بلومبرگ: کمیسیون بورس آمریکا در حال بررسی وضعیت قانونی بایننس کوین است

خانهاخباربلومبرگ: کمیسیون بورس...

آنچه می‌خوانید...

بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال بررسی وضعیت قانونی بایننس کوین است. بر اساس این گزارش، SEC در حال بررسی است تا ببیند آیا بایننس پنج سال پیش هنگام عرضه توکن بایننس کوین (BNB) در زمان عرضه اولیه کوین (ICO)، قوانین اوراق بهادار را زیر سوال گذاشته و یا همه چیز به خوبی پیش رفته است.

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و BNB نیز پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار محسوب می‌شود.

عرضه اولیه بایننس کوین در جولای سال 2017 و در زمان رونق ICO ها انجام شد و صرافی بایننس، تنها چند روز پس از آن افتتاح شد. به گزارش بلومبرگ و به نقل از افراد آگاه، حداقل یک نفر از شهروندان آمریکایی در آن زمان، در عرضه اولیه بایننس کوین شرکت کرده و همین، اختیار بررسی پروژه را برای کمیسیون بورس فراهم می‌کند. کمیسیون بورس مدعی است بیشتر ارزهای دیجیتال در زمینه اوراق بهادار قرار می‌گیرند و پرونده‌های مختلفی علیه تعدادی از ICO ها مطرح کرده است.

جالب است بدانید چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بایننس در پستی وبلاگی در سال 2020 از تغییر در وایت پیپر بایننس کوین خبر داد. وی در آن زمان خاطرنشان کرد وایت پیپر را تغییر داده است چراکه پتانسیل اینکه BNB با اوراق بهادار اشتباه گرفته شود در بعضی مناطق وجود دارد. کمی بعد در همان سال، شعبه آمریکایی بایننس راه‌اندازی شد.

علاوه بر گزارش بلومبرگ، روز گذشته رویترز نیز گزارشی طولانی منتشر کرد و در آن مدعی شد بایننس ما بین سال‌های 2017 تا 2021، حداقل 2.35 میلیارد دلار از تراکنش‌های مرتبط با حملات هکری و فروش مواد مخدر را پردازش کرده و در آن زمان، سیاست احراز هویت مشتری و مبارزه با پولشویی ضعیفی داشته است.

در این گزارش، رویترز به نقش بایننس در تسهیل شدن پولشویی مربوط به هک اتربیس (Eterbase) توسط گروه هکری لازاروس کره شمالی و ارتباط این صرافی با کارتل مواد مخدر روسی زبان هایدرا اشاره کرده است.

یکی از سخنگویان بایننس در واکنش به این گزارش، یافته‌های رویترز را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد گزارش مذکور نادرست است و از اطلاعات قدیمی سال 2019 و ادعاهای تاییدنشده اشخاص مختلف استفاده کرده است.

در حال حاضر، چندین آژانس فدرال مختلف از جمله فدرال رزرو در حال بررسی دقیق صرافی بایننس هستند. کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نیز سال گذشته تحقیقات خود در رابطه با شیوه‌های معاملاتی بایننس را آغاز کرد.

نظر شما در رابطه با آغاز تحقیقات کمیسیون بورس آمریکا در رابطه با وضعیت قانونی بایننس کوین چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان