزانه به سطح مقاومتی رسیده‌ایم که خود باعث نزولی بودن احساسات در هفته پیش رو می‌شود.

مطلب مفید: ثبات بیت کوین در محدوده 19000 دلاری؛ تحلیل و پیش بینی BTC (25 مهر 1401)

وی همچنین اشاره داشت که اکثر سرمایه گذارانی که پس از دسامبر 2020 اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند، اکنون در زیان به سر می‌برند. چنین چیزی کار را برای مثبت شدن اندیکاتور SOPR در کوتاه مدت سخت تر می‌کند.

بیشتر بخوانید : اتهام سرقت ادبی به مجموعه NFT منچستریونایتد؛ ماجرا چه بود؟

بازارهای نزولی بیت کوین معمولا شامل دوره هایی از ریزش آهسته قیمت می‌شوند که در آنها قیمت همزمان با کاهش نوسانات سقوط می‌کند. با این حال باید توجه داشت که چنین وضعیتی فرصت های خوبی را نیز برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این ارز ایجاد می‌کند. بر اساس داده‌های شرکت خدمات مالی DBS، بیت کوین همچنان یک فرصت سرمایه گذاری بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید :

داریل هو، استراتژیست سرمایه گذاری این شرکت در این باره می‌گوید:

«بسیاری از روش های معاملات دارایی ها نیازمند یک واسطه متمرکز برای تایید معاملات هستند. در نتیجه معاملات این ارز نسبت به ارزهای فیات یک فرصت محسوب می‌شوند چرا که سیستم پولی ارزهای فیات توسط بانک های مرکزی نظارت می‌شوند. از نظر من بیت کوین منحصربه‌فرد است. اگر با دقت تنها به اساس قیمت نگاه کنیم متوجه نوسانات زیادی خواهیم شد که شما را از مزایای اصلی این دارایی مطلع نمی‌کنند.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x