کیف پول تلگرام چیست؟

خانهمقالاتکیف پول تلگرام...

آنچه می‌خوانید...

تلگرام امکان تازه‌ای را فراهم کرده که چشم‌انداز جذابی دارد. چه امکانی؟ کیف پول تلگرام راه‌اندازی شده است. حالا کاربران پرشمار این پیام‌رسان می‌توانند تانکوین (Toncoin) ارسال کنند. پای پرداخت هیچ کارمزدی هم به‌میان نیست. برای شروع کار باید بات کیف پول تلگرام را نصب کنید. این کیف به شما اجازه می‌دهد با کارت‌های بانکی‌تان اقدام به خرید رمزارز کنید، تراکنش انجام بدهید و رمزارز را به کیف پول‌های دیگر منتقل کنید. در این مقاله از فکت کوینز درباره کیف پول معروف تلگرام بیشتر خواهید خواند.

آشنایی با کیف پول تلگرام

کیف پول تلگرام

پیام‌رسان تلگرام بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. حالا این کاربران می‌توانند به تبادل رمزارز در بستری بسیار ساده مشغول شوند. امکان پرداخت مستقیم از طریق فضای چت تلگرام وجود دارد. در واقع، با سرویس پیام‌رسانی سریع و فوری می‌توان رمزارزها را جابه‌جا کرد.

توکنی که می‌توان با آن در بستر تلگرام تراکنش انجام داد، تانکوین یا با تلفظی دیگر تانکوین (Toncoin) است. هیچ کارمزدی هم برای تبادل توکن‌ها از کاربران دریافت نمی‌شود. با وجود این سرویس، دیگر نیازی به واردکردن آدرس‌های کیف پول طولانی و انتظارکشیدن برای تأیید عملیات نیست.

بنیاد TON و کیف پول تلگرامی

راه‌اندازی این کیف پول پروژه‌ای بود که تلگرام چندی پیش کلید زده بود اما کش‌وقوس‌هایی که در مسیر پیش‌برد پروژه رخ داد و مشکلاتی که این شرکت با ارگان‌هایی نظیر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا پیدا کرد، مانع از ادامه‌ آن شد.

بنیاد غیرانتقاعی TON بعد از تلگرام این پروژه را ادامه داد. بلاک‌چین تون از سوی همین بنیاد در حال توسعه است و برای پیش‌برد اهدافش سرمایه‌های خوبی جذب کرده است. اخبار حاکی از آن هستند که بودجه‌ای ۱ میلیارد دلاری برای پروژه کیف پول تلگرام جذب شده است.

فعالیت بنیاد مذکور در راستای همان طرح اولیه تلگرام برای راه‌اندازی بستری غیرمتمرکز بود. این پروژه اوپن نتورک (OPEN NETWORK) نام دارد و توکن آن هم به‌جای نام قبلی‌اش یعنی گرم (GRAM) تونکوین (TONCOIN) نام دارد.

بیشتر بخوانید: ارز تلگرام چیست؟ بررسی ارز دیجیتال گرام Gram

رقیب کیف پول تلگرام

تونکوین

رقبای تلگرام هم بیکار ننشسته‌اند. امکاناتی مشابه در توئیتر هم قابل‌دسترسی است. در واقع، این شبکه اجتماعی هم سرویس مشابهی را ارائه می‌کند. با توئیتر می‌توان پرداخت‌های بیت‌کوینی از این شبکه به شبکه لایتنینگ (Lightning) داشت. این قدم‌ها می‌توانند برای ترویج و توسعه پرداخت‌های رمزارزی در سراسر دنیا نقش مهمی ایفا کنند. چنین روندی مزایای فوق‌العاده‌ای دارد؛ به‌ویژه برای تراکنش‌های مالی بین‌المللی که با محدودیت‌های زمانی روبه‌رو هستند یا از نقطه‌نظر پرداخت کارمزد، معاملات پرهزینه‌ای هستند.

چشم‌انداز استفاده از کیف پول تلگرام

دست‌اندرکاران پروژه اوپن نتورک معتقدند که چشم‌انداز روشنی برای این کیف پول وجود دارد. در واقع، امکان توسعه پرداخت‌ برای خریدهای مختلف در فضای B2B و B2C را با وجود چنین کیف‌هایی برای کاربران محصولات و خدمات متنوع ممکن می‌دانند. کافی است که از طریق بات تلگرامی، اقدامی برای ارسال تونکوین‌ها یعنی توکن بومی این پروژه در همان بستر چت صورت بگیرد.

براساس گزارش وبسایت رسمی پروژه، پلتفرم تانکوین تاکنون بیش از ۵۲ میلیون تراکنش و بالغ بر ۴۸۶هزار کیف پول داشته است. توکن تونکوین هم در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر شد؛ یعنی زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا عرضه اولیه ۱.۷ میلیارد دلار از توکن‌های تلگرام را مسدود کرد.

بیشتر بخوانید: 14 مورد از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری 2022

حقایقی درباره کیف پول تلگرام

  • علاوه بر امکان ارسال تانکوین با تلگرام، کاربران می‌توانند از طریق بات ولت یا همان کیف پول اقدام به خرید بیت‌کوین هم کنند.
  • هدف این پروژه، ایجاد فضایی است که به کمک آن می‌توان رمزارزها را مانند پیام‌های متنی جابه‌جا کرد. در ظرف همین مدت کوتاه رونمایی هم استقبال از کیف پول تلگرام راضی‌کننده بوده است.

کیف پول تانکوین امنیت کافی دارد؟

پروژه کیف پول تلگرام

برای تبادل توکن‌ها در بستر تلگرام نیازی به واردکردن کلید خصوصی نیست. کاربرانی که از این کیف استفاده می‌کنند، باید مراقب دسترسی‌ها به حساب کاربری‌شان باشند. چرا؟ چون اگر هکرها و مهاجمان به حسابشان دست پیدا کنند، امکان به‌خطر افتادن سرمایه‌شان بسیار زیاد خواهد بود. در واقع، هک‌شدن و از بین‌رفتن توکن‌های موجود در این کیف پول بعید نیست.

مسیر استفاده از این کیف پول ساده است و کاربران با فعال‌کردن کیف پول خودشان در پیام‌رسان می‌توانند اقدام به خرید یا انتقال رمزارز کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، دیگر خبری از نیاز به واردکردن آدرس‌های طولانی کیف پول‌ها نیست. کافی است که نام شخصی را که قرار است برایش رمزارز بفرستید، انتخاب و مانند فرایند ارسال پیام، توکن‌کوین بفرستید. این سادگی کمی مخاطره‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین کیف پول های اندرویدی بیت کوین

در آخر

کیف پول تلگرامی

پروژه‌های مختلفی در بستر شبکه‌های غیرمتمرکز در حال پیش‌برد یا راه‌اندازی هستند. بخشی به موفقیت‌هایی خیره‌کننده رسیده‌اند و برخی هنوز باگ‌ها و ایراداتی دارند که مانع از همه‌گیرشدن آنها شده است. در هر حال، در ظرف همین مدت کوتاهی که از حضور شبکه‌های بلاک‌چینی و فناوری‌های مرتبط با آنها می‌گذرد، تنوع محصولات و خدمات در بستر مذکور بسیار زیاد بوده است.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به توسعه رمزارزها و دنیای دیفای کمک کند، کاربردی‌شدن آنهاست. اگر خدمات و امکاناتی از این‌ها رواج پیدا کند که در قالب استفاده عمومی برای کاربران مختلف قابل‌استفاده باشد، به‌زودی انقلاب بزرگی را در صنایع مختلف از جمله امور پرداختی مشاهده خواهیم کرد. کیف پول تلگرام به شما امکان تبادلات توکنی را در عرض چند ثانیه و بدون هیچ هزینه‌ای می‌دهد. چنین دستاوردی جذاب است و اگر روی نقاط امنیتی‌اش کار شود، به‌زودی در میان عموم کاربران دنیا رایج خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان