top banner adv

گردش مالی ارزهای دیجیتال در فصل تابستان به ۸.۵ هزار میلیارد تومان رسید

گردش مالی ارزهای دیجیتال در فصل تابستان به ۸.۵ هزار میلیارد تومان رسید
0
بازدید : 7301

گزارش‌های جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال جاری (فصل تابستان) گردش مالی بخش ارزهای دیجیتال در ایران به ۸.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. این مقدار قابل‌توجه نشان می‌دهد که دولت و مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر می‌بایست پیش‌نیازهای لازم برای قانون‌گذاری و نظارت بر این بخش را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ایران، با انتشار این آمار تأکید کرد که کمیسیون مذکور با توجه به اهمیت سازماندهی استخراج، نگهداری و معاملات ارزهای دیجیتال جلسات مختلفی را برگزار نموده است.

طبق گفته‌های او نمایندگان ارشد سازمان‌های مختلف (از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز پژوهش‌ها، کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات و حتی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری) در این جلسات حضور داشته‌اند و گزارش‌های مربوط به معاملات غیررسمی ارزهای‌دیجیتال را ارائه کرده‌اند.

خضریان توضیح داده که بانک مرکزی از سال ۱۳۹۹ با توجه به حجم بالای معاملات ارزهای دیجیتال همواره به قانون‌گذاری این بخش تأکید داشته و پیشنهادات خود را هم ارائه کرده است. با این حال، هنوز قوانین و مقررات کاملی برای بخش ارزهای دیجیتال وضع نشده است.

بیشتر بخوانید : قیمت دلار ۶۰هزار تومان؛ تیم اقتصادی دولت در خواب!

او در ادامه خاطرنشان کرده است:

بیشتر بخوانید : بیانیه انجمن بلاکچین: ایرانی‌ها مراقب شناسایی دارایی‌های خود باشید

بیشتر بخوانید : هشدار رییس پلیس فتا نسبت به صرافی‌های جعلی آنلاین

بیشتر بخوانید : کاهش سقف واریز یکجا به صرافی‌های ارز دیجیتال؛ اقدام جدید بانک مرکزی

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که گردش مالی بخش ارزهای دیجیتال در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ حدود ۸.۵ هزار میلیارد تومان بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که اگر در پرداختن به این بازار تأخیر داشته باشیم و به موقع آن را ساماندهی نکنیم، تجربیات تلخ اقتصادی مثل موضوع مؤسسات مالی و اعتباری دوباره تکرار خواهد شد.

خضریان توضیح داده که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر اهمیت ارزهای دیجیتال و قانون‌‌گذاری آن و نیز خطرات مربوط به آن‌ها واقف است. علاوه بر این، طبق گفته‌های او، مجلس آمادگی لازم دریافت نظرات مختلف، بررسی آن‌ها و تدوین قوانین  مربوطه را دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : فعال کسب و کارهای اینترنتی: در کشورمان نگاه به رمز ارزها خصمانه است

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x