کاهش سقف واریز یکجا به صرافی‌های ارز دیجیتال؛ اقدام جدید بانک مرکزی

خانهاخبارکاهش سقف واریز...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که سقف واریز از حساب‌های بانکی کماکان ۱۰۰ میلیون تومان در روز برای هر نفر است، بانک مرکزی در اقدام اخیر خود سقف واریز روزانه به صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان در هر تراکنش کاهش داده است.

به گزارش فکت کوینز، بانک مرکزی ایران در تازه‌ترین اقدام خود، سقف تراکنش در صرافی های رمز ارز را از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان در روز کاهش داده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش سقف تراکنش عادی در سیستم پرداخت کشور از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته بود.

- Advertisement -

در همین رابطه، مهدی شریعتمدار، دبیر انجمن فین‌تک با اعلام کاهش سقف تراکنش پلتفرم‌های رمز ‌ارز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

بانک مرکزی سقف تراکنش‌های پلتفرم‌های رمز ارز را از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان در روز کاهش داد. #فیلترنت #دانشبنیان #ایمانع #محدودساز

شریعتمدار همچنین در گفت‌وگو با دیجیاتو بیان کرد:

اکثر خریدها در حال حاضر رقم ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دارد. مدت‌ها پیش این صحبت مطرح شد که سقف تراکنش برای پلتفرم‌های رمز ارز کمتر شود، اما این موضوع با صحبت‌هایی که مطرح شد و مشورت‌هایی که صورت گرفت، به جایی نرسید. اما در نهایت از دو سه روز پیش شاپرک اعلام کرد محدودیت تراکنش‌ها در ترمینال‌های رمز ارز به ۲۵ میلیون تومان برسد و این تصمیم بدون هیچ مشورت و صحبتی صورت گرفته است. این موضوع از صبح امروز اعمال شده و صرافی‌های دیجیتال به زودی درباره آن به مشتریان خود اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

هنوز اعلام نشده بانک مرکزی با چه هدفی چنین تصمیمی را مبنی بر کاهش سقف واریز به صرافی‌های ارز دیجیتال گرفته است. در شرایطی که اختلال شدید در اینترنت فعالیت بسیاری از فعالان این عرصه را با مشکل مواجه کرده و افزایش شدید نرخ ارزهای خارجی بسیاری از مردم را به جهت حفظ پولشان به سمت خرید ارزهای دیجیتال سوق داده است، به نظر می‌رسد هدف از این اقدام، بازدارندگی هرچه بیشتر بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان