آموزش گام به گام اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) معروف‌ترین بازی کریپتویی

خانهآموزش هاآموزش گام به...

آنچه می‌خوانید...

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی محبوب‌ترین بازی بلاک‌چینی است که در صورت بازی با آن، درآمد کسب خواهید کرد. کسب درآمد از طریق بازی‌های کامپیوتری رویای هر گیمری است. با این حال در حوزه‌های مختلف صنعت، چیزی نیست که به راحتی به دست آمده و باید یک گیمر حرفه‌ای باشید. با این حال در دنیای ارزهای دیجیتال همه چیز ممکن است.

به لطف به روز بودن دنیای کریپتو‌ها شما هم می‌توانید با صرف کمی وقت و بازی، درآمد مناسبی کسب کنید. ترکیبی از فناوری بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض که در بازی‌های کامپیوتری پیاده‌سازی شده‌اند، به علاقه‌مندان و گیمرهای کریپتو این فرصت را می‌دهد تا با شکست دادن سایر بازیکنان یا صرفاً بازی در محیط گیم، درآمد کسب کنند.

- Advertisement -

یکی از پیشروترین و محبوب ترین بازی‌ها در این زمینه، بازی Axie Infinity است. در این راهنما از فکت کوینز قصد داریم که گام به گام این بازی را آموزش داده تا بتوانید از آن درآمد کسب کنید.

Axie Infinity چیست؟

اکسی اینفینیتی، یک بازی محبوب P2E مبتنی بر بلاک چین و الهام گرفته از پوکمون است که در آن بازیکنان موجودات مجازی را در قالب NFT که با نام Axies شناخته می‌شوند، جمع آوری می‌کنند.

این موجودات را می‌توان با قیمتی که به کمیاب بودن آنها بستگی دارد جمع آوری کرده، پرورش داد و فروخت. قیمت آنها می‌تواند بین چند دلار تا صدها هزار دلار متغیر باشد.

 بازی اکسی اینفینیتی چیست

بیشتر بخوانید: از این پس بازیکنان Axie Infinity قادر به استیک کردن توکن های AXS هستند.

چه کسی پشت تیم سازنده بازی اکسی اینفینیتی است؟

تاریخچه ساخت این بازی به سال 2017 باز می‌گردد و مربوط به شخصی به نام Trung Nguyen، یک توسعه دهنده نرم افزار ویتنامی است که از موفقیت بچه گربه‌های معروف CryptoKitties، یکی از کلکسیون‌های NFT ذخیره شده در شبکه اتریوم، هیجان زده شده بود.

Nguyen می‌خواست از تمام مزایای فناوری بلاک چین استفاده کند و آن را در بازی‌های ویدیویی پیاده‌سازی کند و به بازیکنان مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را که در طول گیم جمع‌آوری کرده‌اند، بدهد.

Nguyen رهبری Sky Mavis، یک استودیوی بازی سازی متمرکز بر فناوری‌های جدید را بر عهده دارد. با مشاهده موفقیت بازی‌های P2E، این تیم تصمیم گرفت یک بازی به سبک پوکمون با استفاده از بلاک چین اتریوم بسازد. در سال 2021، این شرکت از این طریق 152 میلیون دلار بدست آورد که به Sky Mavis ارزشی معادل 3 میلیارد دلار داد و به یکی از برترین شرکت‌های بازی سازی در سراسر جهان تبدیل شد.

راه اندازی پروژه بازی اکسی اینفینیتی

بازی Axie Infinity در مارس 2018 شروع به کار کرد و از سرمایه گذاران برجسته‌ای مانند Mark Cuban، Blocktower Capital و Libertus توانست سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند. اما در اکتبر 2020 بود که توکن AXS توجه جامعه کریپتو را به خود جلب کرد، زمانی که بایننس پیشنهاد تبادل اولیه AXS (IEO) را در صفحه لانچ خود میزبانی کرد. هر بلیط بخت آزمایی مقداری برابر با 2000 توکن AXS به قیمت 0.1 دلار به ازای هر توکن دریافت کرد.

فقط یک سال بعد – در اکتبر 2021، پس از افزایش محبوبیت پروژه و افزایش سرسام آور قیمت توکن، ارزش هر بلیط تقریباً 250000 دلار بود که نشان دهنده رشدی نزدیک به 125000٪ در تنها یک سال است.

پروژه Axie Infinity

توکن‌های Axie Infinity: توضیحی در باب  AXS و SLP  

قبل از ورود به خود بازی اکسی اینفینیتی، باید در مورد Ronin Network و دو توکن مربوط به بازی صحبت کنیم:

Axie Infinity Shard (AXS) و Smooth Love Potion (SLP).

چرا Axie به دو توکن نیاز دارد و تفاوت آن دو چیست؟

شبکه: با زنجیره جانبی Ronin آشنا شوید

کیف پول Ronin یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس است. این کیف پول دیجیتال یک زنجیره جانبی (sidechain) از Ronin Sky Mavis است. رونین یک اپلیکیشن اندروید هم دارد.

رونین به عنوان یک اکوسیستم کامل برای متاورژن اکسی اینفینیتی طراحی شده است. این ویژگی باعث ایجاد اقتصاد بازتری برای بازیکنان شده و آن‌ها را قادر می‌سازد تا در برابر هزینه‌های بالای گس در شبکه اتریوم مصون باشند.

رونین یک زنجیره جانبی مرتبط با اتریوم با مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند مختص به خود است که در آن کاربران می‌توانند تمام دارایی‌های درون بازی مانند موجودات Axie، زمین و اقلام مربوط به زمین را از بلاک چین اتریوم به بلاک چین رونین منتقل کنند.

می‌توانید کیف پول رونین را به عنوان یک افزونه در کروم یا فایرفاکس نصب کنید. رمز عبور خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که عبارت بازیابی خود را یادداشت کرده‌اید (به یاد داشته باشید که هرگز عبارت بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید) – پس از آماده شدن، با کلیک کردن بر روی افزونه‌های مرورگر و انتخاب رونین به عنوان کیف پول خود، می‌توانید در قسمت نوار سمت راست بالای Chrome به آن دسترسی داشته باشید.

نکته مهم: رونین را می‌توان با کیف پول سخت افزاری Trezor ادغام کرد و اینکار برای افزایش امنیت حساب شما توصیه می‌شود.

توکن SLP

اول و مهم‌تر از همه، SLP توکنی است که به ازای هر نبردی که هنگام بازی Axie پیروز می‌شوید، به عنوان پاداش دریافت می‌کنید. می‌توان از این توکن برای پرورش موجودات Axie خود استفاده کنید و یا آن را با قیمت تعیین شده در Axie Infinity Marketplace به فروش برسانید. توکن SLP، برخلاف AXS، عرضه محدودی ندارد.

SLP را می‌توان با توکن‌های دیگر موجود در Katana، یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه رونین ، که توسط Axie Infinity راه اندازی شده است، معامله کرد. DEX به گونه‌ای طراحی شده است که به هر کسی در اکوسیستم اجازه می‌دهد تا دارایی‌های درون بازی و سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند wETH (wrapped Ether) و USD Coin (USDC) را معامله کند.

توکن AXS

AXS یک توکن ERC-20 در بازی Axie Infinity است و به بهترین بازیکنان در بین تمام 19 فصل بازی به عنوان جایزه داده می‌شود. بسیاری از بازیکنان نیز به دلیل عرضه محدود این توکن، SLP خود را با AXS معاوضه می‌کنند. محبوبیت این الگوریتم، اثباتی بر اقتدار و قدرت این توکن است و Sky Mavis این اعتبار سنجی را انجام داده است.

  • دارندگان توکن AXS دارای حقوق حاکمیتی هستند که به آنها امکان رای دادن و ارسال پیشنهادهای مستقیم در این حوزه را به آنها می‌دهد. این مالکین می‌توانند توکن AXS خود را برای برنده شدن جوایز و دسترسی به ویژگی‌های مختلف درون بازی استیک کنند.
  • توکن AXS برای برانگیختن جامعه دارنده عمده سرمایه‌ها استفاده می‌شود، که تمام درآمدهای حاصل از بازی را دریافت می‌کنند. در حال حاضر، تنها دو جریان ورودی وجود دارد: 25٪ از معاملات Axie Marketplace و سهم توکن AXS از رشد مضاعف آن.
  • به محض اینکه شبکه به سطح کافی از تمرکززدایی رسید، خزانه داری در نهایت توسط دارندگان توکن AXS اداره خواهد شد و به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های جدید کسب درآمد را برای این صندوق تغییر یا اجرا کنند.

توزیع توکن AXS دارای یک عرضه محدود بوده و هرگز نمی تواند از 270,000,000 توکن تجاوز کند. کل زمان عرضه توکن‌های AXS به مدت 65 ماه باز خواهد بود. در زیر می‌توانیم حداکثر مقدار صدور ممکن توکن AXS در سال‌های آینده را مشاهده کنیم.

AXS Token

بیشتر بخوانید: صرافی غیرمتمرکز اکسی اینفینیتی راه اندازی شد

نحوه خرید توکن‌های AXS

خرید توکن AXS یک تجربه عالی است زیرا این توکن برای اقتصاد و مدیریت بازی مورد نیاز است و در عین حال فرصتی برای ایجاد جریان‌های مالی غیرفعال نیز فراهم می‌کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، عرضه با یک سقف ثابت، دلیلی است تا بسیاری از مردم توکن SLP خود را با توکن AXS تعویض کنند. راه‌های زیادی برای خرید توکن AXS وجود دارد که شامل قرار گرفتن در معرض اکوسیستم کلی، کسب حقوق حاکمیتی و همچنین دریافت جریان‌های توزیع مجدد است. در هر صورت، این توکن را می‌توان در بسیاری از صرافی‌های متمرکز مانند Binance، Huobi، FTX، Coinbase، Kraken، Bitfinex و غیره خریداری کرد.

همچنین از طرف دیگر، کاربران می‌توانند توکن‌های AXS و SLP را در یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ خریداری کنند و سپس با استفاده از Ronin Bridge برای انتقال آن به کیف پول رونین خود استفاده کرده و بازی را انجام دهند. برای انجام این کار، به یک کیف پول غیر حضانتی نیاز خواهید داشت و در ادامه برخی از قابل اعتمادترین این کیف پول‌ها گرد آورده شده است:

  1. کیف پول متامسک – محبوب‌ترین و پرکاربردترین کیف پول غیرحضانتی است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
  2. کیف پول Coinbase – با وجود شهرت و امنیت برند Coinbase، استفاده از کیف پول غیرحضوری آنها نیز بسیار آسان است و حتی دارای یک مسیر مخصوص برای تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال است.
  3. کیف پول Trust  – این یکی دیگر از کیف پول‌های غیرقانونی بسیار محبوب با رابط کاربری ساده است.
  4. کیف پول MyEther  – MEW، همانطور که معمولاً از آن یاد می‌شود، یک کهنه کار در این فضای رقابتی و یکی از شناخته‌‌شده‌ ترین کیف پول‌های Web3 است. شما می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. دانلود کنید.

سرزمین بازی Axie Infinity

جهان این بازی، Axie Lunacia نامیده می‌شود – یک جهان باز که توسط بازیکنانش هدایت می‌شود و از چندین قطعه زمین تشکیل شده است. این زمین به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تقسیم می‌شود که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند، اجاره کنند و توسعه دهند.

سرزمین Lunacia یک دنیای وسیع و در ابعاد 301×301 مربع است. هر مربع نشان دهنده یک قطعه زمین است. زمین بازی در حال حاضر در حال توسعه است، اما بازیکنان و سرمایه گذاران در حال خرید قطعه زمین‌های Genesis هستند. CryptoPotato گزارش داد که یک قطعه به ارزش 2.3 میلیون دلار و با واحد اتریوم فروخته شد، که آن را به بالاترین مبلغی تبدیل می‌کند که تا کنون برای یک قطعه زمین در دنیای متاورس پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: متاورس چیست ؟ چرا این‌قدر جنجال به پا کرده است؟

چگونه Axie Infinity بازی کنیم؟

برای شروع بازی اکسی اینفینیتی، باید با راه اندازی کیف پول رونین خود، یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از راه اندازی کیف پول رونین خود، فرآیند ثبت نام نسبتاً آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایمیل وارد کرده و سپس حساب خود را از طریق آن تأیید کنید.

دانلود و راه اندازی رونین

اکانت شما اکنون فعال است، اما برای اجرای بازی، باید فایل نصبی آن را برای سیستم عامل‌های iOS، اندروید، مک یا ویندوز دانلود کنید.

  • به سایت axieinfinity.com بروید و روی گزینه « Getting Started» کلیک کنید.
مرحله اول  اکسی اینفینیتی
سایت axieinfinity.com
  • کیف پول رونین خود را ایجاد کنید و آن را به عنوان یک افزونه بر روی مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود اضافه کنید.
مرحله دوم
  • اولین توکن Axies خود را بخرید و تیم مد نظر خود را بسازید – از این تیم در طول بازی در حالت‌های Adventure و Arena استفاده خواهید کرد. در صفحه سومین مرحله، لینکی به قسمت Axie Infinity Marketplace خواهید دید. روی آن کلیک کنید.
مرحله سوم
  • به قسمت “Marketplace” در سمت چپ و بالای صفحه بروید.
مرحله 4
  • شما به سایت انجام مزایده می‌روید. در اینجا تمام Axies هایی را که در حال حاضر برای فروش موجود هستند را مشاهده خواهید کرد.
مرحله 5
  • قبل از خرید هر Axies، باید اصول اولیه هر موجود را بدانید.

تیم سه نفره خود را بر اساس 9 مدل از شخصیت‌های کلی Axies – خزندگان، گیاهان، غروب، آبزی، پرنده، سحر و جادو، جانوران و حشرات- تنظیم خواهید کرد. هر Axie دارای شش ویژگی مختلف است و هر کدام از این ویژگی‌ها چهار امتیاز را در آمار نهایی خود نمایش خواهند داد. تمام این خصوصیت‌ها می‌توانند نهایتا به 165 امتیاز از کل آمار برسند. این آمار عبارتند از:

  1. HP (امتیاز سلامتی): سطح سلامتی Axie شما را افزایش می‌دهد.
  2. سرعت: سرعت Axie شما را در زمان حمله تعیین می‌کند و همچنین بر ترتیب حمله تأثیر می‌گذارد، سریع‌ترین Axie اولین نفری است که در هر دور حمله می‌کند تا زمانی که شکست بخورد.
  3. مهارت: هرچه امتیاز مهارت آن بالاتر باشد، Axie شما آسیب بیشتری وارد می‌کند. همچنین هنگامی که کارت‌های خود را به صورت ترکیبی یا زنجیره‌ای بازی می‌کنید، یک سپر اضافی در برابر دشمنان ایجاد می‌کند.
  4. Morale (روحیه): شانس وارد کردن ضربه‌ای مهلک به حریف را بیشتر می‌کند، میزان آسیب این ضربه‌های مهم و میزان خطوط بالای هر کاراکتر را در شرایط Land Stand افزایش می‌دهد – یک خط سلامتی موقتی در مواقع خاص.

بسته به روحیه Axie شما، زمانی که میزان سطح سلامتی Axie شما 0 HP باشد، ممکن است به حالت Last Stand وارد شود، با 1 تا 5 خط که در بالای سر آنها نشان داده شده است. بنابراین اگر در طول حالت Last Stand سه خط قرمز در بالای سر خود دارید، می‌توانید سه کارت را در مقابل حریف خود اجرا کنید. البته Axie شما پس از آن خواهد مرد.

مرحله 6

همانطور که در بالا نشان داده شده است، در بازی اکسی اینفینیتی یک Axie از شش قسمت مختلف فیزیکی، مانند دهان، چشم، پشت، دم، پیشانی و گوش تشکیل شده است. همانطور که در سمت راست تصویر بالا نشان داده شده است، تنها چهار قسمت از شش قسمت ، دهان، پیشانی، پشت و دم ، بر نتایج کارت‌های موجود شما تأثیر می‌گذارد.

زمانی که نوبت حمله شما است، می‌توانید از این کارت‌ها به صورت ترکیبی و یا به صورت جداگانه برابر حریفان خود استفاده کنید.

اکنون که درک اولیه‌ای از چیستی Axies و نحوه تشکیل آنها دارید، آماده دانلود بازی و شروع بازی هستید. ما از نسخه PC برای تهیه این راهنما استفاده کرده‌ایم.

انجام بازی اکسی اینفینیتی

چگونگی بازی کردن Axie Infinity

در سمت راست منوی اصلی، حالت Adventure و Arena، تابلوهای امتیازات، گزارش نبرد، لیست دوستان خود و تنظیمات را خواهید یافت.

در سمت چپ بالا، نام شما، در کنار ماموریت‌های روزانه و میزان انرژی شما نمایش داده می‌شود. انرژی مهم است – شما از آن برای پیوستن به یک نبرد جدید (ماجراجویی یا آرنا) استفاده می‌کنید. همچنین برای کسب EXP (امتیازات تجربه) در مود Adventure و کسب جوایز در مود Arena به آن نیاز دارید. حداکثر انرژی قابل ذخیره به تعداد Axies که دارید بستگی دارد. انرژی روزانه شما در نیمه شب به وقت UTC دوباره پر می‌شود.

آموزش بازی در کامپیوتر

در زیر، شما قسمت Axies های خود را دارید. در آنجا می‌توانید آمار Axie خود را ببینید، مانند لول، HP، سرعت، مهارت‌ها، روحیه و بخش‌های مختلف آن‌ها – به یاد داشته باشید که در بالا توضیح دادیم که چگونه بخش‌های مختلف Axie روی کارت‌های موجود شما برای آن موجود خاص تأثیر می‌گذارد. همچنین نماد # به شناسه آن Axie خاص اشاره دارد.

گیم پلی کلی بازی شامل حالت‌های Adventure و Arena است. در قسمت ماجراجویی، شما در تلاش برای مبارزه و پیروزی در برابر هیولاهای مختلفی هستید که در 36 سطح به نام Ruins پخش شده‌اند – با انجام این کار روزانه 50 توکن SLP درآمد کسب می‌کنید.

یکی از راه‌های کسب توکن SLP، از طریق روش Farming است، که اساساً به معنای دریافت پاداش برای انجام کارهای روزانه است. مانند برنده شدن در 10 نبرد در حالت ماجراجویی و برنده شدن در 5 نبرد در حالت Arena. شما می‌توانید تا 25 توکن SLP در روز برای تکمیل این اهداف دریافت کنید.

دریافت توکن SLP

هر دو حالت بازی شامل حریفانی است که به نوبت حملات خود را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند. در زیر یک ردیف کارت دارید که از آنها برای ایجاد یک ترکیب و حمله به حریف استفاده می‌کنید. پس از اینکه ترکیب کارت خود را ردیف کردید، برای انجام حمله خود گزینه “End Turn” را بزنید. چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و کاراکترهای مختلفی در تیم خود قرار دهید.

پس از تکمیل ماموریت‌های روزانه خود، می‌توانید توکن SLP خود را در بخش Quests جمع آوری کنید.

جمع آوری توکن

از سوی دیگر، در حالت Arena، شما در حال مبارزه با Axies بازیکنان دیگر هستید و هر بازیکن بسته به MMR (تناسب مبارزات بر اساس رتبه بندی) خود، توکن SLP دریافت می‌کند.

بازیکنی که بالاترین MMR را داشته باشد، سهم بیشتری می‌گیرد، چیزی در حدود حداکثر 21 توکن SLP در هر برد. در منوی اصلی، به حالت Arena بروید – برای شروع نبرد با یک بازیکن آنلاین مطابقت داده می‌شوید.

axie infinity game

اگر برنده شوید، بین 15 تا 20 جام کسب خواهید کرد، اما اگر شکست بخورید، همان مقدار را از دست خواهید داد.

Breeding Axies چیست و چگونه می‌توان از آن درآمد کسب کرد؟

راه دیگر برای کسب درآمد، پرورش Axies است. هر موجودی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آنها را از بقیه متمایز می‌کند.

با این حال روند پرورش این موجودات رایگان نیست. Axie برای اینکار از شما هزینه‌ای از نوع توکن SLP و یا توکن AXS دریافت می‌کند . هزینه‌ها بسته به تعداد دفعاتی که Axie پرورش داده شده است متفاوت است . یک محدودیت هفت مرتبه‌ای قبل از نابارور شدن هر کدام از این موجودات وجود دارد.

برای اینکه بدانید پرورش Axie برای شما چقدر هزینه دارد، می‌توانید به Axie.tech بروید و تعداد نژادهایی را که می‌خواهید پرورش دهید را برای محاسبه هزینه کل انتخاب کنید.

البته، ارزش Axies شما به سطح ویژگی‌ها و مهارت‌های آنها مانند خلوص، اعضای بدن و نادر بودن بستگی دارد. برخی از Axies ها به قیمت هزاران حتی ده‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند. گران‌ترین Axie با قیمت 300 اتریوم در ماه اکتبر فروخته شد که در آن زمان تقریباً 250000 دلار ارزش داشت.

می توانید Axies خود را برای فروش در Axie Marketplace قرار دهید. برای اینکار ابتدا باید کیف پول رونین خود را به حساب خود متصل کنید.

سخن پایانی

بازی اکسی اینفینیتی با موفقیت خود ثابت کرده است که بازیکنان می‌توانند در حین بازی و سرگرمی درآمد کسب کنند. این بازی به محبوب‌ترین بازی Metaverse/NFT  از نوع P2E در تاریخ کریپتو تبدیل شده است و میلیون‌ها بازیکن فعال ماهانه در حال بازی و فعالیت هستند. استفاده از فناوری بلاک چین شفافیت و امنیت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و در ترکیب با NFT ها، نوید یک اکوسیستم پر جنب و جوش را می‌دهد که در آن بازی و DLT دست به دست هم می‌دهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان