گواه اثبات ذخایر صرافی بایننس از وب‌سایت شرکت حسابرس آن حذف شد

خانهاخبارگواه اثبات ذخایر...

آنچه می‌خوانید...

بخش مربوط به گواهی اثبات ذخایر صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال از جمله بایننس، از وب‌سایت شرکت حسابرسی مزارس (Mazars) حذف شده است. این بخش با استفاده از درخت مرکل، به اعتبارسنجی و ارزیابی صحت دارایی‌های صرافی‌های دیجیتال اختصاص داده شده بود و صرافی‌های مختلفی از جمله بایننس، کوکوین و کریپتو دات کام از آن استفاده کرده بودند.

به گزارش کوین تلگراف، بلومبرگ روز گذشته در گزارشی از پایان همکاری شرکت حسابرسی مزارس با صرافی‌های ارز دیجیتال خبر داد. علاوه بر مزارس، شرکت‌های حسابرسی دیگری از جمله آرمانینو که پیش از این با صرافی FTX، OKX و Gate.io همکاری می‌کرد نیز فعالیت خود را متوقف کرده است.

گواهی اثبات ذخایر صرافی بایننس حذف شد

شرکت حسابرسی مزارس که بیشتر به دلیل همکاری با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شناخته می‌شود، اواخر ماه نوامبر به عنوان حسابرس اصلی صرافی بایننس معرفی شد و گواهی اثبات ذخایر این صرافی را ارائه کرد. پس از آن نیز تعدادی دیگر از صرافی‌های رقیب از جمله کوکوین و کریپتو دات کام نیز تصمیم به همکاری با این شرکت گرفتند.

در واکنش به حذف گواه اثبات ذخایر صرافی بایننس از وب سایت شرکت حسابرسی مزارس، یکی از سخنگویان این صرافی گفت:

مزارس اعلام کرده که به طور موقت، کار خود را با تمامی مشتریان حوزه ارز دیجیتالش در سراسر جهان، از جمله کریپتو دات کام، کوکوین و بایننس متوقف کرده است. متاسفانه این بدان معناست که فعلا نمی‌توانیم با این شرکت حسابرسی کار کنیم.

برای حل این مشکل، صرافی بایننس با چندین شرکت حسابرسی بزرگ از جمله بیگ فور (Big Four) تماس گرفته است، با این حال، این شرکت خاطرنشان کرده که حاضر نیست برای ارائه گواهی اثبات ذخایر، با شرکت‌های خصوصی حوزه ارز دیجیتال همکاری کند.

بایننس در این رابطه اظهار داشت:

همچنان به برنامه‌های خود برای ارائه گواهی اثبات ذخایر مبتنی بر درخت مرکل برای بررسی آنچین دارایی‌های مشتریان در صرافی خود ادامه خواهیم داد.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز در توییتی به سرعت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت که به جای پرسش از او، از آن شرکت حسابرسی دلیل قطع همکاری با شرکت‌های ارز دیجیتال را جویا شوند.

علاوه بر این، ژائو خاطرنشان کرد که بلاکچین‌ها به طور پیش‌فرض شفافیت بالایی دارند و می‌توان از آنها برای حسابرسی استفاده کرد. وی در این رابطه نوشت:

بلاکچین‌ها، سوابق تراکنش‌های دائمی و عمومی هستند. این فناوری، حسابرس‌پذیرترین لجر محسوب می‌شود.

حذف گواه اثبات ذخایر صرافی بایننس از وب سایت مزارس درحالی رخ می‌دهد که این شرکت در تاریخ 7 دسامبر در گزارشی تایید کرد که بایننس، 575742 واحد بیت کوین کاربران را در اختیار دارد.

در واکنش به این اتفاق، برخی از کارشناسان تردیدهای زیادی را در رابطه با صرافی بایننس در توییتر به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال، یکی از اعضای سابق هیئت استانداردهای حسابرسی مالی مدعی شد گزارش منتشرشده توسط مزارس، فاقد اطلاعات در رابطه با کیفیت کنترل‌های داخلی و نقدینگی بخش‌های مختلف این صرافی بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان