اپن سی برای مدت محدودی کارمزدهای خود را حذف خواهد کرد

خانهاخباراپن سی برای...

آنچه می‌خوانید...

اپن سی، بازار بزرگ NFTها به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد کارمزدهای پلتفرم را کاهش و درآمد سازندگان NFTها را افزایش دهد. به نظر می‌رسد دلیل کارمزد صفر اپن سی، رقابت سنگین با دیگر بازارهای NFTها مانند Blur است که در حال از بین بردن دامیننس این پلتفرم ازنظر تعداد کاربران است.

کارمزد صفر اپن سی برای رقابت با Blur

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های پلتفرم تحلیلی نانسن، روز گذشته حجم معاملات روزانه اتریوم در پلتفرم Blur از اپن سی بیشتر شد. این اتفاق در پی آن رخ‌داده است که کاربران با در نظر گرفتن سود بیشتر از سرمایه‌گذاری در NFTها به دنبال حوزه‌های معاملاتی هستند که نفع بیشتری برای آنها داشته باشد.

- Advertisement -
حجم معاملات بازارهای مختلف NFTها

در پاسخ به اتفاق اشاره شده، اپن سی اعلام کرد که سه تغییر بزرگ را در پلتفرم صورت خواهد داد تا از مهاجرت کاربران خود جلوگیری کرده و کاربران جدیدی را جذب کند. این اقدامات شامل کارمزد صفر اپن سی برای مدت محدود، معرفی درآمد دلخواه سازندگان NFTها و نرمش در مورد سایر اپراتورها می‌شود.

توییت اپن سی

اپن سی اعتراف کرد که در حال از دست دادن کاربران خود به بازارهای NFT دیگری است که به‌طور کامل درآمد سازندگان را اعمال نمی‌کنند و اقدامات جدید تلاشی برای احیای تسلط پلتفرم در این فضا است. این پلتفرم در ادامه اشاره داشت که رویدادهای اخیر مانند تصمیم Blur مبنی بر کاهش درآمد سازندگان (حتی در مجموعه‌های فیلتر شده) و تصمیم نادرست در مجبور ساختن کاربران برای انتخاب نقدینگی Blur یا اپن سی ثابت می‌کند که تلاش پلتفرم پاسخگو نبوده است.

مطلب مفید: هرآنچه باید درمورد دفترچه سفارش ارز دیجیتال (Order Book) و نحوه خواندن آن بدانید!

اپن سی معتقد است که از درآمد سازندگان در تمامی مجموعه‌ها دفاع کرده و در همین حین حمایت خود از فیلتر اپراتورها را نیز نشان داده است. فیلتر اپراتورها، قابلیتی در پلتفرم است که هدف آن کمک به سازندگان برای اطمینان از کسب درآمد هنگام فروش دوباره اثر آنها است.

گفتنی است که این قابلیت در اپن سی به‌طور فعال پیشنهاد‌های بازارهایی را که سیاست‌های مشابهی داشتند را مسدود می‌کرد و با به‌روزرسانی آن، پلتفرم قصد دارد اجازه دریافت پیشنهاد از بازارهایی با سیاست‌های مشابه را بدهد.

برتری حجم معاملات روزانه Blur را می‌توان به سیاست جدید حق امتیاز آن نسبت داد که تفاوت گزینه‌های پرداخت حق امتیاز بین پلتفرم خود و اپن سی را نشان می‌دهد. در حال حاضر، سیاست حق امتیاز اپن سی مانع از کسب حق امتیاز مجموعه‌ها در تمامی بازارها می‌شود. پلتفرم اشاره داشته است که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد اما نتیجه این اتفاق منجر به محدودیت برای سازندگان در کسب حق امتیاز شده و آنها در هر زمان تنها از یک پلتفرم چنین امتیازی را دریافت خواهند کرد.

در میان جنگ حق امتیاز میان این دو پلتفرم، اعضای جامعه از اهمیت رقابت در این صنعت صحبت کرده‌اند. اگر برای بازارهای با حق امتیاز صفر نبود، بازیکنان بزرگی مانند اپن سی درنهایت با افزایش کارمزدهای خود به سازندگان و خریداران NFTها آسیب می‌زدند.

گفتنی است که پلتفرم اپن سی قصد دارد مدل خود را بیشتر آزمایش کند و بهترین روش برای اعضای جامعه و سازمان خود را شناسایی کند. کاربران زیادی معتقدند که کارمزد صفر اپن سی عمر طولانی نخواهد داشت و پس از جبران ترک کاربران دوباره شاهد افزایش کارمزدهای پلتفرم خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان