یک کلاهبردار حوزه رمزارز در اصفهان دستگیر شد

خانهاخباریک کلاهبردار حوزه...

آنچه می‌خوانید...

یک کلاهبردار رمزارزی در اصفهان که با هدف کسب سود حاصل از ارزهای دیجیتال از حساب بانکی دیگران سوء استفاده می‌کرد، توسط پلیس فتای این استان دستگیر شد.

به گزارش فارس، سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای این استان در خصوص کلاهبردار رمزارزی در اصفهان بیان کرد:

در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجوه نقدی توسط فردی به حساب وی و سپس خرید ارزهای دیجیتا‌ل که موجب مسدودی حساب وی و الزام به جبران خسارت مالباختگان شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

- Advertisement -

وی افزود:

در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد شاکی مدتی قبل با هدف استخدام با فردی در تلگرام آشنا شده که با جلب اعتماد از وی درخواست می‌شود پس از دریافت وجه نقد از طریق حساب بانکی خود، اقدام به خرید ارز دیجیتال کند و به صورت درصدی پورسانت خود را دریافت کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت کرده تا ردی از خود به جا نگذارد و از حساب شاکی به عنوان مقصد برداشت‌های غیرمجاز استفاده و آن‌ها را به ارز دیجیتال تبدیل کرده است، ادامه داد:

با انجام اقدامات هوشمندانه مأموران پلیس فتا، یک متهم در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد:

مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوء استفاده از حساب آنان به عنوان حساب واسط، بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، شهروندان تحت هیچ شرایطی نباید حساب و کارت ب انکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در خریدها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوء استفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد:

مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام شود بر عهده دارنده حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی و انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.

گفتنی است کلاهبرداری به بهانه کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال، به روش موردعلاقه و محبوب کلاهبرداران تبدیل شده و آن‌ها با توجه به بی‌اطلاعی بسیاری از شهروندان، نسبت به اغفال آن‌ها با این بهانه اقدام می‌کنند. در همین رابطه، اخیرا رییس پلیس فتای خراسان رضوی از کشف یک کلاهبرداری 9 هزار میلیاردی به بهانه کسب سود ارزهای دیجیتال خبر داده بود. همچنین کلاهبرداری که با وعده پرداخت سود در ارزهای دیجیتال، در شهر بندرعباس پولشویی می‌کرد و از این راه ۱۰۰ میلیون تومان به دست آورده بود، با رصد کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان