بلاک‌های منطبق با OFAC در شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد در چند ماه اخیر رسید

خانهاخباربلاک‌های منطبق با...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های تازه نشان می‌دهند که بلاک‌های منطبق با قوانین دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) در شبکه اتریوم با سقوط قابل‌توجه خود به 47% رسیده‌اند که کمترین میزان از تاریخ 11 اکتبر تاکنون محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین دستاورد در معکوس کردن روند سانسور در شبکه اتریوم در حالی به‌دست‌آمده است که در 21 نوامبر تعداد بلاک‌های منطبق با OFAC حدود 79% از بلاک‌های شبکه را تشکیل می‌داد.

کاهش تعداد بلاک‌های منطبق با OFAC در شبکه اتریوم

به نقل از کوین تلگراف، بلاک‌های منطبق با OFAC آن‌هایی هستند که تراکنش‌های مربوط به پلتفرم‌ها و آدرس‌های تحریم شده از سمت این نهاد در وزارت خزانه‌داری آمریکا را در خود جای نمی‌دهند. از مهم‌ترین این آدرس‌ها می‌توان به کیف پول‌های یو اس دی سی و اتریومی اشاره داشت که از میکسر تورنادو کش استفاده کرده‌اند. افراد حوزه کریپتو که مخالف سانسور در اکوسیستم اتریوم هستند سقوط و کاهش تعداد این بلاک‌ها را به‌عنوان پیروزی در این زمینه می‌بینند.

- Advertisement -

شرکت بلاک چینی Labrys و سازنده ابزار MEV Watch اخیراً در بیانیه‌ای گفته است که کاهش تعداد بلاک‌ها به این دلیل است که اعتبارسنج‌های بیشتری تصمیم به استفاده از رله‌های MEV می گرند که تراکنش‌ها را سانسور نمی‌کنند. به شکل قابل‌توجهی، رله‌های BloXroute Max، Ultrasound و Agnostic بیشترین تغییر را در سهم بازار به خود اختصاص داده‌اند.

ابزار MEV Watch

رله‌های تقویت‌کننده MEV به‌عنوان واسطه‌های قابل‌اعتماد میان تولیدکنندگان بلاک‌ها و سازندگان عمل می‌کنند. این امر به اعتبارسنج‌های اتریوم اجازه می‌دهد تا تولید بلاک خود را به سازندگان خارجی بسپارند. در رابطه با این اتفاق و کاهش بلاک‌های منطبق با OFAC، لاکلان فینی، مدیرعامل شرکت Labrys اشاره داشت که از واکنش جامعه اتریوم به معضل سانسور در شبکه پس از به‌روزرسانی مرج بسیار خوشحال است.

مطلب مفید: بهترین ارزهای دیجیتال لایه ۲ برای سرمایه‌ گذاری در سال ۲۰۲۳

بلاک‌های منطبق با OFAC

وی اشاره داشت که سقوط تعداد این بلاک‌ها از این منظر بسیار قابل‌توجه است که بدون یک سافت فورک فعال‌شده توسط کاربر به‌دست‌آمده است. وی توضیح داد که قبل از به‌روزرسانی مرج، بسیاری از اعضای جامعه برای مقابله با سانسور در اتریوم خواستار سافت فورک شده بودند. فینی در ادامه افزود:

«زمانی که ابزار MEVWatch را منتشر کردیم تا توجهات را به سمت نقصی در اتریوم معطوف کنیم، اعضای جامعه به آن بی‌توجهی نکردند و در عوض تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با آن مقابله کنند. بااین‌وجود باید اشاره داشت که هنوز کار زیادی در این زمینه باید انجام شود.»

باید اشاره داشت که تنها 24 ساعت پس از تغییر مکانیسم اجماع شبکه اتریوم در 16 سپتامبر، 9% از بلاک‌های اتریوم توسط OFAC سانسور شدند. این شاخص در ماه‌های بعدی با رشد قابل‌توجهی همراه شد و در نوامبر به 79% نیز رسید. گفتنی است که تا پایان ماه ژانویه تعداد بلاک‌های منطبق با OFAC در محدوده 65 تا 79 درصدی قرار داشت و از آن زمان در یک روند نزولی قرار گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان