متهمان کودک‌ربایی ۱۰ میلیاردی به بهانه ضرر در بازار رمزارز دستگیر شدند

خانهاخبارمتهمان کودک‌ربایی ۱۰...

آنچه می‌خوانید...

متهمانی که به بهانه ضرر در بازار رمزارزها به کودک‌ربایی ۱۰ میلیاردی روی آورده و به دنبال اخاذی از خانواده آن کودک بودند، دستگیر شدند.

همشهری آنلاین این کودک‌ربایی ۱۰ میلیاردی را چنین شرح داده است:

- Advertisement -

پدر و مادر مجتبی، پسربچه ۱۰ ساله‌ای که از ۱۰ روز پیش در پایتخت ربوده شده بود، در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران نشسته‌اند و نگرانی در چهره‌شان موج می‌زند. تصور می‌کنند که قرار است رییس پلیس تهران درباره آخرین تحقیقات و اطلاعات به دست آمده از پسرشان با آن‌ها صحبت کند، اما در این هنگام درِ اتاق سردار حسین رحیمی باز می‌شود و مجتبی درست مقابل پدر و مادرش، در چارچوب در ظاهر می‌شود. پدر و مادر برای لحظاتی شوکه شده‌اند و با دیدن پسرشان که صحیح و سالم در چند قدمی آن‌ها ایستاده، گریه‌کنان از روی صندلی بلند می‌شوند، به سوی او می‌دوند و کودکشان را پس از گذشت ۱۰ روز از آدم‌ربایی در آغوش می‌گیرند.

این چکیده اتفاقی است که شامگاه پنجشنبه در مقر فرماندهی انتظامی تهران اتفاق افتاد و اشک شوق به چشمان همه افرادی نشاند که شاهد آن بودند.

مجتبی که ۱۰ سال بیشتر ندارد، ظهر دوشنبه، بیست و پنجم مهرماه برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد و این آخرین باری بود که پدر و مادرش او را می‌دیدند. او از آن پس به طرز عجیبی ناپدید شد تا اینکه چند ساعت بعد و از طریق یک تماس تلفنی معلوم شد که توسط آدم‌ربایان گروگان گرفته شده است. آدم‌ربایان در تماس با خانواده مجتبی، آن‌ها را تهدید کردند که اگر ۱۰ میلیارد تومان پول نقد به آن‌ها پرداخت نشود، پسرشان را هرگز نخواهند دید.

شرح کودک‌ربایی ۱۰ میلیاردی

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت، شامگاه پنجشنبه درباره جزئیات این گروگان‌گیری گفت:

حدود ۱۰ روز قبل بود که همکارانم در جریان ربودن یک پسربچه ۱۰ ساله در منطقه دولت‌آباد شهر ری قرار گرفتند. از همان زمان تیم ویژه‌ای تحقیقات روی این پرونده را شروع کردند و بررسی‌ها حکایت از این داشت که مجتبی در راه رفتن به مدرسه توسط گروگان‌گیران ربوده شده است. تحقیقات همکارانم در حوزه پلیس آگاهی پایتخت نشان می‌داد که آدم‌ربایان آن روز با قرار گرفتن در مسیر این پسربچه، وی را ربوده و پس از آن او را به استان قم منتقل کرده‌اند.

وی ادامه داد:

آدم‌ربایان در ابتدا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از خانواده پسربچه در ازای آزادی او درخواست کرده بودند که با آموزش‌هایی که مأموران پلیس آگاهی به خانواده این کودک دادند، تلاش کردیم سرنخ‌هایی در این پرونده پیدا کنیم. سرانجام تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران نتیجه داد و مخفیگاه آدم‌ربایان پس از گذشت ۱۰ روز شناسایی شد.

به گفته سردار رحیمی، به محض شناسایی محل اختفای متهمان، ۴ تیم عملیاتی ویژه با دریافت نیابت قضایی راهی استان قم شدند و وقتی از حضور گروگان در این محل اطمینان یافتند، در یک عملیات ضربتی وارد آنجا شده و ۲ گروگانگیر را دستگیر و گروگان ۱۰ ساله را آزاد کردند.

کودک‌ربایی برای دریافت بیت‌کوین

پدر مجتبی درباره روز ربوده شدن پسرش و تماس آدم‌ربایان با آن‌ها و درخواست مبنی بر پرداخت این رقم با بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال گفت:

بعد از گذشت ۲۴ ساعت از دزدیده شدن مجتبی، آدم‌ربایان با ما تماس گرفته و درخواست ۱۰ میلیارد تومان پول کردند. وضع مالی من بد نیست اما رقمی که آدم‌ربایان تعیین کرده بودند کم نبود. آن‌ها در تماس‌های بعدی درخواست ۴ میلیارد تومان کردند و در نهایت نیز خواستند که آن را به‌صورت بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال پرداخت کنیم.

انگیزه؛ بدهی ۱۴ میلیاردی

طراح نقشه کودک‌ربایی، مردی جوان است که با یکی از اقوام پدر مجتبی دوست بوده است. او خبر داشت که پدر مجتبی وضع مالی خوبی دارد و برای همین پسر وی را به‌عنوان گروگان انتخاب کرده بود.

او با اشاره به اینکه چه شد که مجتبی را دزدید، توضیح داد:

من و همدستم بهروز نزدیک به ۱۴ میلیاردتومان بدهی بالا آورده بودیم و برای جبران آن این نقشه را کشیدیم. یک سالی می‌شد که در بورس فارکس و کریپتو کار می‌کردیم. از مردم پول می‌گرفتیم تا به آن‌ها سود بدهیم و خودمان هم سود کنیم. از فامیل گرفته تا دوست و آشنا. از هر کس بالای ۱۰۰ میلیون پول گرفتیم، به این امید که سود این سهام چند برابر می‌شود و زندگی‌مان تکان می‌خورد. اما بدجوری ضرر کردیم. مثلا یک شب خوابیدیم و صبحش که بیدار شدیم، فهمیدیم قیمت سهامی که خریده‌ایم به شدت افت کرده و ۶ میلیارد تومان ضرر کرده‌ایم. در مجموع با معاملاتی که انجام دادیم، نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان ضرر کردیم. از سوی دیگر مردم هم پول‌هایشان را می‌خواستند. برای همین نقشه آدم‌ربایی کشیدیم.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد با شدت گرفتن نابسامانی‌های اقتصادی و در کنار آن نزولی شدن چندباره بازار رمزارزها، بسیاری از کسانی که از این راه کسب درآمد و سود داشتند، متحمل ضرر شده و عده‌ای هم بخش عمده سرمایه زندگی‌شان را از دست داده‌اند. از این رو بازار رمزارزها هم چون هر بازار دیگری، برای ورود و فعالیت در آن نیاز به دانش قبلی دارد و نمی‌توان یک شبه از آن انتظار کسب سود داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان