top banner adv

چرا باید ارز دیجیتال تتر (USDT) بخریم ؟

چرا باید ارز دیجیتال تتر (USDT) بخریم ؟
0
بازدید : 8113

چرا باید ارز دیجیتال تتر (USDT) بخریم ؟ این یکی از سوالات بسیار مهمی است که خیلی از کاربران سایت صرافی تترفا در مورد خرید و فروش تتر در ایران از ما می پرسند که در ادامه با بر شمردن ویژگی ها و مزایای تتر به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

ابتدا بهتر است آشنایی نسبی با رمز ارز تتر پیدا کنیم و سپس به بررسی خرید و فروش تتر بپردازیم.

تتر USDT چیست ؟

USDT (Tether)، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. این بدین معنی است که ذخایری در مؤسسات مالی وجود دارد تا به عنوان وثیقه ارائه شود. استیبل کوین ها زمانی که به طور کامل توسط دلار پشتیبانی می شوند، رابطه 1:1 با USD دارند.

در واقع قیمت‌ استیبل کوین، همانطور که از نامش پیداست، بر خلاف همتایان رایج ارز های دیجیتال بیت‌ کوین و اتریوم، ثابت است. تتر در سال 2014 با نام Realcoin شروع شد و اولین توکن ها در سال 2015 در شبکه بیت کوین توزیع شد.

این رمز ارز یکی از اولین ارز های دیجیتال و یکی از اولین استیبل کوین های موفق بود. این استیبل کوین محبوب نه تنها از نظر فناوری انقلابی به پا کرد، بلکه فهرستی از بنیانگذاران معتبر از جمله مدیر بنیاد بیت کوین، براک پیرس، داشت.

بیشتر بخوانید : آینده ارزهای دیجیتال و بلاک چین

تتر یک استیبل کوین یا یک ارز دیجیتال است که دارایی دلار آمریکا است و 1 Tether به ارزش 1 دلار طراحی شده است.شرکتی به نام Tether Limited، تتر را کنترل می کند. مسئول مدیریت عرضه تتر، حفظ ذخایر برای پشتیبانی از توکن ‌های تتر و حفظ قیمت پایدار آن است.

کاربرد های مهم رمز ارز تتر

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، تتر به عنوان پر استفاده ترین رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی شناخته شده است.ماهیت استیبل کوین بودن تتر آن را از دیگر رمزارزها متمایز ساخته است. در ادامه با مهم ترین کاربردهای رمزارز تتر آشنا خواهید شد:

سیستم وام دهی

در اکثر صرافی های ارز دیجیتال امکان وام دادن توکن ها توسط کاربران وجود دارد. میزان بهره انجام این کار ممکن است بسیار زیاد باشد.

به طور مثال بعضی از افراد میزان 25 درصد سود از توکن های خود دریافت می کنند. مزیت استفاده از این روش این است که در اثر نوسانات اخیر برخی رمزارزها دیگر نگران کاهش قیمت دارایی دیجیتال خود نیستید.

ترید و معامله

اگر بخواهید از پول نقد برای انجام تراکنش های ارز دیجیتال استفاده کنید نیاز به پرداخت هزینه های زیادی خواهید داشت. علاوه بر این زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارید. تتر به عنوان واسط برای انجام معاملات ارز دیجیتال کار شما را آسان تر کرده است.برای این منظور کافیست ارز تتر را خریداری کرده و روی کیف پول یا حساب صرافی خود ذخیره کنید.

سپس در هر زمان که مایل بودید آن را با دیگر ارزهای دیجیتال معامله کنید. علاوه بر این برای تبدیل دارایی دیجیتال خود به پول نقد می توانید به جای اینکه آن را بفروشید به ( USDT ) Tether تبدیل کنید.

انجام تراکنش ها

بزرگ ترین مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال امکان ارسال پول نقد در کوتاه ترین زمان ممکن و با پرداخت هزینه کم است.علاوه بر این نقل و انتقال بین المللی پول از طریق بانک هزینه زیادی در برداشته و زمان بر است. ارز دیجیتال تتر به دلیل داشتن قیمت ثابت این مشکل را برطرف می کند.

امنیت و سرعت بالا تتر

ارزدیجیتال تتر بر پایه فناوری‌ های بلاک چین باز و امن ساخته شده است و از قوانین و مقررات امنیتی سختگیرانه و دولتی جهانی پیروی می‌ کند.همه توکن‌ های تتر با یک ارز فیات منطبق (مثلاً 1 USD₮ = 1 USD) 1 به 1 می‌ شوند.  100٪ توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌ شوند.

توکن‌ های تتر را می‌ توان به‌ طور ایمن در سراسر بلاک چین ذخیره، ارسال و دریافت کرد.

بیشتر بخوانید : صفر تا صد بازار فارکس و نحوه کسب سود از معاملات آن

تتر (USDT) با ارزش‌ ترین استیبل کوین در جهان است که دارای ارزش بازار 69 میلیارد دلار است که بیش از دو برابر ارزش USD Coin (USDC)، بزرگ ترین سکه بعدی است.

تتر
با ارزش ترین استیبل کوین در جهان

تتر بخریم بهتره یا دلار کاغذی ؟

با استفاده از تتر و سایر استیبل‌ کوین‌ ها، مبادله هر ارز دیجیتال سریع تر و آسان تر انجام می شود. در حالی که تبدیل یک ارز دیجیتال به پول نقد، روز ها طول می‌ کشد و هزینه‌ های تراکنش بالایی خواهد داشت.

این کار باعث ایجاد نقدینگی برای پلتفرم‌ های مبادله می‌ شود. همچنین استراتژی‌ های خروج بدون هزینه برای سرمایه‌ گذاران ایجاد می‌ کند و انعطاف ‌پذیری و ثبات را به پرتفوی سرمایه‌ گذاران می ‌افزاید.

علاوه بر این، Tether، را می توان بسیار سریع تر و با کارمزد کمتری نسبت به نقل و انتقالات در بانک ها و مؤسسات مالی سنتی به هر نقطه از جهان ارسال کرد.

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، قیمت Tether در بیشتر موارد، ارزش 1 دلاری خود را حفظ می کند. با این حال، دوره هایی وجود دارد که ارزش آن کم و زیاد شد.دلیل این امر، عرضه و تقاضا است.

اگر حجم معاملات بازار ارز دیجیتال در حال کاهش باشد و سرمایه‌ گذاران بخواهند سکه ‌های بی‌ ثبات ‌تر خود را بفروشند، تقاضا برای Tether می ‌تواند افزایش یابد و قیمت را افزایش دهد که در سال 2020 شاهد این اتفاق بودیم.

با توجه به این ویژگی ها می توان گفت که تتر سرمایه گذاری بسیار بهتری برای کاربران نسبت به دلار است.

تتر
بهترین سرمایه گذاری برای کاربران

چرا تتر بخریم؟

بیشتر بخوانید : پاداش استیک توکن بیت کوین (BTCBSC)

هدف اصلی تتر Tether این است که کاربران پول نقد خود را به یک ارز دیجیتال پایدار تبدیل کنند. در واقع Tether به عنوان دلار دیجیتالی شناخته می شود. زیرا این رمز ارز کاربردی قیمتی ثابت دارد و برای معاملات دیجیتالی به کار می رود.

با این حال شاید از خود بپرسید که با توجه به اینکه پتانسیلی برای سودهای کلان مانند سایر انواع ارز های دیجیتال وجود ندارد، هدف این کار چیست؟

رایج ترین کاربرد های تتر و دلیل اینکه چرا باید آن را خریداری کنیم به صورت زیر است:

پرداخت ها

بیشتر بخوانید : شروع سال 2024 را با بروکر آرون جشن بگیرید

یکی از مزایای ارزهای دیجیتال این است که مردم در هر نقطه از جهان می توانند به سرعت و با هزینه کم برای یکدیگر پول ارسال کنند. از سوی دیگر، نقل و انتقالات بین المللی پول اغلب گران و کند است. اما در مورد اکثر ارز های دیجیتال، ارزش چیزی که ارسال می‌کنید ممکن است تا زمانی که به دست گیرنده می‌ رسد تغییر کند. Tether این مشکل را حل می کند زیرا قیمت ثابتی دارد.

تجارت

 استفاده از پول نقد برای تراکنش های رمزنگاری هزینه دارد و ممکن است چند روز طول بکشد. یک گزینه ساده تر، استفاده از تتر برای تجارت رمزنگاری است.شما می ‌توانید تتر را از تترفا خریداری کنید تا در حساب صرافی خود نگه دارید و سپس هر زمان که بخواهید آن را با ارز دیجیتال معامله کنید.

اگر ارز دیجیتالی دارید که می ‌خواهید آن را به پول نقد تبدیل کنید، می‌ توانید آن را به جای فروش با Tether معامله کنید.

جمع بندی

برای خرید تتر از داخل ایران چندین راه بیشتر وجود ندارد که استفاده از سایت‌ ها و صرافی‌ های معتبر مانند تترفا Tetherfa یکی از این روش‌ ها است.

بیشتر بخوانید : برترین رمزارزهای مبتنی بر بلاکچین 2022

با اینکه می‌ توان به صورت مستقیم از اشخاصی که تتر دارند هم این ارز دیجیتال را خرید ولی به دلیل احتمال بالای کلاه‌ برداری این کار توصیه نمی‌ شود.

این مطلب ریپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

4
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x