کاهش موجودی رپد بیت کوین؛ تاثیر آن بر توکن wBTC چه خواهد بود؟

خانهاخبارکاهش موجودی رپد...

آنچه می‌خوانید...

به‌تازگی و در توسعه‌ای امیدبخش، موجودی رپد بیت کوین پس از توکن سوزی سنگین 11500 واحد wBTC منفی شده است. داده‌ها بیانگر آن هستند که توکن سوزی اشاره شده در ارتباط با پلتفرم دیفای سلسیوس بوده است که به کاربران خود خدمات وام‌دهی ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند.

به نقل از بیتکوینیست، توکن سوزی سلسیوس به‌عنوان بخشی از تلاش‌های اخیر کاهش موجودی رپد بیت کوین توسط پلتفرم‌ها صورت گرفته است. هدف از این اقدام کمیاب کردن توکن و بالا بردن ارزش آن است. همان‌طور که اشاره شد، 11500 واحد wBTC روز گذشته به آدرسی با هیچ کلید خصوصی ارسال شد تا بدین ترتیب این توکن‌ها از موجودی در گردش خارج شوند.

- Advertisement -

بر اساس این اقدامات، اکنون موجودی کل رپد بیت کوین بیش از 164000 توکن است که رشد ماهانه آن -7.3% گزارش شده است.

منفی شدن موجودی رپد بیت کوین

در پی توکن سوزی، موجودی wBTC کاهش قابل‌توجهی داشته و اکنون منفی دنبال می‌شود. بدان معنا که اکنون توکن‌های کمتری برای سرمایه‌گذاران و اعضای جامعه در دسترس است. چنین حرکتی با هدف افزایش قیمت دارایی و بیشتر کردن تقاضا در پی کمیابی دارایی صورت می‌گیرد.

کارشناسان بر این باورند که چنین توسعه‌ای برای اکوسیستم این ارز دیجیتال مثبت تلقی می‌شود. موجودی کاهش یافته رپد بیت کوین می‌تواند ارزش آن را بیشتر کند و از سمتی سرمایه گداران و تریدرهایی که به دنبال یک دارایی کمیاب با کارایی بالا هستند را جذب کند.

نمودار رپد بیت کوین

مطلب مفید: آیا حذف یا جعل قابلیت های امنیتی در شبکه بیت کوین ممکن است؟

اگر این حرکت صورت گرفته، نتیجه مثبتی برای wBTC داشته باشد، تیم توسعه رپد بیت کوین ممکن است به توکن سوزی در ماه‌های آتی ادامه دهد. این اقدام می‌تواند در پی کمیابی بیشتر دارایی و همچنین حمایت از ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت کاربران صورت گیرد. تیم توسعه همچنین اشاره داشت که با پلتفرم‌های دیفای همکاری خواهد کرد و تلاش می‌کند آنها را به ابتکار کاهش موجودی رپد بیت کوین سوق دهد.

wBTC یک توکن ERC-20

گفتنی است که رپد بیت کوین نمونه ا از توکن‌های ERC-20 اتریوم است اما هدفش معادل‌سازی ارزش و رفتار مطابق با قیمت بیت کوین است. این توکن در سال 2018 توسط توسعه‌دهندگان بزرگ از جمله بیت گو، رن (یک پروتکل قابلیت همکاری بلاک چین) و کایبر، یک پلتفرم نقدینگی چند زنجیره‌ای روی کار آمد. همچنین باید اشاره داشت که دائو رپد بیت کوین با 30 عضو متعهد شده است که تراکنش‌های این ارز را نظارت و مدیریت کند.

مبادله بیت کوین با wBTC معمولاً با یک تراکنش توکن سوزی و اطلاع به متولیان و فروشندگان آغاز می‌شود. فروشندگان یک آدرس حضانتی قفل شده در شبکه بیت کوین را شناسایی کرده و توکن‌های واقعی را منتقل می‌کنند. پس از رسیدن بیت کوین به آدرس، شاهد مینت توکن و ورود رپد بیت کوین با نسبت یکسان به شبکه اتریوم خواهیم بود.

گفتنی است که به‌عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم، تراکنش‌های wBTC معمولاً سریع‌تر است. با این حال، سریع بودن تمام مزایای رپد بیت کوین نیست. این ارز با کیف پول‌های اتریوم ادغام می‌شود و اجازه تعامل با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را نیز می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان