آیا اتفاقات صرافی FTX برای شرکت گری اسکیل هم رخ خواهد داد؟

خانهاخبارآیا اتفاقات صرافی...

آنچه می‌خوانید...

روز 18 نوامبر، گری اسکیل، شرکت مدیریت سرمایه و دارای بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین در جهان بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به امنیت محصولات و دارایی‌های دیجیتالی خود پرداخت اما خاطرنشان کرد که گواه اثبات ذخایر خود را با مشتریان به اشتراک نخواهد گذاشت.

آیا گری اسکیل به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟

به نقل از کوین تلگراف، بیانیه با این جمله آغاز شد که به دلیل رویدادهای اخیر، سرمایه‌گذاران به شکلی قابل درک در حال بررسی و تحقیق بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری‌های رمز ارزی خود هستند. باید اشاره داشت که این بیانیه با توجه به فروپاشی صرافی FTX تحت مدیریت سوال برانگیز سم بنکمن فرید به نظر شرایط بازار را دست کم گرفته است. به همین دلیل کمی بعد از انتشار آن، سوال اعضای جامعه آن بود که آیا گری اسکیل به FTX بعدی تبدیل می‌شود؟

- Advertisement -

در پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که احتمال آن کم است. دلیل نیز مدیران و افرادی هستند که گری اسکیل را به شرکت امروزی تبدیل کرده‌اند. به نظر می‌رسد در مقابل سم بنکمن فرید، این افراد بسیار شایسته‌تر هستند.

احتمال فراوان اگر گری اسکیل ترازنامه مالی خود را درست نکند، بازار ارزهای دیجیتال سقوط آزاد دیگری را تجربه خواهد کرد. این فضا تحمل یک سقوط سنگین دیگر را پس از فروپاشی یکی از پلتفرم‌های مهم خود ندارد. این پلتفرم بیش از 10 میلیارد دلار بیت کوین، اتروم و دیگر دارایی‌ها را مدیریت می‌کند و بیشترین بازدهی را برای شرکت مادر خود دارد.

شرکت مادر گری اسکیل، دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) است که صاحب پلتفرم معاملاتی جنسیس، شرکت استخراج فاندر، برنامه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال لونو و رسانه کوین دسک است.

روز 23 نوامبر، بری سیلبرت، بنیانگذار و مدیرعامل این غول حوزه سرمایه‌گذاری، در یادداشتی به سهام داران شرکت به صحبت‌ها و شایعات پیرامون این شرکت پرداخت. وی اشاره داشت که علیرغم زمستان ارزهای دجیتال، این شرکت درآمد 800 میلیون دلاری داشته و سازمان‌های مستقل آن نیز مانند همیشه در حال فعالیت هستند.

سییلبرت در ادامه افزود:

«ما در گذشته نیز از زمستان ارزهای دیجیتال با موفقیت خارج شده‌ایم، این زمستان بیشتر از بازارهای نزولی قبلی دشوار به نظر می‌رسد اما شرکت ما از آن نیز جان سالم به در خواهد برد و قدرتمندتر می‌شود.»

سیلبرت یکی از اولین حامیان بیت کوین و از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است. با این حال برخلاف سم بنکمن فرید، وی در زمینه سرمایه‌گذاری و مدیریت 28 سال تجربه دارد. قبل از حوزه کریپتو، وی یک بانکدار سرمایه‌گذار در نیویورک و همچنین مدیرعامل شرکت معاملات سهام Second Market بود که در سال 2015 این شرکت را به نزدک فروخت.

مطلب مفید: مروری بر پرونده‌های ورشکستگی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

گفتنی است که سیلبرت و مدیران گری اسکیل پس از رد شدن درخواست شرکت مبنی بر تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین به ETF اسپات این ارز، به جنگ با کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز رفتند. کمیسیون بورس در دلیل خود برای رد چنین درخواستی اشاره داشت که گری اسکیل موفق نشده به موقع سوال‌های این نهاد درباره نگرانی‌های موجود پیرامون دستکاری در بازار را پاسخ دهد. دلیل دیگر این نهاد نیز حفاظت ضعیف از سرمایه کاربران اعلام شد.

اما به خوبی می‌توان این استدلال را مطرح کرد که اگر کمیسیون بورس پیشنهاد را می‌پذیرفت، ارزهای دیجیتال این فرصت را داشتند که در سرمایه‌گذاری‌های نهادی بیشتری قرار گیرند و به طور بالقوه از رکود فعلی که در حال تجربه آن هستیم اجتناب کنند.

گری اسکیل سپس دادخواستی را در اعتراض به این تصمیم به دادگاه استیناف آمریکا برای منطقه کلمبیا ارائه کرد و به شکایت از کمیسیون بورس پرداخت. این شرکت تصمیم SEC را خودسرانه، دمدمی مزاج و تبعیض آمیز خواند.

به عبارتی دیگر باید اشاره داشت که برای هر کسی در حوزه کریپتو که به آینده این صنعت اهمیت می‌دهد و معتقد است رفتار مناسب قانون‌گذاران می‌تواند باعث رشد این حوزه شود، گری اسکیل مبارزه خوب و مثبتی را در پیش گرفته است.

در بیانیه 18 نوامبر در رابطه با اثبات ذخایر شرکت، گری اسکیل بیان داشت که ترس و دلهره ایجاد شده توسط دیگران دلیل خوبی برای دور زدن مسائل امنیتی شرکت و ارائه اثبات ذخایر نیست. چرا که شرکت سال‌ها است که سرمایه کاربران را با روش امنیتی پیچیده در امنیت نگه داشته است.

باید اشاره داشت که آنها ارزش خود را اثبات کرده‌اند و در یک دهه گذشته نیز شرکتی همواره با رشد ثابت بوده‌اند. به نظر نمی‌رسد که به زودی شاهد تغییر این موضوع و ایجاد مشکلی برای گری اسکیل باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان