کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست ؟ آیا ریسک زیادی دارد ؟

آنچه می‌خوانید...

کپی تریدینگ چیست ؟ حرکت‌های صعودی و بزرگ در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معروف، همیشه به بخشی از اخبار و جنجال رسانه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود. این اخبار موجب جلب توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بالقوه‌ای می‌شود که نمی‌خواهند پتانسیل و موقعیت‌های کسب سود را از دست بدهند.

Copy Trading ارز دیجیتال تکنیکی است که بر دانش معامله‌گران باتجربه اتکا دارد. این نوع از تجارت به یک ویژگی محبوب در بین سرمایه‌گذاران تازه‌کار و معامله‌گران کم‌تجربه‌تر تبدیل شده است. یعنی افرادی که ترجیح می‌دهند استراتژی معاملاتی خود را به شکل «بخر و فراموش کن» تنظیم کنند.

اما Copy Trading با ابزارهایی نظیر صبر، نقدینگی بالا و سپردن دارایی‌های خود به روش یک سرمایه‌گذار شخص ثالث نیاز دارد. پس چه چیز این تجارت مثبت است؟ آیا ارزش خطر کردن را دارد؟ آیا کپی تریدینگ نسبت به زمانی که سرمایه خود را به‌تنهایی مدیریت کنید، سود بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد؟ راهنمای Copy Trading ما تمامی این سؤالات را بررسی خواهد کرد.

بیایید با بحث درباره چیستی کپی تریدینگ شروع کنیم. فقط به یاد داشته باشید که اطلاعات این مقاله از فکت کوینز به عنوان توصیه به سرمایه‌گذاری نیست. درنهایت خود معامله‌گران Copy Trading هستند که درباره انجام معامله تصمیم‌گیری می‌کنند.

Copy Trading رمز ارزها مفهومی ساده از کپی کردن روش خرید و فروش یک معامله‌گر دیگر است. شما در این روش با نظارت بر فعالیت یک معامله‌گر یا معامله‌گران خاص، معاملات خود را مشابه با آن‌ها انجام می‌دهید. این روش بسیار ارزان‌تر از استخدام خدمات حرفه‌ای برای راهنمایی و توصیه درباره انجام معاملات است. زیرا شما اساساً تصمیمات تجاری ثبت‌نشده یک فرد دیگر را کپی می‌کنید. اما Copy Trading باز هم خطراتی را به همراه خواهد داشت و مصونیت ایجاد نمی‌کند.

Copy Trading ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ
Copy Trading ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ برای هر تازه‌وارد بازار که زمان انجام تحقیق و تجزیه و تحلیل کامل برای هر پروژه را ندارد، گزینه مناسبی است. البته برخی از معامله‌گران باتجربه نیز ممکن است در صورت کمبود زمان به روش کپی تریدینگ ارز دیجیتال روی آورند. این سبک معاملاتی بدون نیاز به مطالعه مداوم بازار می‌تواند برای برخی افراد بسیار سودآور باشد.

کپی تریدینگ ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

چون کپی تریدینگ اساساً روش معاملاتی یک معامله‌گر دیگر را تکرار می‌کند، از نحوه عملکرد نسبتاً ساده‌ای برخوردار است. بااین‌حال، مکانیک‌های عمل می‌توانند بسته به پلتفرم‌ها و استراتژی‌های فردی مورد استفاده متفاوت باشند. به صورت کلی، سیستم معاملاتی با روش Copy Trading به 3 مرحله اصلی زیر قابل تقسیم خواهد بود.

یافتن یک پلتفرم مناسب

بسیاری از پلتفرم‌های مبادله ارزهای دیجیتال دارای ربات‌های معاملاتی خودکار هستند. این ربات‌ها ممکن است برای معامله‌گران جدید و بدون تجربه لازم برای انجام معاملات شخصی، ایده‌آل باشند. درعین‌حال رویکرد نیمه‌خودکار هم وجود دارد که بهترین ویژگی هر دو روش (معامله شخصی و رباتیک) را در اختیار شما قرار می‌دهد. ربات‌های معاملاتی کریپتو در تجارت کاملاً خودکار، یک ابزار ضروری برای رسیدن به موفقیت هستند.

شما برای اتخاذ رویکردی عملی‌تر باید یک پلتفرم Copy Trading ارز دیجیتال تخصصی را انتخاب کنید. این پلتفرم‌ها با ارائه سیگنال‌های تجاری و مجموعه‌ای از داده‌های مفید در تصمیم‌گیری آگاهانه شما مؤثر هستند. شما در ازای پرداخت هزینه، به اطلاعات و استراتژی‌های معامله‌گران خبره برای شناخت نحوه انجام تجارت آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

ربات معاملاتی کریپتو ابزار خودکار یک پلتفرم معاملاتی است که می‌تواند معاملات را از طرف سرمایه‌گذار انجام دهد. یک ربات معاملاتی زمانی معامله می‌کند که شرایط خاص تعریف شده توسط سرمایه‌گذار برآورده شده باشد. یک ربات معامله‌گر برای سرمایه‌گذاری از الگوریتم‌های هوشمند، قیمت‌های فعلی، نوسانات و شرایط کلی بازار استفاده می‌کند.

انتخاب معامله‌گران برای Copy Trading

در مرحله دوم باید معامله‌گرانی را انتخاب کنید که قصد کپی کردن روش تجارت آن‌ها را دارید. در اینجا باید تعیین کنید که کدام معامله‌گران می‌توانند اهداف و معیارهای کلیدی شما برای تصمیم‌گیری را برآورده کنند. درعین‌حال می‌توانید ترکیبی از روش چندین معامله‌گر با استراتژی‌های معاملاتی مختلف را سرلوحه کار خود قرار دهید. در ادامه مقاله با جزئیات بیشتری درباره نحوه انتخاب یک معامله‌گر برای کپی تریدینگ ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

تعیین بودجه سرمایه‌گذاری

درنهایت این شما هستید که میزان سرمایه‌گذاری خودتان در ارزهای دیجیتال را تعیین خواهید کرد. یک استراتژی معقول و منطقی این است که به کپی کردن روش چندین معامله‌گر حرفه‌ای بپردازید. سپس سرمایه‌گذاری خود را در هر یک از دارایی‌های انتخابی آن‌ها تقسیم کنید. تنوع می‌تواند مانند هر شکل دیگری از تجارت به محافظت از سرمایه اولیه شما کمک زیادی کند. به‌این‌ترتیب، می‌توانید به یک تصویر کلی از میزان سود و زیان و تبحر هر یک از معامله‌گران دست یابید و بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

همچنین قبل از انتخاب یک کیف پول رمزنگاری برای انجام Copy Trading ارز دیجیتال باید تحقیقات کافی انجام دهید. انتخاب بین کیف پول‌های فعلی بازار کریپتو به عواملی نظیر حجم خرید و فروش در آن پلتفرم وابسته است. درعین‌حال بهره‌مندی یک کیف پول الکترونیکی از صرافی خاص خود امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.

آیا برای سرمایه‌گذاری در کریپتو زمان خوبی است؟

بیت کوین در ژوئن 2022 به پایین‌ترین موقعیت قیمتی خود نسبت به دسامبر سال 2020 سقوط کرد. این سقوط قیمت تردیدهایی را درباره سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. البته برخی از معامله‌گران نیز موقعیت را برای خرید کاهشی مناسب می‌دانند و به حرکت‌های بزرگ قیمت‌ها در آینده فکر می‌کنند. خرید کاهشی روشی برای معامله ارز دیجیتال است که پس از افت قابل توجه یک کوین برای کسب سود در هنگام افزایش مجدد قیمت آن رخ می‌دهد.

این استراتژی لزوماً یک روش بی‌خطر نیست، زیرا بازارهای کریپتو دائماً بی‌ثبات و در نوسان هستند. ارزهای دیجیتال گهگاه بدون در نظر گرفتن روند صعودی یا نزولی بازار به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کنند. به‌هرحال انتظار می‌رود که بازار کریپتو به سطوح قیمتی قبلی خود بازگردد، اما این یک نتیجه‌گیری قطعی نیست. یک معامله‌گر بلندمدت معمولاً تحت تأثیر حرکات قابل توجه اما مقطعی بازار قرار نمی‌گیرد. روش Copy Trading ارز دیجیتال بیشتر به طرح تجاری معامله‌گران بلندمدت تکیه دارد و رویدادهای مقطعی را نادیده می‌گیرد.

انتخاب معامله‌گران مناسب

انتخاب معامله‌گر یا معامله‌گران نادرست برای Copy Trading می‌تواند به از دست رفتن سریع سرمایه‌گذاری شما منجر شود. بنابراین انجام تحقیقات کامل برای ایجاد یک استراتژی متناسب با بودجه و اهداف شما ضروری به نظر می‌رسد. توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب معامله‌گران، معیارهای زیر را به کار گیرید.

  • تجربه و سابقه معامله‌گر: آیا معامله‌گر انتخابی شما از تجربه کافی برخوردار است؟ شما باید معیارهایی نظیر بازگشت سرمایه، سود و زیان، سطح ریسک، مشخصات و سوابق یک معامله‌گر را ارزیابی کنید. کارنامه معامله‌گران موفق مطمئناً بی‌نقص نیست اما فاجعه‌بار هم نخواهد بود.
  • بررسی پرتفوی معامله‌گر: سبد سهام معامله‌گر مورد نظر چگونه ساختار یافته است و از تنوع کافی برخوردار است؟. آیا این معامله‌گر از استراتژی بلندمدت برای معاملات خود استفاده می‌کند؟ معامله‌گری که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد می‌گذارد، معمولاً تکیه‌گاه مناسبی نخواهد بود.
  • فعالیت مجازی معامله‌گر: آیا معامله‌گر در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های معاملاتی فعالیت دارد؟ اگر می‌خواهید معامله‌گر مناسبی برای Copy Trading ارز دیجیتال پیدا کنید، بررسی ارتباطات وی کلیدی خواهد بود. زیرا به درک استدلال او برای انجام هر معامله‌ای خواهد انجامید. تعداد فالوئرهایی که یک معامله‌گر دارد، نشانه میزان موفقیت اوست. هر چقدر که یک معامله‌گر سودآورتر باشد، احتمالاً دنبال کنندگان بیشتری هم دارد.

آیا کپی تریدینگ ارز دیجیتال خطرناک است؟

کپی تریدینگ به‌طورمعمول خطرات بیشتر یا کمتری نسبت به اشکال دیگر تجارت ارزهای دیجیتال در پی ندارد. البته به یاد داشته باشید که حتی بهترین معامله‌گران کریپتو نیز در بازارهای نزولی ضرر خواهند کرد. علاوه بر این، تمایز بین یک معامله‌گر با دانش خوب و فرد دارای طلسم خوش‌شانسی می‌تواند کمی دشوار باشد.

همچنین شایان‌ذکر است که انجام Copy Trading معمولاً رایگان نخواهد بود. زیرا معامله‌گران معمولاً هزینه صدور مجوز دسترسی شما به این اطلاعات ارزشمند را از پلتفرم‌ها دریافت می‌کنند. اکثر پلتفرم‌ها نیز این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار شما نخواهند گذاشت. به‌این‌ترتیب، اگر معامله‌گر اشتباهی را انتخاب کنید، ممکن است هزینه دستیابی به اطلاعات زیان‌آور را پرداخت کرده باشید.

مزایا و معایب Copy Trading

این مقاله را با فهرست مختصری از مزایا و معایب Copy Trading به پایان خواهیم رساند. این خلاصه مطالب می‌تواند به درک کلی شما از مطالب این نوشته کمک زیادی کند.

   مزایا و معایب کپی تریدینگ
مزایا و معایب Copy Trading

مزایا

  • کپی تریدینگ برای مبتدیان عالی است. زیرا با دنبال کردن معامله‌گران متخصص و کپی کردن کارهایی که انجام می‌دهند، می‌توانید به شناختی آرام و مؤثر از نحوه عمل بازار کریپتو دست پیدا کنید.
  • انجام معامله خودکار به تلاش بسیار کمی نیاز دارد و ربات‌های تجارت کریپتو می‌توانند کار را برای شما انجام دهند.
  • هیچ فشاری برای ادامه کپی کردن روش یک معامله‌گر خاص وجود ندارد. اگر یکی از آن‌ها جواب نداد، می‌توانید روش شخص دیگری را امتحان کنید.

معایب

  • Copy Trading ارز دیجیتال همیشه یک عنصر ریسک را به همراه خواهد داشت. اما آیا اشکال دیگر معاملات ارزهای دیجیتال خالی از ریسک هستند؟
  • تحقیقات اولیه برای یافتن معامله‌گران خوب و متناسب با استراتژی شما می‌تواند کمی زمان‌بر و نیازمند وقت گذاشتن باشد.
  • گاهی اوقات تشخیص یک معامله‌گر موفق بلندمدت از کسی که موفقیت کوتاه‌مدتی را تجربه کرده است، کار دشواری خواهد بود.

جمع‌بندی Copy Trading

کپی تریدینگ ارز دیجیتال راهی خوب برای کسب تجربه و دانش دیگران و به‌کارگیری آن‌ها به شمار می‌رود. انسان در همه زمینه‌ها به مشورت و کسب آگاهی از تجربیات افراد موفق نیاز دارد که معامله هم یکی از آن‌هاست. اگر تازه شروع به تجارت ارز دیجیتال کرده‌اید و می‌خواهید استراتژی‌های معاملاتی را یاد بگیرید، این روش مخصوص شماست. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که یک پلتفرم Copy Trading و معامله‌گر مناسب انتخاب کنید.

استفاده از Copy Trading مناسب چه افرادیست ؟

Copy Trading برای مبتدیان عالی است. زیرا با دنبال کردن معامله‌گران متخصص و کپی کردن کارهایی که انجام می‌دهند، می‌توانند به شناختی آرام و مؤثر از نحوه عمل بازار کریپتو دست پیدا کنند.

آیا استفاده از Copy Trading ریسک دارد ؟

کلا حوزه ارزهای دیجیتال و فعالیت در ان همراه با ریسک است که استفاده از Copy Trading هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

برترین پلتفرم های Copy Trading کدامند ؟

Kryll, Pionex ,eToro, Shrimpy ,Binance, 3Commas, Coinmatics, CopyMe, Finestel ,Trade Mate و Tradelize از بهترین پلتفرم ها هستند.

1 نظر

  1. من از صرافی BingX استفاده می‌کنم و در مقایسه با چندتا دیگه از صرافی‌هایی که امتحان کردم خیلی بهتره
    نکته خوبش هم اینه که بعد از اینکه پوزیشن باز شد خیلی راحت میشه TP و SL توش تعیین کرد و با خیال راحت خوابید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان