گواهی اثبات ذخایر صرافی کوکوین و اوکی‌اکس منتشر می‌شود؛ تبعات بحران FTX

خانهاخبارگواهی اثبات ذخایر...

آنچه می‌خوانید...

به دنبال بحران نقدینگی صرافی FTX، دو صرافی بزرگ کوکوین و اوکی‌اکس (OKX) اعلام کردند گواهی اثبات ذخایر (Proof of Reserves) را طی یک ماه آینده منتشر خواهند کرد. در صنعت ارز دیجیتال، گواهی اثبات ذخایر شیوه‌ای برای ارائه مدارک مبنی بر وجود دارایی‌های کافی در صرافی‌هاست.

به گزارش کوین تلگراف، صرافی اوکی‌اکس در توییتی اعلام کرد با شرکت آرمانینو برای بررسی ذخایر خود همکاری کرده و در اسرع وقت، یک گزارش قابل بررسی را منتشر خواهد کرد. این صرافی همچنین در این توییت 23 آدرس بیت کوین و 13 آدرس اتریوم مرتبط با فعالیت‌های خود را با کاربران به اشتراک گذاشت.

- Advertisement -
توییت اوکی‌اکس

اوکی‌اکس در توییت قبلی خود گفته بود این گزارش را طی 30 روز آینده منتشر می‌کند، با این حال، در آخرین توییت، قید زمانی به فورا تغییر کرده است.

جانی لیو، مدیرعامل صرافی کوکوین نیز اعلام کرد گواهی اثبات ذخایر این صرافی حدود یک ماه دیگر منتشر خواهد شد. وی وعده داد کوکوین با موسسات حسابرسی معتبر کار خواهد کرد تا مطمئن شود این گواهی، به طور دقیق صحت دارایی‌های این صرافی را نشان می‌دهد.

گواهی اثبات ذخایر، شیوه‌ای است که برخی صرافی‌های ارز دیجیتال از آن برای ارائه مدارک دال بر وجود دارایی‌های کافی قابل برداشت استفاده می‌کنند. در این گواهی، یک شرکت حسابرسی شخص ثالث معتبر تمامی موجودی کاربران را ثبت و آنها را به درخت مرکل رمزنگاری‌شده تبدیل می‌کند. این کار، حریم خصوصی کاربران را حفظ کرده و در عین حال، این امکان را فراهم می‌کند تا کل موجودی نگه‌داری شده با کل دارایی‌ها مقایسه شوند.

صرافی‌های مطرح دیگر مانند کراکن، بیتمکس، گیت دات آی‌او و … نیز از این روش استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه این است که صرافی FTX هیچوقت به سراغ این روش نرفت و حالا درگیر بحران نقدینگی شده است. به دنبال بحران پیش‌آمده برای صرافی FTX، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس خواستار آن شد تا تمامی صرافی‌ها، گواهی اثبات ذخایر خود را ارائه دهند تا از اینکه آنها مقدار کمتری دارایی نسبت به دارایی که کاربران به آنها سپرده‌اند ندارند اطمینان حاصل شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان