top banner adv

یک زوج کانادایی در یک کلاهبرداری ارز دیجیتال نزدیک به 300 هزار دلار از دست دادند

یک زوج کانادایی در یک کلاهبرداری ارز دیجیتال نزدیک به 300 هزار دلار از دست دادند
0
بازدید : 13327

به گزارش فکت کوینز، یک زوج تورنتویی قربانی یک کلاهبرداری ارز دیجیتال شدند و در یک طرح پیچیده حدود 300 هزار دلار از دست دادند. با این حال، در این مورد، ماموران پایس موفق شدند بخش قابل توجهی از وجوه از دست رفته را بازیابی کنند و آنها را به قربانیان بازگردانند.

یک کلاهبرداری ارز دیجیتال دیگر در کانادا

پلیس تورنتو اوایل این هفته اعلام کرد که یک مرد مسن و همسرش که نامشان فاش نشده است، قربانی یک کلاهبرداری ارز دیجیتال شدند.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال MUBI در کوینکس لیست شد

بیشتر بخوانید : ETF اسپات شرکت گری اسکیل میلیاردها دلار را به سرمایه گذاران بازمی‌گرداند

این زوج قصد داشتند پس انداز خود را در جایی سرمایه گذاری کنند، اما یک فرد غریبه که خود را حرفه‌ای و آگاه در زمینه سرمایه گذاری معرفی کرد، به صورت آنلاین به آنها مراجعه کرد و از آنها کلاه برداری کرد. پس از جلب اعتماد خانواده، او به آنها توصیه کرد که وجوه خود را در یک پلتفرم ارز دیجیتال جعلی قرار دهند. سپس فرد خاطی از قربانیان خواست تا مقداری سرمایه را از طریق یک صرافی قانونی ارز دیجیتال به یک کیف پول مشخص ارسال کنند.

بیشتر بخوانید : آسیب پذیری هرتزبلید (Hertzbleed) در تراشه های اینتل و AMD چه خطراتی را به همراه دارد؟

این دو در ابتدا متوجه هیچ چیز مشکوکی نشدند زیرا ارزش سرمایه گذاری آنها در برنامه ارائه‌شده توسط کلاهبردار به طور قابل توجهی در حال افزایش بود. حتی در مقطعی مستقیماً به شخص مورد نظر پول منتقل کردند.

قربانیان زمانی که خواستند برخی از دارایی‌های خود را برداشت کنند متوجه مشکل شدند. کلاهبردار اظهار داشت که برای تکمیل چنین تراکنش‌هایی کارمزدهای گزافی می‌پردازند یا سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند. پس از آن بود که حدود 300000 دلار از آنها سرقت کرد.

پلیس تورنتو تحقیقاتی را انجام داد و موفق شد «بخش قابل توجهی از وجوه از دست رفته» را بازیابی کند. هویت کلاهبردار، با این حال، نامشخص است و مأموران فرض را بر این می‌دارند که آنها ممکن است به خارج از کشور فرار کرده باشند.

استفن کار (Stephen Carr) ساکن میفورد انتاریو، کانادایی دیگری است که اخیرا قربانی طرح مشابهی شده است. او پس از اینکه به کلاهبرداری کریپتو در یوتیوب متهم شد، کل پس‌انداز زندگی‌اش به مبلغ 500 هزار دلار را از دست داد.

برخلاف زوج فوق، پلیس نتوانست وجوه او را برگرداند و وی را مجبور کرد که خانه خود را برای فروش بگذارد تا بتواند زندگی خود را سروسامان دهد.

چگونه از کلاهبرداری های ارز دیجیتال جلوگیری کنیم

چگونه از کلاهبرداری های ارز دیجیتال جلوگیری کنیم

بیشتر بخوانید : یک رای‌گیری حاکمیتی برای تصمیم‌گیری در رابطه با هک بی ان بی چین انجام خواهد شد

پس از فاش شدن این طرح، چندین محقق و متخصص راهنمایی‌های لازم را به مردم ارائه کردند. کارآگاه شان وندکمپ (Sean Vandecamp) گفت که چنین روش‌هایی بسیار رایج هستند و از مردم خواست هنگام پیوستن به سرمایه‌گذاری‌های آنلاین کاملا محتاط باشند.

بیشتر بخوانید : افزایش قیمت دوباره بیتکوین

آندریاس پارک استاد امور مالی در دانشگاه تورنتو استدلال کرد که کاربران کریپتو بسیار آسیب‌پذیر هستند: «این آزادی بزرگ که در ارزهای دیجیتال دارید، با مسئولیت همراه است و مشکل این است که اگر آنها را برای شخص اشتباهی بفرستید، دیگر برای همیشه از دست رفته است.»

ونسا ایافولا (vanessa Iafolla) مشاور و مدرس پیشگیری از کلاهبرداری در دانشگاه ویلفرد لوریر به افراد ناآشنا با ارزهای دیجیتال هشدار داد که از هرگونه پیشنهاد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال در شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x