top banner adv

10 ایردراپ احتمالی سال 2022؛ حواستان به این پروژه‌ها باشد

10 ایردراپ احتمالی سال 2022؛ حواستان به این پروژه‌ها باشد
0
بازدید : 11023

پس از رکوردشکنی ایردراپ توکن ها در سال 2021، Crypto Briefing فهرست دیگری از پروتکل‌هایی که ممکن است در سال  2022 توکن‌های خود را به صورت ایردراپ به کاربران تازه کار خود اهدا کنند منتشر کرده است. قطع به یقین سال 2022 سال درخشش راه کارهای لایه 2 و بریج ها خواهد بود. با فکت کوینز همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است کاربرانی که پروتکل‌های جدید را می‌آزمایند، اغلب فرصت به دست آوردن پاداش‌های قابل توجهی را نیز تجربه می‌کنند و هرگز نباید از این نکته غافل شد.

بیشتر بخوانید : درخواست رد شکایت SEC از سوی صرافی بایننس

ایردراپ‌های DeFi در سال 2021

در ماه ژانویه سال 2021، Crypto Briefing فهرستی از 10 پروژه DeFi را منتشر کرد که احتمالا توکن‌هایی در قالب پاداش را به کاربران تازه کار خود ارائه کرده‌اند. تاکنون سه مورد از 10 مورد فهرست شده، توکن‌هایی را توزیع کرده‌اند که هزاران دلار از دارایی‌های دیجیتال به ارزش قابل توجهی به کاربران اولیه خود داده‌اند.

در ماه ژوئن بود که Instadapp در ایردراپ 11 میلیونی توکن های INST را به کاربران Maker DAO، Compound و یوزرهای Aave در Ethereum و Polygon پاداش داد. در مرحله بعد، پلتفرم معاملاتی دورن زنجیره‌ای dYdX توکن خود را در ماه آگوست ممعرفی کرد و 7.5 درصد از کل عرضه توکن را به کاربران اولیه خود ارائه کرد. در نهایت علی رغم این که Paraswap اعلام کرده بود که قصدی برای ایردراپ ندارد، 150 میلیون توکن PSP را در ماه نوامبر ایردراپ کرد.

البته از 7 موردی که هنوز امسال توکنی به کاربران خود پاداش نداده‌اند، چندین مورد همچنان امیدوارکننده به نظر می‌آیند. MetaMask به طور مکرر اشاره کرده است که امکان در راه داشتن یک ایردراپ را دارد؛ البته زمان آن نامشخص است. موارد دیگر چون Zapper و DeFi Saver کمتر خبرساز بوده اند، اما همچنان به نظر می‌رسد که احتمال ایردراپ را داشته باشند.

در اینجا ما به 10 پروژه مبتنی بر اتریوم می‌پردازیم که احتمال دارد در سال 2022، ایردراپ توکن داشته باشند.

پروژه‌های برتر ایردراپ 2022

بیشتر بخوانید : کوین بیس معاملات دلار بایننس (BUSD) را به حالت تعلیق درآورد

از جمله پروتکل‌های ایردراپ 2022 با شانس بالا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید : بیبی دوج صرافی غیرمتمرکز خود را راه‌اندازی می‌کند

1. پروژه zkSync

zkSync یک راه حل مقایس پذیر لایه 2 برای اتریوم است که از ZK-Rollups استفاده می‌کند. کاربران اولیه این پروژه می‌توانند ETH را به شبکه اصلی zkSync 1.0 انتقال دهند. این شبکه جاییست که کاربران میتوانند NFT های خود را بسازند و البته اپلیکیشن های غیرمتمرکزشان را در آنجا تست کنند.دقت داشته باشید که برای واجد شرایط بودن در ایردراپ احتمالی آینده این پروژه، کاربران می‌توانند ETH را به کیف پول اصلی zkSync منتقل کنند و همین طور در نسخه آزمایشی UniSync در zkEVM مبادله کنند.

نکته قابل توجه این است که zkSync تایید کرده که قصد دارد از طریق یک توکن حاکمیتی غیرمتمرکز شود و بسیاری از کارشناسان این حوزه حدس می‌زنند که این اتفاق از طریق airdrop بین کاربران اولیه رخ خواهد دهد.

zkSync
پروژه zkSync یکی از ایردراپ های احتمالی سال 2022 محسوب می شود.

2. پروژه StarkNet

مانند zkSync، StarkNet یکی دیگر از راه حل‌های مقیاس پذیزیست که با استفاده از ZK-Rollups ساخته شده است. StarkWare، شرکت پشتیبان StarkNet، فناوری مورد استفاده برای مقیاس‌پذیر کردن چندین پروتکل DeFi و NFT موجود مانند dYdX، DeversiFi، Sorare و Immutable X را ارائه می‌کند.

تیم StarkWare در خصوص اینکه آیا قصد دارد یک توکن را عرضه کند یا خیر صحبت هایی کرده، اما این ایده را کاملاً رد نکرده است. یکی از ابتکارات کلیدی StarkWare، غیرمتمرکز کردن StarkNet است و یک روش محبوب برای انجام این کار، صدور یک توکن حاکمیتی است.

StarkNet Alpha اخیراً به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پیش از انتشار عمومی در سال 2022 برنامه‌هایی را در شبکه بسازند. برای آماده‌سازی، کاربران می‌توانند Argent، یکی از اولین کیف‌پول‌های افزونه مرورگر سازگار با StarkNet را دانلود کنند.

از آنجایی که StarkWare به هر طریقی از توزین خودداری کرده است، بسیاری بر این باورند که ارائه یک airdrop برای کاربران اولیه آن، در آینده محتمل خواهد بود.

3. پروژه ZigZag با شانس ایردراپ 2022

گام بعدی برای کسانی که ETH را به zkSync یا StarkNet StarkWare منتقل کرده‌اند، انجام برخی معاملات در ZigZag است.

ZigZag اولین صرافی غیرمتمرکز است که بر روی zkSync و StarkNet Alpha ساخته شده است. این پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه بوده و تنها از تعداد محدودی از جفت‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کند. البته در عین حال این طور به نظر می‌رسد که در مقایسه با دیگر پروتکل‌های موازی، مبتنی بر ZK-Rollup پیشروی سریع‌تر و موثرتری داشته باشد.

در خصوص این پروژه نیز شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که اگر قصد انتشار توکن داشته باشد ، کاربران اولیه آن بتوانند در آینده نزدیک یا دور از این ایردراپ بهره‌مند شوند.

همین طور بخوانید: ارزش بازار UST، استیبل کوین ترا از 10 میلیارد دلار عبور کرد

4. پروژه Arbitrum

پروژه Arbitrum در جایگاه بعدی در این فهرست 10 تایی قرار گرفته است. حدس و گمان در خصوص ایردراپ Arbitrum از آن جایی شکل گرفته است که Good Bridging،یک توکن محبوب بریج در آوالانچ، 100 درصد از عرضه توکن‌های خود را برای کسانی که از آن برای انتقال وجوه خود استفاده کرده بودند، ایردراپ کرد. برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که کاربران آربیتروم بریج نیز می‌توانند انتظار پرداخت مشابهی در آینده داشته باشند.

البته در این میان  Ed Felten، یکی از بنیانگذاران شرکت جانبی Arbitrum اینطور گفته است که انتظار ایردراپ از این شبکه را ندارد.

Arbitrum
پروژه Arbitrum به احتمال زیاد در سال 2022، یک ایردراپ جذاب پیش رو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : هر آنچه باید درباره به روزرسانی پیش رو 1.46.6 دوج کوین بدانید

5. پروژه Optimism با احتمال بالای ایردراپ 2022

Optimism یکی دیگر از پروژه‌های Optimistic Rollup محسوب می‌شود که هدف آن بالا بردن هرچه بیشترمقیاس‌پذیری اتریوم است. درست مانند چیزی که در خصوص Arbitrum دیدیم، در خصوص Optimism نیز حدس و گمان‌هایی برای ایردراپ در زمان آینده وجود دارد. (برای کاربرانی که توکن‌ها را بهOptimistic Ethereum متصل کرده و با برنامه‎‌های DeFi تعامل دارند.)

Synthetix، Synapse و Uniswap همگی تاکنون در Optimism به کار گرفته شده‌اند و از این جهت می‌توان گفت که انجام معاملات بر روی این پروتکل‌ها بتواند منجر به واجد شرایط بودن airdrop شود. البته هنوز اخباری در این خصوص به صورت جدی مطرح نشده، اما شواهد حاکی از آن است که می‌توان انتظار یک ایردراپ هیجان انگیز برای پروژه Optimism را داشت.

6. پروژه Hop

از آن جایی که چندین راه حل لایه دو مبتنی بر اتریوم به عنوان پروژه‌های بالقوه ایردراپ در آینده در نظر گرفته شده‌اند، به نظر می‌رسد که بریدج اتصال دهنده آن‌ها نیز بتواند خود به عنوان یک گزینه برای ایردراپ مطرح باشد. Hop یک بریدج رول آپ به رول آپ مقیاس پذیر است که اتریوم را به Arbitrum، Optimism، Polygon و xDai متصل می‌سازد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هم استفاده از بریدج پروتکل هاپ و هم تامین نقدینگی و توکن‌های ارائه دهنده نقدینگی می‌تواند کاربران را واجد شرایط ایردراپ آینده کند.

برای کسانی که می‌خواهند در خصوص ایردراپ‌های Arbitrum و Optimism نیز شانس داشته باشند، استفاده از Hop می‌تواند فرصتی در هر سه پلت فرم به وجود بیاورد. در واقع این فرصت وجود دارد که کاربران وجوهی را به Arbitrum ارسال کرده و سپس از Hop برای ایجاد پل ارتباطی با Optimism استفاده کنند و در هزینه‌های گس (Gas) اتریوم صرفه جویی نمایند.

7. پروژه Bored Ape Yacht Club

مورد بعدی در این فهرست برای دارندگان مجموعه های NFT است. در حساب توییتر این پروژه، امکان عرضه یک توکن در ماه اکتبر مطرح شده است و احتمالا Q1 در سال 2022 ارائه خواهد شد. البته به طور قطعی تایید نشده است که آیا دارندگان Bored Ape Yacht Club NFT یک ایردراپ توکن دریافت خواهند کرد یا خیر، اما این موضوع تا حدود زیادی محتمل به نظر می‌رسد. برای کسانی که نمی‌توانند قیمت‌های چشمگیر Bored Apes را در بازار ثانویه تحمل کنند، این پتانسیل برای دارندگان پروژه‌های فرعی آن، Bored Ape Kennel Club، و Mutant Ape Yacht Club، وجود دارد که واجد شرایط ایردراپ آینده باشند.

Bored Ape Yacht Club
پروژه Bored Ape Yacht Club ظرفیت خوبی در سال 2022 از خود نشان داده و به نظر می رسد که بتوان برای آن یک ایردراپ را متصور بود.

از دست ندهید: اگر تا به حال در Opensea ترید داشته اید؛ ایردراپ توکن SOS منتظر شما است!

8. پروژه CowSwap با احتمال ایردراپ 2022

بیشتر بخوانید : بخشی از سهام شرکت سیرکل به کوین بیس واگذار شد

CowSwap اولین صرافی غیرمتمرکز بر اساس پروتکل Gnosis V2 است که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از سفارش‌های بدون گس که به صورت همتا به همتا یا توسط هر منبع نقدینگی درون زنجیره‌ای تسویه می‌شوند، توکن‌ها را بخرند و بفروشند.

مدتی است که شایعاتی در خصوص ایردراپ این پروژه در توییتر مطرح شده است. به جز این یک پیشنهاد فوق العاده که یک توکن پروتکل را مشخص می‌کند نیز در انجمن Gnosis مورد توجه قرار گرفته است. به این شکل می‌توان انتظار داشت که اگر CowSwap تصمیم به راه‌اندازی یک توکن داشته باشد، ممکن است دارندگان توکن پروتکل Gnosis نیز در صف ایردراپ قرار بگیرند.

9. پروژه Clipper

Clipper یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز تازه راه اندازی شده به شمار می‌آید که در لیست ایردراپ ما قرار گرفته است. این صرافی به طور ویژه برای تریدرهای خرده فروش در نظر گرفته شده است که به طور اختصاصی مبادلات با ارزش کمتر از 10 هزار دلار دارند.

Clipper هنوز توکنی ندارد، اما چنین اعلام کرده است که قصد دارد یک DAO ایجاد کند، بنابراین ممکن است در آینده یک توکن برای غیرمتمرکز کردن پروتکل راه اندازی کند. کاربرانی که از این صرافی برای معاملات یا تامین نقدینگی خود استفاده می‌کنند، احتمالا واجد شرایط ایردراپ آن در آینده خواهند بود. آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند از هزینه‌های بالای گس در اتریوم اجتناب کنند، می‌توانند روی Polygon مبادله کرده و در ضمن از شانس این ایردراپ نیز بهره مند شوند.

10. دامنه‌های غیرقابل توقف (Unstoppable Domains)

پس از انتشار غیرمنتظره ایردراپ Ethereum Name Service در اوایل نوامبر، گمانه زنی‌ها در مورد این که آیا دیگر ارائه دهندگان دامنه بلاک چین نیز مسیر مشابهی را دنبال خواهند کرد یا خیر، افزایش پیدا کرد. Unstoppable Domains نام دامنه های “Crypto” را در اتریوم و Polygon ارائه می‌کند، مشابه چیزی که ENS در خصوص “eth” در اتریوم دارد.

این پروتکل در حال حاضر توکنی ندارد و این موضوع آن را به یک کاندید اصلی برای ایردراپ آینده تبدیل می‌سازد. برخلاف ENS، در خصوص Unstoppable Domains، یک بار خرید دامنه بدون تمدید هزینه خواهد بود. اگر پروتکل تصمیم به صدور توکن داشته باشد، صاحبان Unstoppable Domains، ممکن است واجد شرایط ایردراپ آینده شوند.

سخن پایانی

در آغاز سال 2021، پروتکل‌های DeFi امیدوارکننده‌ترین گزینه‌ها برای ایردراپ توکن به نظر می‌رسیدند و همان طور که انتظار داشتیم سودآورترین ایردراپ‌ها از پروژه‌های DeFi در اتریوم به دست آمد. امسال یعنی سال 2022 اما، راه حل‌های لایه 2 اتریوم و بریدج های کراس چین، می‌توانند فرصت‌های بعدی به شمار آیند. شما در این خصوص چه نظری دارید؟ کدام یک از این پروژه‌ها پتانسیل بیشتری از خود نشان داده‌اند؟

 

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x