کف قیمتی بیت کوین کجاست؟ احتمال سقوط تا ۱۰۰۰۰ دلار

خانهاخبارکف قیمتی بیت...

آنچه می‌خوانید...

در روزهای اخیر بسیاری از تحلیلگران به این موضوع اشاره کرده بودند که در صورت رخ دادن شگفتی و افزایش نرخ تورم از طریق شاخص قیمت مصرف کننده شاهد نوسانات شدید قیمتی خواهیم بود. اتفاقی که رخ داد و شاهد نوسانات زیادی در قیمت بیت کوین بودیم. به گزارش بیت کوین مگزین، شاخص قیمت مصرف کننده با افزایش 0.4 درصدی نسبت به یک ماه اخیر بیش از انتظارات اعلام شد تا نوسانات قیمتی شدید و گمانه‌ زنی‌هایی نیز درباره کف قیمتی بیت کوین ایجاد شود.

نرخ افزایش تورم در آمریکا به بالاترین سرعت خود از سال 1982 رسیده است و تصویر زیر خود گویای عمق فاجعه در رابطه با افزایش شاخص قیمت مصرف کننده تنها در سه ماه گذشته است.

- Advertisement -
شاخص قیمت مصرف کننده
شاخص قیمت مصرف کننده

در رابطه با نرخ بهره نیز آخرین نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو در بازار یورو دلار حاکی از آن است که تا ماه مارس 2023 شاهد رسیدن این شاخص به 5% خواهیم بود و تا آن زمان نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

کف قیمتی بیت کوین کجاست؟

با ریزش به محدوده 18000 دلاری پس از اعلام داده‌های تورم، بیت کوین به رسیدن به کف قیمتی جدید در سال جاری بسیار نزدیک شد. در حالی که قیمت پس از آن با رشد همراه شد و به سطح 19000 دلاری رسید، اما با توجه به وضعیت اقتصادی در سطح کلان بد نیست که برخی از کف‌های احتمالی بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

شاخص حجم ثابت شده بیت کوین از ماه دسامبر 2018 تاکنون نشان دهنده آن است که بیشتر حجم معاملاتی این ارز در نزدیکی سطح 10000 دلاری اتفاق افتاده است. علاوه بر آن، سطح 10000 دلاری یک حمایت روانی نیز به شمار می‌آید. در صورت سقوط گسترده، 10000 دلار سطحی خواهد بود که بسیاری از فعالان بازار با هزینه پایه کوین ها مواجه می‌شوند.

بیشترین حجم معاملاتی بیت کوین از چرخه قبلی
بیشترین حجم معاملاتی بیت کوین از چرخه قبلی

در رابطه با بازار نزولی و همچنین مدت زمان چرخه نزولی می‌توان به بررسی نمودار سقوط فعلی و چرخه های قبلی نیز پرداخت. در حال حاضر با در نظر گرفتن 67589 دلار به عنوان اوج قیمتی، در فاصله 72.2 درصدی با آن قرار داریم. اگر قرار باشد اوج ریزش این چرخه نزدیک به چرخه های قبلی و برای مثال در محدوده 80 درصدی باشد، باید شاهد سقوط قیمت بیت کوین تا محدوده 13500 دلاری باشیم.

مطلب مفید: تریدر مطرح: در روزهای آتی، احتمال سقوط قیمت بیت کوین به 18000 دلار وجود دارد

با توجه به وضعیت فعلی بازار، اگر فرض بگیریم که چرخه نزولی قدرتمندتر باشد و برای مثال تا فاصله 85 درصدی از اوج قیمتی سقوط را تجربه خواهیم کرد، کف قیمتی بیت کوین باید در محدوده 10100 دلاری باشد. در همین حین اما یک سناریو صعودی نیز وجود دارد که معتقد است 18000 دلار کف قیمتی بوده و قیمت فعلی با اوج ماه نوامبر فاصله ای بیش از 73% نخواهد گرفت.

نمودار ریزش قیمت پس از ثبت اوج های قیمتی
نمودار ریزش قیمت بیت کوین پس از ثبت اوج های قیمتی

از دیدگاه درون زنجیره ای، یکی از جالب ترین نواحی قیمت تحقق یافته، قیمتی است که توسط آدرس های حاوی 10 تا 100 بیت کوین ایجاد شده است. باید توجه داشت که منظور از قیمت تحقق یافته، تخمین میانگین هزینه پایه بر پایه قیمت در زمانی است که UTXO ها آخرین بار منتقل شده‌اند.

این گروه خاص حدود 22.6% از مووجودی در گردش بیت کوین را تشکیل می‌دهند. همچنین بخش مهم و بزرگی از هولدرهای بلند مدت بیت کوین نیز هستند. داده‌ها بیانگر آن است که در یک بازار نزولی طولانی مدت، این هولدرهای قدیمی باید زیان و ریزش قیمت بیشتری را از سمت بیت کوین تجربه کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان