کلاهبرداران پروژه پانزی اوپن سویل دستگیر شدند

خانهاخبارکلاهبرداران پروژه پانزی...

آنچه می‌خوانید...

اعضای شرکت هرمی اوپن سویل دستگیر شدند. این شرکت هرمی درواقع یک طرح پانزی است که با فریب سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های کاربران، آنها را فریب داده و دارایی‌هایشان را به سرقت می‌برد. بر اساس آخرین بررسی‌ها این پروژه کلاهبرداری که در فضای ارزهای دیجیتال و در قالب ارز تتر سرمایه کاربران را جذب می‌کند، اکنون 3 هزار نفر شاکی دارد.

شرکت‌های هرمی این روزها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. این شرکت با وعده پرداخت سود، افراد را به سرمایه‌گذاری دعوت می‌کرد. در حالی که گردانندگان این شرکت پول آنها را به افراد قبلی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند پرداخت می‌کنند و نفر سوم فکر می‌کند که سود دریافت می‌کند. 

دستگیری اعضای شرکت هرمی اوپن سویل

این نوع شرکت‌ها ممکن است مدتی به افراد به شیوه فوق سود پرداخت کنند ولی پس از آنکه اعتماد آنها به این سیستم زیاد شد، همه راه‌های ارتباطی را قطع می‌کنند. این شیوه کلاهبرداری به پانزی معروف است. 

طبق صحبتی که پلیس فتا با گردانندگان شرکت اوپن سویل داشت، متوجه شد که این افراد در ابتدا از سرمایه‌گذاران بودند و بعد تبدیل به سرشبکه شده‌اند. 

یکی از افرادی که سایت این شرکت را برای اولین بار وارد ایران کرده می‌گوید که این سایت را از طریق شخص دیگری و در خارج از کشور، در ایران منتشر کرده است. 

طبق گفته پلیس فتا، مالباختگان پروژه هرمی اوپن سویل بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان ضرر کردند. این نهاد قانونی همچنین اضافه کرد که تا الان نزدیک به ۵۰۰ نفر از شاکیان سایت اوپن سویل شناسایی شدند. طبق بررسی‌هایی که بر روی سایت انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر ۳ هزار نفر شاکی از این پروژه وجود داشته باشد. 

مالباختگانی که پلتفرم اوپن سویل از آنها کلاهبرداری کرده می‌توانند به دادسرای ناحیه ۳۱ در استان تهران مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. 

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

  1. باسلام لطفاسرگردگان وعاملان کلاهبردای شرکت هرمی ماینینگ که منجربه ضررمالبخاتگان زیادی گردیده دستگیرکنید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان