هوآوی: زیرساخت مخابراتی کنونی برای تامین نیاز متاورس کافی نیست

خانهاخبارهوآوی: زیرساخت مخابراتی...

آنچه می‌خوانید...

هوآوی، غول مخابراتی چینی معتقد است که زیرساخت‌های مخابراتی کنونی برای تامین نیازهای متاورس کافی نیست و ‌افزود که شبکه‌های G5 و G6 ممکن است برای چنین فضایی کافی باشند. به نقل از کوین تلگراف، این اظهارنظر متعلق به آبیناو پوروهیت، مدیر تجارت و مشاور استراتژی شرکت هوآوی در منطقه خاورمیانه است.

گزارش هوآوی از اینترنت مورد نیاز برای متاورس

وی روز گذشته پست وبلاگی منتشر کرد و در آن به پتانسیل‌های موجود برای متاورس و همچنین نقش شرکت‌های مخابراتی در آن پرداخت. پوروهیت با تشریح چیستی متاورس یا واقعی‌سازی آن، بیان کرد که متاورس یک فضای مشترک مجازی جمعی است که به شرکت‌کنندگانی که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی دارند این امکان را می‌دهد تا از تجربیاتی واقع‌بینانه لذت ببرند که محتوای مجازی را به ‌طور یکپارچه در فضای فیزیکی کاربران ترکیب می‌کند.

این مدیر هوآوی همچنین اضافه کرد که مفهوم متاورس ارتباط نزدیکی با Web3 دارد زیرا اقتصادهای داخلی آن توسط ارزهای دیجیتال و NFTها فعال می‌شوند. از نظر وی به منظور درک بهتر چنین فضایی، سرعت دانلود، کیفیت استریمینگ، دستگاه‌های تلفن همراه و سخت افزارهای متاورسی باید سریعا ببود یابند تا بتوانند در این فضا به راحتی کار کنند. پورهوت گفت که ارائه یک تجربه کامل نیازمند پیشرفت‌های فناوری زیاد است. وی افزود:

« ارائه چنین تجربه‌ای نیازمند نوآوری‌هایی در زمینه‌هایی مانند رندر همزمان محلی و از راه دور یا ریموت، فشرده‌سازی ویدئو، محاسبات حاشیه‌ای و میدان بین لایه‌ای است.»

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

مدیر هوآوی همچنین معتقد است که باید تغییراتی در استانداردهای سلولی، بهینه سازی شبکه و بهبود مدت زمان پاسخگویی بین دستگاه‌ها و شبکه‌های تلفن همراه ایجاد شود. پورهویت اشاره داشت که پاسخگویی شبکه، پهنای باند متقارن (سرعت انتقال داده ) و کیفیت تجربه (گنجایش شبکه) از مهم‌ترین مشکلاتی هستند که مانع شبکه‌های متاورسی شده‌اند.

از نظر وی، پذیرش گسترده شبکه‌های G5 می‌تواند پهنای باند را بهبود بخشد و همزمان زمان پاسخگویی شبکه را نیز کاهش دهد. در همین حین پذیرش شبکه‌های G6 می‌تواند چنین کاری را در سطحی بسیار بالاتر انجام دهد. برای مقایسه سرعت شبکه G5 با با پهنای باند بی‌سیم ثابت (اینترنت وایرلس) باید اشاره داشت که G5 می‌تواند به سرعت 1000 مگابایت در ثانیه (MBps) برسد. این سرعت در مقایسه با اینترنت ملی آمریکا که سرعت 119.03 مگابایت بر ثانیه را ثبت کرده بسیار بیشتر است.

در خارج از فضای متاورس بر اساس داده‌های هوآوی و انجمن جهانی عرضه کنندگان دستگاه‌های تلفن همراه، کشورهای زیادی در حال سرمایه‌گذاری برای عملیاتی کردن شبکه‌های G5 هستند. بنابر این داده‌ها، تا ماه اوت 2022، حدود 501 اپراتور در 153 کشور بر روی این شبکه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از میان این 501 اپراتور، 222 عدد از آنها سرویس‌های موبایل G5 را در 89 کشور راه‌اندازی کرده‌اند. از آنجایی که این شبکه هنوز به پذیرش حداکثری نرسیده است باید دید که آیا متاورس در مقیاس کامل می‌تواند توسط آن پشتیبانی شود یا خیر.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان