گری اسکیل: احتمالا 250 روز تا پایان زمستان کریپتو باقی مانده است

خانهاخبارگری اسکیل: احتمالا...

آنچه می‌خوانید...

صنعت ارزهای دیجیتال تاکنون بازارهای نزولی بسیاری را گذرانده و بدون شک، بازار نزولی سال 2022 در یاد و خاطره‌ها خواهد ماند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در وضعیت کنونی در پی آن هستند تا تاریخ دقیقی برای پایان یافتن زمستان کریپتو و رکود فعلی مشخص کنند. شرکت گری اسکیل نیز در آخرین گزارش خود سعی کرده تا به این موضوع بپردازد.

بر اساس آخرین گزارش شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال گری اسکیل، در صورتی که چرخه‌های قبلی تکرار شود، بازار نزولی 250 روز دیگر تمام خواهد شد.

- Advertisement -

گری اسکیل معتقد است بازار ارزهای دیجیتال، به صورت چرخه‌ای رفتار می‌کند و چرخه‌های بیت کوین معمولا چهار سال یا تقریبا 1275 روز طول می‌کشند. به گفته این شرکت، یک چرخه بیت کوین زمانی به پایان می‌رسد که قیمت تحقق یافته این ارز به زیر قیمت واقعی آن سقوط کند.

قیمت تحقق یافته بیت کوین با مجموع قیمت خرید تمامی کوین‌های خریداری شده تقسیم بر ارزش بازار این ارز تعیین می‌شود و نشان می‌دهد که چه مقداری از کوین‌های خریداری شده در سود قرار دارند. روز چهارشنبه، قیمت تحقق یافته بیت کوین به زیر قیمت کنونی بازار سقوط کرد که به عقیده گری اسکیل، شروعی برای بازار نزولی است.

بزرگترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال جهان معتقد است ورود به بازار نزولی، فرصتی نوین برای سرمایه‌گذاری است و در صورتی که چرخه‌های قبلی تکرار شوند، زمستان کریپتو، تا 250 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در این گزارش، گری اسکیل به چرخه‌های بازار بیت کوین در طول سال‌های 2012 تا 2015 اشاره کرده است. در آن زمان، اتفاقات مختلفی مانند ظهور و سقوط بازار دارک وب سیلک رود و داستان صرافی Mt. Gox به اولین بازار نزولی گسترده بیت کوین منجر شد. با این حال، پس از آن، توسعه اتریوم، پیدایش صرافی‌های بزرگ و ارائه‌دهندگان کیف پول مختلف به رشد قیمت بازار دامن زد.

پس از آن، بازار نزولی بعدی در طول سال‌های 2016 تا 2019 رخ داد. در آن سال، به دلیل رونق عرضه‌ اولیه کوین‌های مختلف که با قراردادهای هوشمند اتریوم امکان‌پذیر شده بود، بازار سرمایه بسیاری به خود جذب کرد اما اواخر سال 2017 با ریزش بازار، بخش زیادی از این سرمایه خارج شد.

چرخه بازار در سال 2020 نیز در استفاده بیش از حد معامله‌گران از لوریج خلاصه می‌شود. به عقیده گری اسکیل، معامله‌گران مختلف در آن زمان که مصادف با شیوع ویروس کرونا بود، سعی کردند تا با استفاده از لوریج، سود خود را افزایش دهند.

در همین راستا، فاندینگ ریت مثبت به مدت شش ماه ادامه داشت اما در نهایت با افت قیمت، معامله‌گران مجبور به فروش دارایی خود شدند و همین باعث شد تا موقعیت‌های معاملاتی بسیار زیادی لیکوئید شود و بیت کوین از اوج 64800 دلاری خود در نوامبر 2021، به 29000 دلار در ژوئن 2021 کاهش یابد.

یک سال بعد، دوباره استفاده از لوریج به بازار آسیب زد. با این حال، این بار سقوط بسیاری از شرکت‌های اصلی فعال در حوزه دیفای به سقوط بیشتر دامن زد. در این مدت، پروژه استیبل کوینی ترا با شکست مواجه شد و وضعیت بازار منجر به بروز بحران در برخی از شرکت‌های مطرح این حوزه نظیر سلسیوس و تری اروز کپیتال شد.

جالب است بدانید حرکت بیت کوین به سمت اوج خود در سال گذشته، کمی طولانی‌تر از چرخه‌های گذشته اتفاق افتاده است. به عقیده گری اسکیل، طولانی‌تر شدن اوج‌گیری بیت کوین به دلیل بلوغ فزاینده بازار رمزارزها رخ داده است.

در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با قیمت 22000 دلار معامله می‌شود و نسبت به 7 روز اخیر، …% افزایش یافته است.

نظر شما چیست؟ آیا زمستان کریپتو و بازار نزولی تا 250 روز دیگر به پایان می‌رسد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان