جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پس از انتخابات میان دوره از سمت خود کناره گیری خواهد کرد

خانهاخبارجنت یلن، وزیر...

آنچه می‌خوانید...

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا قصد دارد پس از پایان میان دوره، دولت بایدن را ترک و از مقام خود کناره گیری کند. رسانه خبری اکسیوس در گزارشی مدعی شده است که خروج یلن از وزارت خزانه داری آمریکا می‌تواند در تیم اقتصادی رئیس جمهوری این کشور تغییرات زیادی ایجاد کند. آمریکا در حال حاضر یک بحران اقتصادی بسیار بزرگ را پشت سر می‌گذارد و فعالان بازار تاکنون بارهای یلن را به دلیل ست کم گرفتن اوضاع مالی آمریکا مورد انتقاد قرار داده‌اند.

کناره گیری جنت یلن از مقام خود پس از اتمام میان دوره هنوز قطعی نیست. هر نامزد جدیدی برای قرار گرفتن در کابینه بایدن نیز باید توسط مجلس سنا مورد تایید قرار گیرد.

انتخابات میان دوره مشخص خواهد کرد که بعد از 8 نوامبر چه حزبی کنترل نهاد قانونگذاری کشور را بر عهده خواهد گرفت. اگر جمهوری خواهان کنترل مجلس را برعهده بگیرند، ممکن است شاهد مختل شدن برنامه دولت برای تغییرات باشیم. گفتنی است که بنابر داده ها، حزب دموکراتیک فعلا برتری را در اختیار دارند.

تاثیر جنت یلن بر ارزهای دیجیتال

وزارت خزانه داری یکی از نهادهای مهم در رابطه با پذیرش ارزهای دیجیتال در خاک آمریکا است. دفتر کنترل دارایی های خارجی، یکی از شاخه های وزارت خزانه داری اخیرا میکسر تورنادو کش را تحریم کرد. گفتنی است که این نهاد قانون گذار به دلیل فعالیت های پولشویی و مجرمانه صورت گرفته در این میکسر چنین اقدامی را انجام داد.

مطلب مفید: آموزش مینت NFT سولانا از طریق متاپلکس (Metaplex)

یلن در طول خدمت خود اظهارنظرهایی ضد دارایی های دیجیتال نیز داشته است. وی در گذشته اشاره کرده بود که مردم نباید از بیت کوین به عنوان پس انداز بازنشستگی خود استفاده کنند. در یک سخنرانی دیگر نیز وی به ریسک های مربوط به تکنولوژی حوزه ارزهای دیجیتال اشاره کرده بود. در زمان زمستان رمز ارزها نیز یلن به اهمیت قانون گذاری این حوزه اشاره کرد.

گفتنی است که جنت یلن در اقتصاد کلان آمریکا نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. در اظهار نظری تازه، وی اشاره داشت که رفتار عجیب و نامنظمی در بازار نمی‌بیند. فعالان بازار نسبت به این صحبت  خوشحال نشدند چرا که بر اساس داده های بسیاری، اقتصاد آمریکا با تهدید تورم و رکود مواجه است.

چه کسی جایگزین او خواهد شد؟

بر اساس گزارش اکسیوس، جینا رایموندو، وزیر بازرگانی و لائل براینارد، نایب رئیس فدرال رزرو از محتمل ترین گزینه های جانشینی جنت یلن هستند. با این وجود مشخص نیست که انتخاب هر یک از این نامزدها بتواند کمکی به جامعه و بازار ارزهای دیجیتال بکند یا خیر.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان