یافته‌های جدید: ۹۸٪ از توکن‌های صرافی یونی سواپ کلاهبرداری هستند

خانهاخباریافته‌های جدید: ۹۸٪...

آنچه می‌خوانید...

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد تقریبا تمامی پروژه های رمزارز مختلف لیست شده در صرافی یونی سواپ بین سال‌های 2018 تا 2021، اسکم (Scam) یا کلاهبرداری بوده‌اند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، این مطالعه که « DO RUG ON ME: ZERO-DIMENSIONAL SCAM DETECTION» نام دارد، توسط سه محقق با نام‌های برونو مازورا، ویکتور آدان و ونسا دازا از دانشگاه‌های پمپئو فابرا و بارسلونا انجام شده است.

یونی سواپ؛ خانه‌ای برای پروژه های کلاهبرداری؟

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ در سال 2018 راه‌اندازی شد و خود را به عنوان شبکه‌ای رو به رشد در اکوسیستم دیفای توصیف می‌کند.

تاکنون بیش از 40000 توکن مبتنی بر قراردادهای هوشمند اتریوم با استاندارد  ERC20 در این صرافی متمرکز لیست شده و در طول سال‌های اخیر، یونی سواپ به یکی از مهمترین پروتکل‌های دیفای تبدیل شده به طوری که حجم معاملاتی آن از زمان آغاز کار تاکنون از 1 تریلیون دلار فراتر رفته است.

در حالی که یونی سواپ، عنوان بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در صنعت رمزارزها را به یدک می‌کشد، یافته‌های جدید نشان می‌دهد 98% از تمامی پروژه‌های لیست‌شده در این صرافی بین سال‌های 2018 تا 2021، کلاهبرداری و از نوع راگ پول بوده‌اند.

منظور از کلاهبرداری راگ پول، نوعی روش سرقت سرمایه کاربران است که توسعه‌دهندگان پروژه‌های گمنام از آن استفاده می‌کنند. در این کلاهبرداری، یک پروژه به شدت تبلیغ می‌شود و پس از جذب سرمایه کاربران، توسعه‌دهندگان دارایی سرمایه‌گذاران را به سرقت برده و پروژه را رها می‌کنند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد سادگی و نبود قوانین در یونی سواپ، آن را به یکی از اهداف کلاهبرداران تبدیل کرده است و این افراد به راحتی می‌توانند با لیست کردن توکن‌های بی‌ارزش در این شبکه، دارایی کاربران را به سرقت ببرند.

در این مطالعه، محققان 27588 توکن لیست شده در صرافی یونی سواپ را مورد بررسی قرار دادند و تنها 631 توکن از این تعداد غیرکلاهبرداری تلقی شد‌ه‌اند. شایان ذکر است نتیجه این تحقیقات با استفاده از تاریخچه تمامی توکن‌های لیست‌شده در صرافی یونی سواپ تا سال 2021 با استفاده از آرشیو نود 18 و API شماره 19 اتراسکن گردآوری شده است.

محققان این مطالعه در این رابطه اظهار داشتند:

برای به دست آوردن وضعیت صرافی یونی سواپ و توکن‌ها، ما از داده‌های تولید شده توسط قراردادهای هوشمند مربوطه استفاده کردیم. هر نود متصل به ای‌پی‌آی JSON-RPC می‌تواند این داده‌ها را بررسی کند و مطابق با آن عمل نماید. علاوه بر این، این داده‌ها می‌توانند ایندکس شوند و در آینده از آنها استفاده کرد.

جامعه رمزارزها اما نسبت به نتایج این مطالعه واکنش مثبتی نشان نداد. یکی از کاربران توییتر مدعی است روش مورد استفاده از این مطالعه، کارایی لازم را ندارد و باید نسبت نقدینگی به حجم معاملاتی توکن‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفته است.

نظر شما چیست؟ آیا اکثر پروژه های لیست شده در صرافی یونی سواپ کلاهبرداری هستند؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان