چرا نباید نگران بازپرداخت 137 هزار بیت کوینی Mt.Gox و تاثیر آن بر قیمت بازار باشیم؟

خانهاخبارچرا نباید نگران...

آنچه می‌خوانید...

در آستانه پرداخت بدهی 137 هزار بیت کوین صرافی هک شده Mt.Gox به کاربران و طلبکاران خود، ترس و اضطراب زیادی در بازار به وجود آمده است که تاثیر این اتفاق بر قیمت ها چه خواهد بود. یکی از نکات قابل توجه درباره این موضوع آن است که بسیاری انتظار دارند طلبکاران پس از دریافت دارایی ها آنها را به فروش برسانند و باعث سقوط قیمت و نوسانات شدید در بازار شوند.

با این حال باید توجه داشت که چنین سناریویی محتمل نیست چرا که در زمان ثبت درخواست ها، از طلبکاران Mt.Gox سوال شد که می‌خواهند چه زمانی دارایی های خود را دریافت کنند، در همان ابتدا و به صورت بخش بخش یا صبر کردن تا اتمام دوره بازسازی پلتفرم و دریافت دارایی ها زمانی که برای پرداخت آماده‌اند.

بنابر داده های دادگاه، عملیات بازپرداخت بدهی در روزهای پایانی ماه اوت صورت خواهد گرفت. پس از بحث و جلسات دادگاه، این نتیجه حاصل شد که برای آخر ماه اوت شاهد اولین بخش بازپرداخت باشیم و این کار تا زمان اتمام بدهی ها و همچنین سالم و ایمن رسیدن سرمایه بدست مردم ادامه خواهد یافت.

فرایند بازپرداخت Mt.Gox در ماه های پایانی

بنابر صحبت های دانی دوان، تحلیلگر مطرح بازار، فرایند بازپرداخت بیت کوین های Mt.Gox ممکن است که تا چند ماه طول بکشد و تهدید آنی برای قیمت بیت کوین نخواهد بود. وی در ادامه افزود، داده های نادرست زیادی در سطح توییتر وجود دارد پس اجازه دهید تا موضوعی را مشخص کنیم، این صرافی تمامی 137 هزار بیت کوین بدهی خود را یک روزه پرداخت نخواهد کرد. فرایند بازپرداخت از فردا آغاز خواهد شد اما زمان بر خواهد بود.

مطلب مفید: هجینگ (Hedging) ؛چگونه با هج کردن ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاوریم ؟

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر مطرح و مستقل بازار نیز در یک پست توییتری گفت که ترس و اضطراب پیرامون رها سازی یکجای بیت کوین های Mt.Gox در بازار و افزایش فشار فروش اتفاقی غیرموجه است. در همین حین باید دقت داشت که بنابر برنامه بازسازی این پلتفرم که در ماه نوامبر سال گذشته منتشر شد، طلبکاران این مجموعه می‌توانند دارایی های خود را در قالب ارزهای دیگری مانند دلار آمریکا و بیت کوین کش نیز طلب کنند.

علاوه بر آن، احتمال فروش آنی بیت کوین ها از سمت طلبکاران کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد چرا که متقدین به بازار و ارزهای دیجیتال احتمالا منتظر بازار صعودی و سود چند برابری خواهند نسشت.

همزمان با این حدس و گمان ها، قیمت بیت کوین در تلاش است تا سطح 20000 دلاری را حفظ کند. باید توجه داشت که قبل از هک شدن و سرقت 850 هزار بیت کوین به ارزش 500 میلیون دلار در آن زمان، Mt.Gox بزرگ ترین صرافی رمز ارزی دنیا بود. گفتنی است که تا به امروز تنها 150 هزار بیت کوین از دارایی های مسروقه بازگردانی شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان