کریپتوکیتیز (Cryptokitties) چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

خانهمعرفی پروژهکریپتوکیتیز (Cryptokitties) چیست...

آنچه می‌خوانید...

در سال 2017، صنعت کریپتو با راه‌اندازی کریپتوکیتیز (Cryptokitties)، اولین بازی ساخته‌شده بر روی شبکه اتریوم، شاهد طلوع عصر جدیدی در بازی‌های بلاک چین بود. این بازی تقریباً بلافاصله پس از انتشار به یک ترند داغ تبدیل شد و مدت زیادی نگذشت که مردم قیمت‌های گزافی را برای خرید کلکسیون‌های دیجیتالی آن پرداخت کردند.

در این مقاله از فکت کوینز به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا برخی از گربه‌های بازی کریپتوکیتیز (Cryptokitties) بیشتر از بقیه ارزش دارند. اما ابتدا، بیایید نگاهی دقیق‌تر به چیستی این بازی بیندازیم.

- Advertisement -

کریپتوکیتیز چیست؟

کریپتوکیتیز یک بازی کلکسیون دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین است که گیم پلی آن حول محور جمع‌آوری و تولید مثل گربه‌هایی است که دارای ژنوم منحصر به فردی هستند که ویژگی‌های فیزیکی آنها را تعیین می‌کند. از آنجایی که این گربه‌های مجازی توسط توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌شوند، هر کریپتو کیتی منحصربه‌فرد است و نمی‌توان آن را بدون رضایت صریح مالک، تکثیر یا منتقل کرد.

کریپتوکیتیز(Cryptokitties) چیست؟

به عبارت ساده، هر گربه مجازی DNA مخصوص به خود به همراه 12 خصوصیت دارد که به آنها کتری بیوتس (Cattributes) گفته می‌شود. هنگامی که گربه‌های مجازی با یکدیگر جفت‌گیری می‌کنند، کتری ‌بیوت‌‌ها و دی‌ان‌ای گربه‌ها مانند شکل چشم، رنگ پوست، شکل دهان و غیره به فرزندانش منتقل می‌شود.

برای اینکه از کریپتو کیتی خود پول خوبی در بازار کسب کنید، باید ویژگی‌های نادر را برای بچه گربه مجازی خود به دست آورد. به عنوان مثال، نادرترین کریپتو کیتی Genesis Cat است، اولین گربه‌ای که توسط سازندگان بازی ساخته شده است. در سال 2017، Genisis Cats به قیمت 225 ETH فروخته شد که در آن زمان حدود 114481 دلار بود.

Genesis با یک کول داون سریع 1 دقیقه‌ای ساخته شد. کول داون (Cooldown) مدت زمانی است که یک گربه پس از تولید مثل قابل استفاده می‌شود که از 1 دقیقه تا 1 هفته زمان می‌برد. این زمان هر بار که گربه تولید مثل می‌کند افزایش می‌یابد. علاوه بر این، هر گربه دیجیتالی ژنوم 256 بیتی خود را دارد که از DNA و خصوصیات آن تشکیل شده است و امکان 4 میلیارد تنوع ممکن را فراهم می‌کند. بنابراین، ساخت یک کریپتو کیتی کمیاب آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست. بنابراین، سوال اینجاست: چگونه می‌توانیم یک کریپتو کیتی با خصوصیات نادر ایجاد کنیم تا سود خوبی به دست آوریم؟

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ بازی بلاک چین بدون سرمایه اولیه (آپدیت ۲۰۲۳)

چگونه از کریپتوکیتیز (Cryptokitties) کسب درآمد کنیم؟

برای شروع بازی کریپتوکیتیز (Cryptokitties)، باید در وب‌سایت آن، cryptokitties.co ثبت‌نام کنید و کیف پول متامسک (MetaMask) خود را متصل کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از کیف پول خود، کریپتوکیتیز را با ETH خریداری کنید. این وب‌سایت همچنین دارای یک بازار است که در آن بازیکنان می‌توانند کریپتوکیتی‌های خود را بخرند و بفروشند. با این حال، اگر می‌خواهید کریپتوکیتی شما با قیمت‌های بالاتری به فروش برسند، باید یک Cattribute به نام Gen را هدف قرار دهید که مخفف نسل (generation) است.

به عنوان مثال، گربه جنسیس از نسل0 بود. در مجموع می‌توان 50000 گربه در این دسته ایجاد کرد. در حین جفت‌گیری، بچه‌گربه‌های جدید با تعداد ژن بیشتری نسبت به گربه والدینشان تولید می‌شوند. گربه‌های جنسیس بخشی از 100 گربه موسس هستند که شامل 1 جنسیس و 99 جگوار می‌شود. این کریپتوکیتی‌ها در بازی بسیار ارزشمند هستند.

کریپتوکیتیز

هرچه تعداد ژن کمتر باشد، گربه نادرتر است. با این حال، تولید بچه گربه‌هایی با ویژگی‌های نادر از طریق جفت‌گیری آسان نیست، به همین دلیل است که مردم مبالغ زیادی را برای خرید گربه‌هایی با نادرترین خصوصیات می‌پردازند. بنابراین، در حالی که انجام بازی آسان است، خرید و تولید مثل کریپتوکیتی کسب درآمد را دشوارتر می‌کند، زیرا بچه گربه‌هایی که با جفت‌گیری ساخته میشوند معمولاً ارزش کمتری نسبت به والدین خود دارند.

البته این بدان معنا نیست که بچه‌گربه‌های جدید کاملا بی‌ارزش هستند. همیشه این احتمال وجود دارد که گربه‌ها خصوصیات نادر را از والدین خود به ارث ببرند، که آنها را جذاب‌تر می‌کند.

این بازی دارای سه نوع بچه گربه دیگر است: Fancies، Special Editions و Exclusives. گربه‌های فانتزی (Fancies) یک سری گربه‌های خاص هستند که ابتدا برای تولید مثل تا حد امکان منتشر شدند، اما اکنون همه آنها نسخه‌های خاص و کمیاب هستند.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل بازی مار دیوانه (Crazy Snake)؛ کسب درآمد از بازی

گربه‌های نسخه ویژه (Special Edition) همانطور که از نامشان پیداست در تعداد زیاد اما در کمیت محدود عرضه شدند. با این حال، می‌توان از آنها برای به دنیا آوردن گربه‌های معمولی جدید استفاده کرد. نسخه دیگری از این نسخه‌های ویژه وجود دارد که قابل تولید مثل نیست و فقط می‌توان آن را خریداری کرد، گربه‌های انحصاری (Exclusives)، گربه‌های انحصاری شبیه گربه‌های فانتزی هستند، اما کمیاب‌ترین گربه‌ها هستند و نمی‌توانند تولید مثل کنند. برای اینکه کریپتو کیتی خود را برای بازار جذاب‌تر کنید، باید نادر بودن، ظاهر و کاربرد آن را در نظر بگیرید تا هنگام فروش آن‌ها در بازار، درآمد بیشتری کسب کنید.

در حال حاضر، 38015 کریپتو کیتی نسل صفر ایجاد شده است و بقیه فقط برای کمپین‌ها و رویدادهای خاص صادر خواهند شد. در حالی که گربه‌های نسل بالاتر را می‌توان پرورش داد، گربه‌های نسل صفر قابل تولید مثل نیستند.

علاوه بر این، به هر گربه که در بازی متولد می‌شود، یک شماره شناسه (ID) اعطا می‌شود. شماره شناسه‌های پایین‌تر نشان می‌دهد که گربه در اوایل بازی به دنیا آمده است، که باعث می‌شود ارزش بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد. ویژگی‌های دیگری که باید در نظر گرفت، بچه‌گربه‌های نسل پایین با قابلیت mewtations، کول داون سریع، نژاد خالص و جهش‌های ژنتیکی متعدد است. شناخت این صفات و ویژگی‌ها می‌تواند ارزش گربه‌های شما در بازی کریپتوکیتیز (Cryptokitties) را در صورتی که تصمیم به فروش آن‌ها برای سود داشته باشید، به حداکثر برساند.

سوالات متداول

آیا می‌توانم با CryptoKitties درآمد کسب کنم؟

بله، CryptoKitties دارایی‌های منحصربه‌فردی هستند که توسط NFT پشتیبانی می‌شوند و آن‌ها را کمیاب و ارزشمند می‌سازند. آنها بر روی اتریوم با استفاده از استاندارد توکن ERC-721 ساخته شدند که امکان ایجاد NFTهای منحصر به فرد را فراهم می‌کرد. CryptoKitties را می‌توان فروخت و داد و ستد کرد و گربه‌هایی با ویژگی‌های کمیاب می‌توانند قیمت‌های بالایی داشته باشند.

آیا بازی CryptoKitties رایگان است؟

بازی CryptoKitties به دلیل حذف هزینه‌های گس اتریوم که اغلب بسیار بیشتر از خود CryptoKitties بود، برای بازی در Flow رایگان است. امکان اضافه شدن تصاویر سه‌بعدی و انیمیشن به CryptoKitties وجود دارد. CryptoKitties یک پروژه مشهور است که توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شود.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان