دو کلاهبردار ارزهای دیجیتال در زنجان و یزد دستگیر شدند

خانهاخباردو کلاهبردار ارزهای...

آنچه می‌خوانید...

رییس پلیس فتای استان یزد و رییس پلیس آگاهی استان زنجان از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار ارزهای دیجیتال در استان‌های یزد و زنجان که در پوشش سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و دریافت سود کلان به روش پانزی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، خبر دادند.

دستگیری دو کلاهبردار ارز دیجیتال در زنجان و یزد

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اشاره به دستگیری این کلاهبردار ارزهای دیجیتال اعلام کرد:

با مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس‌ فتا مبنی بر سرقت موجودی کیف پول الکترونیکی آن‌ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. شاکیان در اظهارات خود عنوان کردند که مدتی قبل به‌ قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود اقدام به خرید ارز دیجیتال نموده بودند، ولی پس از مدتی متوجه ‏به سرقت رفتن موجودی حسابشان شدند.‏

- Advertisement -

وی تاکید کرد:

با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات فنی و بررسی‌های اولیه، مستندات دیجیتالی ارائه شده و با انجام اقدامات تخصصی، فرد مورد نظر شناسایی شد.

بنا به اعلام رییس پلیس فتای استان یزد، با اقدامات صورت گرفته توسط پلیس فتا، محل اختفای متهم که در یکی از استان‌های شمال کشور بود، شناسایی شده و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال گردید.

سرهنگ ابوطالبی ضمن اعلام این خبر خطاب به شهروندان تاکید کرد:

شهروندان از تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه‌های استخراج، اجتناب نمایند.

وی همچنان از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفندهای کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تماس 096380 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

گفتنی است امروز در خبری دیگر، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری فردی خبر داد که با خرید ارزهای دیجیتال، به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش تسنیم، محمدعلی آدینه‌لو بیان کرد:

در پی شکایت 20 نفر از شهروندان مبنی بر سرمایه‌گذاری در واحد ارزهای دیجیتال که منجر به کلاهبرداری 300 میلیاردی از آنان شده بود، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و مأموران با انجام اقدامات تخصصی، عامل این کلاهبرداری را که از مال‌باختگان 300 میلیارد ریال پول اخذ کرده بود، شناسایی و با دستور قضایی دستگیر کردند.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان زنجان، این متهم پس از مواجهه با دلایل و مستندات موجود، به جرم انتسابی اعتراف و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد با تبلیغ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اقدام به کلاهبرداری از مال‌باختگان می‌کرده است. در همین رابطه، متهم با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

پیش از این رییس پلیس فتای کل کشور از شهروندان خواسته بود نسبت به لینک‌های ناشناسی که در روزهای پنجشنبه و جمعه برایشان ارسال می‌شود، محتاط بوده و حتی‌الامکان روی این لینک‌ها کلیک نکنند تا طعمه کلاهبردای‌های ارز دیجیتال و اینترنتی نشوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان