میم کوینی که دیگر جذاب نیست؛ چرا دیگر هیچکس به شیبا اینو و قیمت آن اهمیت نمی‌دهد؟

خانهاخبارمیم کوینی که...

آنچه می‌خوانید...

شیبا اینو دومین میم کوین محبوب بازار ارزهای دیجیتال است. می‌توان با اطمینان گفت که در سال 2021 و برای چندین ماه که قیمت شیبا به اوج خود در 0.000086 دلار رسید، تمامی توجه ها روی این میم کوین بود. در حالی که شاید این قیمت زیاد بالا به نظر نرسد اما بیانگر رشد چند صد هزار درصدی برای شیبا اینو بود و همه سرمایه گذاران حوزه کریپتو می‌خواستند سهمی از این افزایش قیمت داشته باشند.

اما اکنون و با گذشت چند ماه از ثبت اوج قیمتی، شیبا اینو با ریزش 85 درصدی همراه شده است و دیگر خبری از هیجانات اعضای جامعه پیرامون این میم کوین وجود ندارد و علاقه سرمایه گذاران نیز به این ارز از بین رفته است. در ادامه به دلایل احتمالی این اتفاق خواهیم پرداخت.

- Advertisement -

هیچکس به شیبا اینو اهمیت نمی‌دهد

تیتر بالا می‌تواند باعث ایجاد مخالفت هایی شود چرا که هنوز افراد زیادی هستند که از این پروژه حمایت می‌کنند و حتی در شیبا سرمایه گذاری کرده‌اند. اما در مقایسه با سال 2021 که تقریبا تمامی کاربران حوزه کریپتو درباره این میم کوین صحبت می‌کردند شاهد سقوط سنگین محبوبیت شیبا اینو بوده‌ایم و داده ها نیز چنین چیزی را تایید می‌کنند.

گوگل ترندز شیبا

در مرحله اول به داده های گوگل ترندز می‌پردازیم. با استفاده از این شاخص می‌توان میزان علاقه سرمایه‌گذاران خرد به یک موضوع مشخص را اندازه گیری کرد. داده ها نشان می‌دهد که میزان جست و جو درباره عبارت شیبا اینو از ماه اکتبر که این ارز در اوج هیجانات به سر می‌برد سقوط سنگینی را تجربه کرده است. از آنجایی که شیبا اینو نام یک نژاد سگ نیز هست (سگی که ارز شیبا از آن الهام گرفته شده است) در نتیجه میزان جست و جو برای این میم کوین حتی کمتر از داده های گوگل ترندز خواهد بود.

گوگل ترندز

علاقه مندان به شیبا اینو و سرمایه گذاران آن ممکن است ادعا کنند که دلیل چنین اتفاقی سقوط کلی بازار کریپتو است. در حالی که کاملا اشتباه نمی‌کنند، باید توجه داشت که برای مثال چنین اتفاقی برای بیت کوین رخ نداده است و علیرغم کاهش علاقه خرد شاهد چنین سقوط سنگینی مانند شیبا نبوده است. داده ها حاکی از آن است که میزان جست و جو در 12 ماه اخیر برای بیت کوین و اتریوم به ترتیب سقوطی 50 و 65 درصدی را تجربه کرده‌ و برای شیبا اینو این عدد به 95% می‌رسد.

منشن شدن در شبکه‌های اجتماعی

پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock به تازگی داده هایی درباره منشن شدن نام شیبا اینو در شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده است. بر اساس چندین اندیکاتور اجتماعی مختلف، علاقه کاربران به شیبا به وضوح در حال کاهش است. برای مثال ترند شدن این میم کوین در توییتر مدت زیادی است که روندی نزولی به خود گرفته است.

حضور اجتماعی شیبا اینو

جالب است بدانید این اتفاق محدود به توییتر نیست و دیگر پلتفرم ها نیز شاهد چنین اتفاقی هستند. برای مثال تعداد کاربران کانال شیبا اینو در تلگرام نیز به شدت کاهش یافته است.

شیبا در تلگرام

مطلب مفید: ویجر(Voyager) و توکن VGX چیست؟

چرا علاقه سرمایه گذاران به میم کوین شیبا در حال کاهش است؟

یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق می‌تواند رشد بسیار زیاد و بی ثبات آن باشد که دلیل بنیادی و خاصی نداشت. برای مثال در ماه اکتبر 2021 و هنگام رشد روز افزون این ارز، حجم معاملات شیبا در بازه زمانی هفت روزه 78 برابر شد. زمانی که یک موقعیت سودساز در بازار ایجاد می‌شود، سرمایه گذاران ریسک پذیر از قراردادهای آتی استفاده می‌کنند تا با لوریج بالاتری معاملات خود را باز کنند. همین اتفاقات در اکتبر 2021 منجر به رشد و حجم معاملات سنگین شیبا اینو شد.

در همان زمان داستان هایی مبنی بر افرادی که به وسیله سرمایه گذاری در شیبا اینو میلیونر و میلیاردر شدند، ایجاد شد. از ماه ژانویه تا 31 اکتبر 2021، شیبا با رشد 100 میلیون درصدی همراه شد. یعنی اگر شما یک دلار در آن سرمایه گذاری می‌کردید در ماه اکتیر یک میلیون دلار سرمایه داشتید.

چنین داستان ها و البته واقعیت هایی باعث اضافه شدن سرمایه گذارانی شد که تنها به پول فکر می‌کردند و برایشان اهمیت نداشت در چه چیزی سرمایه گذاری می‌کنند. مردم به سرعت در شیبا اینو و میم کوین الهام گرفته از آن سرمایه گذاری می‌کردند و شاهد رشد حجم معاملات این کوین ها در یک بازه زمانی خاص بودیم. این اتفاق در حدی بود که برخی از میم کوین ها مانند فلوکی اینو به صورت فیزیکی و روی بدنه اتوبوس ها در شهر لندن و متروهای این شهر تبلیغ می‌شدند.

اما اشکال چنین چیزی کجاست؟ این اتفاقات همان رشد بی ثبات و بدون پشتوانه ای است که قبل تر به آن اشاره کردیم. مشکل زمانی است که به هنگام پایان رشد انفجاری توکن، علاقه سرمایه گذاران به آن نیز از بین می‌رود. زمانی که افزایش قیمت و ثبت اوج های جدید متوقف می‌شود، آن دسته از افرادی که تنها برای کسب سود وارد پروژه شده‌اند، خارج شده و دیگر پشت سرشان را نیز نگاه نمی‌کنند و هیچ شانسی نیز برای بازگشت دوباره و احتمالی قیمت نمی‌گذارند.

داده های پلتفرم IntoTheBlock حاکی از آن است که حدود 72 % از هولدرهای کنونی شیبا اینو در زیان هسند. البته باید توجه داشت که با توجه به بازار نزولی و همچنین سقوط 90 درصدی قیمت شیبا از اوج خود چنین چیزی دور از ذهن نیست. اما چنین اتفاقی بیانگر این موضوع نیز هست که بسیاری از مردم حتی پس از افزایش قیمت به میزان چند هزار درصد باز هم به دنبال سودهای نجومی از این میم کوین بوده‌اند.

معمولا در زمان های این چنینی و هنگام وجود نداشتن اوج های بیشتری برای قیمت تنها افرادی که به پروژه و مسیر آینده آن ایمان دارند باقی می‌مانند. اما به نظر می‌رسد شیبا اینو چنین جامعه ای را در اختیار ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان