top banner adv

کیف پول NFT و هر آنچه باید راجع به آن بدانید

کیف پول NFT و هر آنچه باید راجع به آن بدانید
0
بازدید : 9499

پیش از اینکه کیف پول NFT را بررسی کنیم، باید یادآوری کنیم که توکن‌های بی‌همتا یا ان اف تی (NFT)، نسخه‌ای دیجیتال از دارایی‌های واقعی مثل هنر، موسیقی، ویدیوها و … هستند. مزیت این دارایی‌های دیجیتال غیر قابل تکثیر بودن آنها است. در واقع هیچکس نمی‌تواند این توکن‌ها را کپی کند و ارزش هر کدام از توکن‌ها منحصر به فرد است.

این توکن‌ها را می‌توان در بازارهای NFT خرید و فروش کرد. یکی از سوالات کاربران فعال حوزه این است که چطور می‌توان این دارایی‌های باارزش را در کیف پول ذخیره کرد؟ در این مقاله از فکت کوینز باشید قصد داریم انواع کیف پول NFT را به‌طور دقیق بررسی کنیم.

کیف پول NFT چیست؟

کیف پول NFT یک والت دیجیتال است که می‌تواند NFTها و ارزهای دیجیتال را در خود ذخیره کند. علاوه بر این می‌توان با استفاده از این کیف پول‌ها، توکن‌های ان‌اف‌تی و رمزارزهای مختلف را بین کاربران شبکه جا به جا کرد. کیف پول‌های دیجیتال خود به دو نوع مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه هر کدام از آنها را بررسی خواهیم کرد.

این کیف پول‌ها، کیف پول‌های مجازی هستند که به شما امکان می‌دهند NFT و ارزهای دیجیتال را در یک مکان واحد ذخیره کنید. والت‌ها به شما کمک می‌کنند تا دارایی‌های جدید و همچنین کلکسیون یا دارایی‌هایی را که از قبل در اختیار دارید ذخیره کنید.
افزایش فزاینده خرید NFT بر توسعه عملکرد کیف پول‌های NFT برای حفظ هنر NFT پس از ضرب یا خرید تأثیر گذاشته است. در واقع، کیف پول صرفاً مکان وجوه شما را در بلاک چین ردیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت افزاری جدید لجر با تمرکز بر NFT ها عرضه شد

بیشتر بخوانید : بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال سال 2021 چیست؟ چطور والت مناسب را انتخاب کنیم؟

نحوه کار والت‌های NFT

برعکس تصور اکثر افراد، کار با والت‌های NFT به هیچ وجه پیچیده نیست و تمام کاربران صرف از نظر دانش فنی خود می‌توانند از این کیف پول‌ها استفاده کنند. پس از راه‌اندازی یک کیف پول دیجیتال، یک عبارت بازیابی یا seed phrase دریافت می‌کنید که به منزله رمز عبور کیف پول شماست. دقت کنید که هرگز نباید این عبارت‌ها را با کسی به اشتراک بگذارید؛ چرا که با دسترسی به این عبارات می‌توان به تمام دارایی‌های شما دسترسی داشت.

به زبان ساده‌تر کیف پول دیجیتال شما دسترسی به دارایی‌های دیجیتال‌تان را میسر می‌سازد. مزیت کیف پول‌های دیجیتال این است که می‌توانید آنها را با داشتن عبارات بازیابی بدون هیچ دردسری بازیابی کنید. خبر بد اینکه با گم کردن این عبارات برای همیشه کیف پول خود را از دست خواهید داد. البته متخصص‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند کیف پول شما را بازیابی کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی 7 کیف پول دیجیتال غیرحضانتی

انواع کیف پول NFT

سه نوع کیف پول NFT وجود دارد: کیف پول‌های نرم افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری و صندوق‌های امانات.

انواع کیف پول NFT

کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول سرد NFT

کیف پول سخت افزاری دستگاهی فیزیکی شبیه به USB است؛ با این تفاوت که به جای ذخیر داده‌هایی مانند عکس و فیلم، در آن رمزارزها و NFT های خود را ذخیره می‌کنیم. معروف‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری جهان، لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) هستند. برای دسترسی به این کیف پول‌ها باید آنها را مانند USB معمولی به کامپیوتر متصل کرد.

نام کیف پول سرد از این جهت به این نوع کیف داده شده است که اطلاعات مربوط به دارایی‌های شما را به جای ذخیره در سرورهای خارجی در دستگاهی که هیچ ارتباطی با شبکه اینترنت ندارد ذخیره می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه حتی به هنگام اتصال این کیف پول‌ها به شبکه، سرقت از آنها تقریبا غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید : کیف پول قرارداد هوشمند؛ برترین کیف پول های دیفای

در واقع تایید تراکنش‌های کیف پول سرد با کلیدهای خصوصی دستگاه نهایی می‌شود و سپس از طریق اتصال اینترنت به شبکه ارسال می شود. از آنجایی که این کلیدهای خصوصی خارج از دستگاه اصلی نیستند، بدافزارها نمی‌توانند اطلاعات مورد نیاز برای جعل تایید تراکنش را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: بررسی کیف پول سخت افزاری Keepkey + آموزش استفاده از آن

بیشتر بخوانید : بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان کدام است؟

کیف پول نرم‌افزاری یا کیف پول گرم NFT

نوع دیگری از کیف پول‌ NFT، کیف پول نرم افزاری یا کیف پول گرم برنامه‌ای است که می‌توان آن را دانلود، و روی دسکتاپ یا گوشی‌های هوشمند نصب کرد. مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های گرم جهان، MetaMask، Rainbow Wallet و Coinbase Wallet هستند. استفاده از این کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های سرد کار آسان‌تری است؛ چرا که می‌توان به راحتی‌ به دارایی‌های دیجیتال دسترس داشت.

کیف پول‌های گرم تراکنش‌ها را آسان‌تر و دسترسی لحظه‌ای به بازارهای مختلف کریپتو را ممکن می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از صرافی‌ها کاربران خود را مجبور می‌کنند از کیف پول‌های گرم استفاده کنند. در واقع بسیاری از امکانات صرافی‌ها در کنار کیف پول‌های گرم قابل استفاده خواهند بود. البته این اتصال دائمی یه سرور باعش شده تا این کیف پول‌ها نسبت به نوع سرد امنیت کمتی داشته باشند.

صندوق‌های امانات

برخی کاربران ترجیح می‌دهند به جای ذخیره ارزهای دیجیتال و NFT ها در کیف پول‌های مختلف، آنها را در یک صندوق مانند صندوق امانات ذخیره کنند. برای مثال، Gnosis یکی از محبوب‌ترین صندوق‌های جهان است که بسیاری از کاربران NFTهای خود را در آن ذخیره می‌کنند.

بیشتر بخوانید : WalletConnect چیست؟ آموزش گام به گام استفاده از ولت کانکت

این صندوق‌ها مانند کیف پول‌های دیجیتال عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که می‌توان مراحل امنیتی مختلفی را برای آنها تعریف کرد که برداشت فوری دارایی‌ها از کیف پول را غیر ممکن می‌کند. کاربران این صندوق‌ها می‌توانند تمام برداشت‌های خود را مشروط به تایید کنند تا بدون تایید آنها هیچ تراکنشی انجام نشود.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین کیف پول‌های اندرویدی بیت کوین

کدام کیف پول NFT را انتخاب کنیم؟

هر کدام از کیف پول‌هایی که پیش‌تر معرفی کردیم مزایا و معایب خود را دارند، با این حال کیف پول‌های گرم امکانات بیشتری در اختیار شما می‌گذارند. از بین کیف پول‌های گرم متامسک (MetaMask) یکی از بهترین‌ها برای ذخیره NFT است. صد البته کیف پول‌های دیگر مثل Coinbase Wallet و Rainbow Wallet نیز می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. با این همه اگر دوست دارید به سراغ گزینه امن‌تر یعنی کیف پول‌های سرد بروید، می‌توانید از لجر و ترزور که دو کیف پول بسیار معتبر هستند استفاده کنید.

کدام کیف پول NFT را انتخاب کنیم؟

کلام آخر

همانطور که در این مقاله خواندیم، ما سه گزینه برای ذخیره توکن‌های NFT داریم. کیف پول‌های سرد، کیف پول‌های گرم و صندوق‌ها که افراد می‌توانند بسته به نیازهایشان به سراغ یکی از آنها بروند. توصیه ما این است که به یک نوع خاص از کیف پول قانع نشوید. برای معاملات از کیف پول‌های گرم، برای حفظ دارایی‌های باارزش از کیف پول‌های سرد و برای کاهش ریسک و دسترسی آسان، به سراغ صندوق‌ها بروید. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام کیف پول NFT برای نیازهای کاربران کافی است.

بهترین کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره NFT کدامند؟

کیف پول‌های لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) از امن ترین کیف پول های سخت افزاری هستند که از توکن‌ NFT پشتیبانی می‌کنند.

بهترین کیف پول گرم برای ذخیره NFT چیست؟

از بین کیف پول‌های گرم متامسک (MetaMask) یکی از بهترین‌ها برای ذخیره NFT است.

چرا کیف پول سرد امن است؟

کیف پول سرد رمزارزهای شما را به جای ذخیره در سرورهای خارجی در دستگاهی که هیچ ارتباطی با شبکه اینترنت ندارد ذخیره می‌کند و حتی به هنگام اتصال این کیف پول‌ها به شبکه، سرقت از آنها تقریبا غیر ممکن است.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x