top banner adv

کاهش ۹۹.۹ درصدی مصرف انرژی شبکه اتریوم پس از به روزرسانی مرج

کاهش ۹۹.۹ درصدی مصرف انرژی شبکه اتریوم پس از به روزرسانی مرج
0
بازدید : 8868

مرج (Merge)، یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های شبکه اتریوم تا به امروز محسوب می‌شود. این به‌روزرسانی، با هدف تغییر الگوریتم اجماع شبکه اتریوم و کاهش مصرف انرژی این شبکه عرضه شد و داده‌های تازه نشان می‌دهد در این کار موفق عمل کرده است، به طوری که میزان انرژی مصرفی تا 99.9% کاهش یافته است.

به گزارش کوین تلگراف، شبکه بلاکچینی اتریوم در تاریخ 15 سپتامبر در تلاش برای حرکت به سمت سازگاری بیشتر با محیط زیست، الگوریتم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد. به دنبال این اتفاق، مصرف انرژی شبکه اتریوم بلافاصله کاهش چشمگیری را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید : شرکت گری اسکیل مالک نیم میلیون بیتکوین شد

بیشتر بخوانید : سیو سود هولدرهای طولانی مدت بیت کوین؛ نیم نگاه خرس ها به بازار

بیشتر بخوانید : عضو انجمن بلاکچین: ریال دیجیتال در مقابل رمز ارز قرار نمی‌گیرد

میزان مصرف انرژی شبکه اتریوم
نمودار میزان مصرف انرژی شبکه اتریوم

پیش از به روزرسانی مرج، مصرف انرژی اتریوم در سال 2022 بین 46.31 تا 93.98 تراوات ساعت متغیر بود. کمترین میزان انرژی مصرفی در این شبکه نیز در تاریخ 26 دسامبر سال 2019 برابر با 4.75 تراوات ساعت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید : رشد 150 درصدی قیمت ETHPoW؛ احتمال اصلاح قیمت گسترده وجود دارد

میزان انرژی مصرفی سالانه پلتفرم‌های مختلف
میزان انرژی مصرفی سالانه پلتفرم‌های مختلف

از زمان راه‌اندازی مرج، مصرف انرژی شبکه اتریوم بیش از 99.9% کاهش یافته و همچنان به این روند ادامه می‌دهد. در نتیجه این اتفاقات، میزان کربن متسع از فعالیت شبکه اتریوم به 0.1 میلیون تن کربن دی‌اکسید (MtCO2) در سال رسیده است.

میزان انرژی صرف‌شده برای پردازش یک تراکنش در شبکه اتریوم اکنون 0.03 کیلووات ساعت است و 0.01 کیلوگرم کربن دی اکسید منتشر می‌کند که بر اساس داده‌های digiconomist، معادل انرژی مصرف‌شده هنگام استفاده دو ساعته از یوتیوب است.

علیرغم موفقیت به‌روزرسانی مرج در کاهش مصرف انرژی شبکه اتریوم، جامعه رمزارزها نسبت به متمرکز شدن این شبکه بلاکچینی و دخالت قانون‌گذاران نگران هستند.

تمرکز در شبکه بلاکچینی اتریوم بلافاصله پس از مرج بوجود آمد، به طوری که 46.15 از نودهای ذخیره داده، پردازش تراکنش‌ها و اضافه‌کنندگان بلاک‌های جدید را می‌توان به دو آدرس نسبت داد.

در حالی که طرفداران اتریوم مدعی هستند هرکسی با 32 اتر می‌تواند به یک ولیدیتور در این شبکه تبدیل شود، توجه به این نکته مهم است که با قیمت‌های کنونی، 32 اتر چیزی معادل 41416 دلار است و برای یک تریدر مبتدی یا روزمره مبلغ بالایی محسوب می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : صرافی ارز دیجیتال هوبی (HTX) هک شد!

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x