صرافی یونی سواپ از شبکه لایه 2 استارک نت استفاده خواهد کرد

خانهاخبارصرافی یونی سواپ...

آنچه می‌خوانید...

ندرمایند، شرکت توسعه شبکه اتریوم به تازگی اعلام کرده است که نسخه سوم صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ را به رپ (Wrap) منتقل و کامپایل کرده است. رپ پروژه ای است که طراحی شده تا به کاربران اتریوم اجازه دهد در شبکه لایه 2 و مقیاس پذیر استارک نت به معاوضه توکن ها بپردازند.

 این دستاورد بزرگ روز گذشته و توسط یوریک اشلکنس، مدیر تیم توسعه ندرمایند اعلام شد. این شرکت گفته است که رپ پروژه های بر بستر اتریوم که با زبان برنامه نویسی Solidity نوشته شده‌اند را قادر می‌سازد تا پایگاه کدهای خود را به استارک نت منتقل کرده و از کارمزدهای ارزان تر بهره مند شوند.

- Advertisement -

منظور از انتقال کدها فرایندی است که در آن کد منبع نوشته شده توسط یک زبان برنامه نویسی را گرفته و آن را به زبانی دیگر که مفهوم و برداشتی مشابه دارد تغییر می‌دهد. در این مورد، پروژه رپ کدهای زبان Solidity را به Cairo، زبان برنامه نویسی شبکه استارک نت تغییر می‌دهد.

بنابر صحبت های تیم توسعه ندرمایند، افزونه رپ همچنان در حال توسعه است اما وی افزود که این شرکت به زودی کل مجموعه آزمایشی یونی سواپ را در مقابل نسخه ای قرار گرفته از صرافی در استارک نت اجرا خواهد کرد. این دستاورد در پی ساخت قراردادهای جدید از قابلیت دیگر قراردادها در شبکه ایجاد شده است که به رپ اجازه می‌دهد تا با موفقیت فایل های Solidity یونی سواپ را منتقل و اجرایی کند.

مطلب مفید: 7 اشتباهی که باید هنگام انتخاب پلتفرم استیکینگ از آن اجتناب کنید

اشکلنس در توضیحات خود به اهمیت این شاهکار با توجه به سایز پایگاه کدهای یونی سواپ اشاره کرد و گفت که چنین چیزی باعث می‌شود تا تمامی پروژه ها با سایزهای مختلف بتوانند در استارک نت اجرایی شوند. وی افزود:

«با بالغ شدن رپ، مانع بر سر راه پروژه های بزرگ و کوچک برای ورود به استارک نت از بین می‌رود و این پروژه ها می‌تواند قابلیت های شبکه را آزمایش کنند.»

باید توجه داشت که ترجمه زبان Solidity به Cairo در رپ بدون عیب و ایراد نیز نبوده است. صفحه گیت هاب این پروژه نشان می‌دهد که هنوز تعدادی دستورالعمل به زبان Solidity وجود دارد که توسعه دهندگان ندرمایند نمی‌دانند چگونه آنها را به Cairo بازگردانی کنند. همچنین برخی از این دستورالعمل ها نیازمند دخالت توسعه دهندگان هستند و برخی نیز احتمالا هیچگاه توسط زبان دیگر پشتیبانی نشوند.

ندرمایند در اعلامیه خود گفت که قصد دارد قابلیت های رپ را پیشرفته تر کند تا پروژه ها و پروتکل های بیشتری در بستر اتریوم به شبکه لایه 2 استارک نت روی بیاورند. StarkWare، شرکت توسعه دهنده شبکه استارک نت در ماه جولای سال گذشته از همکاری با ندرمایند خبر داد تا شاهد ساخته شدن قابلیت ها و زیرساخت های پشیرفته در این شبکه باشیم.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان