کمیسیون بورس آمریکا به 9 ارز دیجیتال برچسب اوراق بهادار بودن زد

خانهاخبارکمیسیون بورس آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تازگی لیستی از 9 ارز دیجیتال را منتشر کرده و به آنها برچسب اوراق بهادار بودن زده است. این لیست و اعلامیه آن در رابطه با شکایت این نهاد و دستگیری کارمند سابق کوین بیس و دو فرد دیگری است که در فساد مالی از طریق این توکن ها نقش داشته‌اند. این ارزهای دیجیتال شامل ،AMP ،RLY ،DDX ،XYO RGT ،LCX ،POWR ،DFX، و KROM می‌شوند و هر یک از آنها ارتباطی با افراد ذکر شده در معاملات داخلی و کسب سود از این طریق داشته‌اند.

کمیسیون بورس آمریکا در شکایت خود علیه این افراد گفت که پیام این نهاد واضح است، فساد، فساد است و مهم نیست که در بلاک چین باشد و یا در وال استریت صورت گرفته باشد. این اقدام کمیسیون بورس، یکی از چند نمونه ای است که این نهاد در چند سال اخیر برخی از ارزهای دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار شناسایی و نام گذاری کرده است.

- Advertisement -

در ابتدا، جی کلیتون، رئیس سابق این نهاد گفته بود که بیت کوین اوراق بهادار نیست. کمی بعد از آن، ویلیام هینمن، مدیر همکاری های مالی این نهاد گفت که اتریوم نیز شرایط لازم برای قرار گیری در دسته اوراق بهادار را ندارد. با این حال گری گنسلر، رئیس کنونی این نهاد، چند وقت پیش در مصاحبه ای گفت که تنها ارز دیجیتالی که از نظر وی اوراق بهادار نیست بیت کوین است. شکایت روز گذشته کمیسیون بورس به نظر حاوی این پیام است که SEC بیشتر ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار می‌داند.

گوربیر گریوال، مدیر بخش اجرایی کمیسیون بورس در این باره گفت:

«ما نگران برچسب ها نیستیم و بیشتر به واقعیت های اقتصادی یک دارایی و محصول اهمیت می‌دهیم. در مورد، پرونده کنونی این حقایق تایید می‌کنند که تعدادی از ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و در معاملات داخلی مدعی علیه های این شکایت نقش داشته‌اند. خیال سرمایه گذاران راحت باشد چرا که ما به تلاش خود برای ایجادی محیطی امن ادامه خواهیم داد.»

دیدگاه متفاوت کوین بیس با کمیسیون بورس

قبل از آنکه کمیسیون بورس شکایت خود را اعلام کند، کوین بیس یک پست وبلاگی منتشر کرد و بعدا نیز اعلام کرد که این پست بدون اطلاع داشتن از شکایت SEC بوده است. در این پست، فریار شیرزاد، رئیس سیاست های شرکت کوین بیس گفت که قوانین در آمریکا همگام و همراه با دنیای دیجیتال نیست و چنین چیزی نیاز به درست شدن دارد.

مطلب مفید: آیا به زودی بلاکچین غیرسازگار با EVM از بلاک چین سازگار با EVM پیشی خواهد گرفت؟

شیرزاد در ادامه افزود:

«دارایی های دیجیتالی که اوراق بهادار هستند باید قوانین مختص به خود داشته باشند تا استفاده از آنها کارآمدی بیشتری داشته باشد و سرمایه گذاران نیز به صورت امن و با خیال راحت از آنها بهره ببرند. دارایی های دیجیتالی نیز که اورق بهادار نیستند باید خارج از چارچوب این قوانین باشند. هر چیزی به جز این، تاثیرات مخربی بر نوآوری در تکنولوژی و همچنین مصرف کنندگان خواهد داشت.»

کوین بیس به تازگی دادخواستی را برای کمیسیون بورس ارسال کرده و خواستار توسعه قوانینی مشخص برای دارایی های دیجیتالی شده که این نهاد اوراق بهادار برچسب گذاری کرده است. کوین بیس در این رابطه می‌گوید که تعیین چنین قوانین فراگیری نیازمند بررسی کاربرد و تفاوت های ارزهای دیجیتال با اوراق بهادار سنتی است. بدین ترتیب SEC باید قوانینی را ایجاد کند که واقعا به حمایت و حفاظت از سرمایه گذاران می‌پردازند.

در ادامه نیز کوین بیس گفت که اگر کمیسیون بورس به پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال همراه با قانون گذاری منطقی کمک کند، سود آن را آمریکا خواهد دید. اما اگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم و کمیسیون بورس تنها در جنگ و مخالفت با این حوزه باشد، دیگر کشورها از آن سود خواهند برد و آمریکا دیگر توان رسیدن به آنها را نخواهد داشت.

در پاسخ به شکایت و اتهامات وارد شده از سمت کمیسیون بورس، پائول گریوال، مدیر حقوقی کوین بیس اعلام کرد که 7 عدد از این 9 توکن که در صرافی کوین بیس نیز لیست شده‌اند، اوراق بهادار نیستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان