9000 یا 11000 دلار؛ کف قیمتی بیت کوین کجاست؟

خانهاخبار9000 یا 11000...

آنچه می‌خوانید...

یک سال گذشته برای بیت کوین و اکثر دارایی‌های دیجیتال به سختی گذشته و در این مدت شاهد اتفاقات زیادی در این صنعت و اقتصاد کلان بودیم. به نقل از کریپتوپوتیتو، با وجود ریزش 80 درصدی نسبت به اوج تاریخی، برخی معتقدند برای رسیدن به کف قیمتی بیت کوین باید ریزش بیشتری را تجربه کنیم.

کف قیمتی بیت کوین کجاست؟

تقریبا یک سال پیش بازار کریپتو در وضعیتی عالی به سر می‌برد و در صدر آنها بیت کوین قرار داشت. اتفاقات زیادی از جمله راه اندازی ETF بیت کوین در آمریکا باعث شد این ارز در ماه نوامبر به اوج 69000 دلاری برسد. با این حال، پس از ثبت این سطح قیمتی، اوضاع در ماه‌های بعدی تغییر کرد.

بانک‌های مرکزی به جای چاپ پول بیشتر،سیاست‌های خود را به افزایش نرخ بهره تغییر دادند تا بتوانند با افزایش تورم مقابله کنند. این موضوع در کنار جنگ روسیه و اوکراین و چندین فاکتور کلان اقتصادی دیگر باعث سقوط دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین شد. پس از آن، اتفاقاتی داخل صنعت ارزهای دیجیتال مانند سقوط ترا وضعیت را بدتر کرد.

در پی این اتفاق شرکت‌های زیادی برداشت‌های خود را متوقف کردند و به دنبال سرمایه ضروری بودند، برخی نیز اعلام ورشکستگی کردند. در همین حین صرافی FTX به نظر قصد داشت نقش ناجی را بازی کند. این پلتفرم با وام‌ها، درخواست تصاحب شرکت‌ها و … در همه جا حضور داشت اما هیچ چیز آنطور که انتظار داشت پیش نرفت و خودِ ناجی داستان هم نیازمند کمک شد.

مطلب مفید: چرا باید پله‌ای در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

در پی سقوط صرافی FTX، قیمت بیت کوین به کف جدید 16000 دلاری در سال جاری رسید. چنین سقوطی باعث فاصله 80 درصدی بیت کوین با اوج تاریخی خود شد. در همین حین اما، برخی تحلیلگران مانند DontAlt هشدار داده‌اند که ممکن است هنوز به کف قیمتی بیت کوین نرسیده باشیم. با مقایسه چرخه نزولی فعلی با دو چرخه قبلی، این تحلیلگر معتقد است که بیت کوین می‌تواند تا سطح 9500 دلاری و یا 11000 دلاری ریزش را تجربه کند.

توییت DontAlt

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان